.

با حضور بازیکنانی نظیر احمدزاده و علی نژاد، به نظر می رسد سپاهان با جذب یک بازیکن دیگر در پست وینگر تهاجمی پرونده خط حمله خود را خواهد بست.

سرویس ورزش مشرق _ قهرمان نشدن در لیگ ۱۶ تیمی با ۶۵ امتیاز، شاید برای بسیاری از تیم ها غیر قابل باور باشد، اما برای سپاهان اصفهان تبدیل به یک تراژدی تکراری شده است.

زردپوشان اصفهانی فصل گذشته لیگ برتر را با سرمربی خارجی جدید و شاخص خود ژوره مورایس آغاز کردند؛ جذب ستارگانی نظیر رامین رضائیان، دانشگر، زکی پور، چند بازیکن خارجی از جمله فرناندس، نیلسون جونیور و رناتو داسلیویرا و همچنین بازگشت پیام نیازمند به خط دروازه این تیم، نوید فصلی موفقیت آمیز برای هواداران اصفهانی را می داد؛ پیروزی ۲-۰ برابر استقلال در ورزشگاه آزادی در هفته نخست، آن هم در شرایطی که استقلال ۳۰ بازی بدون شکست را در لیگ پشت سر گذاشته بود امیدهای هواداران سپاهان را برای قهرمانی پس از ۷ فصل ناکامی را دوچندان کرد.

شروع درخشان سپاهان در نقل و انتقالات/ کابوس همیشگی دست از سر زردپوشان بر می‌دارد؟


در اواخر نیم فصل نخست زردپوشان اصفهانی دچار لغزش های پیاپی شدند تا در پایان هفته پانزدهم ۵ امتیاز کمتر از رقیب خود پرسپولیس داشته باشند؛ اما با شکست پرسپولیس برابر فولاد و هوادار در ابتدای نیم فصل دوم، صدر جدول به سپاهان اختصاص یافت. پیروزی با ارزش در دیدار رودررو برابر پرسپولیس در هفته ۲۴ در ورزشگاه آزادی، آنها را ۴ امتیاز از رقیب پیش انداخته و به نظر می رسید دیگر چیزی جلودار ششمین قهرمانی سپاهان در لیگ برتر ایران نخواهد بود، اما شکست در دیدار سخت برابر تراکتور در تبریز و دریافت گل تساوی برابر ملوان در دقیقه ۸۹ در ورزشگاه نقش جهان رویای قهرمانی سپاهان را بر باد داد؛ این عادت همیشگی سپاهان در چند سال گذشته بوده است؛ یعنی ساختن تیمی قدرتمند، کسب میانگین امتیازی بالای ۲ و فوتبال چشم نواز و تهاجمی و در نهایت ناکامی و عدم کسب قهرمانی!

شروع درخشان سپاهان در نقل و انتقالات/ کابوس همیشگی دست از سر زردپوشان بر می‌دارد؟


در جام حذفی نیز آنها خیلی زود در دور یک هشتم پایانی شکست سنگین ۴-۲ برابر پرسپولیس را تجربه کرده و از دور رقابت ها حذف شدند.

سپاهان مورایس با کسب ۶۵ امتیاز و تنها ۱ امتیاز کمتر از پرسپولیس قهرمانی لیگ بیست و دوم را از دست داد؛ مشابه تیم فوق العاده محرم نویدکیا در لیگ بیستم که با ۶۵ امتیاز و دو امتیاز کمتر از پرسپولیس نایب قهرمان شد یا تیم لیگ هجدهم امیر قلعه نویی که از چند تساوی پیاپی پرسپولیس فصل آخر برانکو استفاده نکرد و با ۳ اختلاف قافیه قهرمانی را باخت.

شروع درخشان سپاهان در نقل و انتقالات/ کابوس همیشگی دست از سر زردپوشان بر می‌دارد؟


در فصل پیش رو سپاهان با ژوزه مورایس به دنبال شکست این طلسم تلخ است؛ آنها به دنبال حفظ شاکله اصلی تیم و جذب چند ستاره برای پایان حسرت یک دهه ای هواداران سپاهان برای کسب عنوان قهرمانی لیگ برتر خواهند بود.

شروع درخشان طوفان زرد در نقل و انتقالات

اگرچه سپاهان با ۴۹ گل زده دومین خط حمله برتر لیگ را در فصل گذشته در اختیار داشت، اما نبود جایگزین مطمئن برای شهریار مغانلو در نوک حمله و کمبود بازیکن متخصص در پست وینگر چپ و راست پس از جدایی محمدرضا حسینی، موجب شد تا دست مورایس تا حدودی در بخش تهاجمی خالی باشد، تا جایی که امید نورافکن با پست تخصصی دفاع چپ-هافبک میانی، به وینگر تهاجمی سمت چپ منتقل شده بود.

برای رفع این مشکل مدیریت سپاهان بلافاصله دست به کار شد تا با جذب دو ستاره خیال سرمربی را راحت کند؛ رضا شکاری از گل گهر سیرجان و کاوه رضایی به عنوان بازیکن آزاد با عقد قرارداد رسمی به سپاهان پیوستند؛ با حضور بازیکنانی نظیر احمدزاده و علی نژاد، به نظر می رسد سپاهان با جذب یک بازیکن دیگر در پست وینگر تهاجمی پرونده خط حمله خود را خواهد بست.

شروع درخشان سپاهان در نقل و انتقالات/ کابوس همیشگی دست از سر زردپوشان بر می‌دارد؟


در بخش دفاعی نیز با حضور بازیکنانی نظیر رضائیان، یزدانی، دانشگر، جونیور، زکی پور و نورافکن بعید به نظر می رسد سپاهان به دنبال جذب بازیکنان جدید باشد.

با جدایی جلال الدین علی محمدی، جدایی احتمالی یاسین سلمانی و عملکرد متوسط سایر بازیکنان خط میانی، سپاهان نیاز مبرمی به جذب دست کم ۲ بازیکن جدید در این بخش خواهد داشت؛ به گفته نادر عزت اللهی پدر و مدیر برنامه سعید عزت اللهی، علاوه بر پرسپولیس و استقلال، سپاهان نیز به دنبال این بازیکن است؛ از مهدی حسینی ستاره تیم مس رفسنجان به عنوان گزینه مد نظر سپاهان نام برده می شد اما این بازیکن ترجیح داد به تراکتور تبریز بپیوندد؛ رضا اسدی بازیکن فصل گذشته تراکتور نیز به عنوان دیگر گزینه احتمالی خط هافبک سپاهان نام برده می شود.

شروع درخشان سپاهان در نقل و انتقالات/ کابوس همیشگی دست از سر زردپوشان بر می‌دارد؟


با توجه به اینکه سپاهان در سید سوم سهمیه های ایران در لیگ قهرمانان آسیا حضور دارد، احتمال قرار گرفتن این تیم در گروهی دشوار بسیار زیاد است؛ لذا مدیریت باشگاه بایستی حداکثر تلاش خود برای جذب بازیکنان مد نظر کادر فنی در پست هافبک میانی را انجام دهند تا این تیم با اطمینان خاطر کافی پای به رقابت با تیم های داخلی و رقبای آسیایی خود در فصل پیش رو بگذارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس