طعنه نخست وزیرلهستان به طرح مهاجرتی اروپابا ویدئوی اعتراضات پاریس

نخست وزیر لهستان با انتشار ویدئویی از آشوب‌ها و اعترضات مردم فرانسه، پیشنهاد اصلاحات مهاجرتی اتحادیه اروپا را به باد انتقاد گرفت.

به گزارش مشرق، ماتئوس موراویتسکی، نخست وزیر لهستان ویدئویی تلفیقی از اعتراضات خشونت‌آمیز جاری در فرانسه و منظره‌های آرام و زیبای لهستان، طرح پیشنهادی اتحادیه اروپا برای اصلاحات مهاجرتی را به شدت هدف انتقاد قرار داد.

موراویتسکی در این ویدئو را در حمایت از طرح ورشو موسوم به «مرزهای امن اروپا» منتشر کرده است. در این ویدئو، تصاویر خیابان‌ها و خودروها در فرانسه گرفتار در آتش خشم معترضان با تصاویری از شهرهای آرام لهستان مقایسه شده؛ البته تصاویر این شهرها مشخصاً در برهه آرامش به ثبت رسیده است.

در پی‌نوشت این ویدئو آمده است: ما نمی‌خواهیم چنین صحنه‌هایی را در خیابان‌های لهستان ببینیم.

به‌دنبال قتل یک نوجوان ۱۷ ساله به دست پلیس فرانسه در یک ایست‌بازرسی، موجی از اعتراضات شهرهای فرانسه را درنوردید. براساس اعلام مقامات محلی، تاکنون بیش از یک هزار و ۸۰۰ تن بازداشت و حدود ۴۵ هزار نیروی پلیس برای سرکوب معترضان به قتل این نوجوان، اعزام شده‌اند.

پیام توییتری موارویتسکی با انتقاد شدید وی از طرح اصلاحات مهاجرتی اتحادیه اروپا، تلاقی پیدا کرده است؛ طرحی که به منظور رسیدگی به این مشکل، تنها سه گزینه پیش روی کشورهای عضو می‌گذارد: پذیرش بخشی از پناهجویان آواره؛ پرداخت ۲۰ هزار یور و(۲۱ هزار دلار) به ازای هر درخواست ردشده؛ تامین بودجه عملیات پشتیبانی.

نخست وزیر لهستان با انتقاد از این طرح گفته بود: با قبول این اصلاحات مهاجرتی، اروپا قاچاقچیان را به انتقال افراد بیشتر ترغیب می‌کند. اگر ۳۰ هزار نفر را دعوت کنیم، آنگاه ۳۰۰ هزار نفر خواهند آمد و با دعوت از یک میلیون نفر، ۳۰ میلیون نفر وارد خواهند شد و این یک چرخه تمام نشدنی است.

به گفته وی، «باز کردن مرزهای اروپا نه تنها مجرمان را قدرتمند می‌کند بلکه به تشدید خطر تروریسم در اروپا منجر خواهد شد»؛ وی همچنین «لهستان را یکی از نمونه‌های سیاست موفق مهاجرتی خواند» و در ادامه نیز در راستای افزایش سرمایه‌گذاری به منظور صیانت از مرزهای خارجی اروپا و حمایت از آژانس مرزبانی و گارد ساحلی اروپا موسوم به «فرانتکس»، پیشنهاد خود را مطرح کرد.

اتحادیه اروپا چندین سال است که در مواجهه با سیل مهاجران، دوران سختی را سپری می‌کند. براساس داده‌های فرانتکس، مقامات اتحادیه اروپا پارسال، ۳۳۰ هزار عبور غیرقانونی از مرزهای خارجی‌های این بلوک را به ثبت رساندند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس