کد خبر 1504550
تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۲
واکنش طالبان به خشونت ها در فرانسه/ انتقاد از استانداردهای دوگانه مدعیان حقوق بشر

یکی از اعضای ارشد طالبان، در واکنش به اعتراضات اخیر در فرانسه گفت: هیچ یک از کشورها یا سازمان‌های مدعی دفاع از حقوق بشر تاکنون به فرانسه نگفته‌اند تا برخورد تندی با معترضان نداشته باشد.

به گزارش مشرق، انس حقانی از اعضای ارشد طالبان، در واکنش به اعتراضات اخیر در فرانسه در توئیتی نوشت: در فرانسه، رفتار پلیس علیه اقلیت‌ها با تبعیض و خشونت همراه است که اغلب به خشم و اعتراض گسترده عمومی منجر شده است. بار دیگر به دلیل چنین بی عدالتی، مردم فرانسه به خیابان‌ها آمده‌اند و اعتراضات بزرگی در شهرهای بزرگ در جریان است.

وی با اظهار اینکه دولت فرانسه با متوسل شدن به زور بیش از هزار معترض را زندانی کرده است، افزود: هیچ یک از کشورها و یا سازمان‌های مدعی دفاع از حقوق بشر تاکنون حمایت خود را از معترضان نشان نداده‌اند، آنها به دولت فرانسه نگفته‌اند تا با معترضان برخورد تندی نداشته باشد، این یک استاندارد دوگانه است.

تظاهرات‌ها در فرانسه در اعتراض به شلیک مرگبار پلیس این کشور به یک نوجوان ۱۷ ساله در یک حادثه راهنمایی و رانندگی در در منطقه «نانتر» واقع در غرب پاریس از دوشنبه شب آغاز شده و جمعه شب برای چهارمین شب متوالی ادامه یافت. یک مأمور پلیس صبح سه‌شنبه نوجوان ۱۷ ساله‌ای که نائل نام داشت را در یک حادثه راهنمایی و رانندگی به ضرب گلوله کشت.

گفته می‌شود این راننده نوجوان بعد از متوقف شدن توسط پلیس به سمت خودروی خود رفته و آن را روشن کرده اما مأمور پلیس به ظن تلاش او برای فرار به او تیراندازی کرده است.

انتشار خبر این حادثه باعث شد معترضان خشمگین ساختمان‌ها و خودروهای دولتی را در حومه پاریس به آتش بکشند. از آن زمان به بعد، ناآرامی‌ها به سایر شهرها و مناطق فرانسه گسترش پیدا کرده است. امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه مرگ این پسر نوجوان را «غیرقابل توضیح و غیرقابل توجیه» توصیف کرده است.

روز پنجشنبه رسانه‌های بین‌المللی گزارش دادند که افسری که مرتکب این قتل شده با اتهام قتل شبه‌عمد روبرو شده است. یک وکیل خانواده نائل به آسوشیتدپرس گفت خواستار آن هستند که این افسر به «قتل عمد» متهم شود.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۵:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
    1 0
    عه! به آسوشیتدپرس گفت؟ فرانس 24 هم داره مدام از داخل کشورش گزارش میده (: اون دوتا خبرنگار ایرانی که درباره مهسا امینی خبر رو کار کردن کجان؟؟؟ زندان!😂

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس