کد خبر 1503797
تاریخ انتشار: ۸ تیر ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۴
نیکاراگوئه به دنبال پیوستن به گروه «بریکس»

وزیر امور خارجه نیکاراگوئه گفت: نیکاراگوئه علاقه‌مند به پیوستن به پیمان میان اقتصادهای نوظهور جهان، موسوم به بریکس (با عضویت برزیل، روسیه، هند، چین، آفریقای جنوبی) است.

به گزارش مشرق، دنیس مونکادا وزیر امور خارجه نیکاراگوئه به اسپوتنیک گفت: ماناگوآ و مسکو در مورد تجارت با ارزهای ملی از جمله هنگام پرداخت‌ (هزینه) گندم روسیه، گفتگو می‌کنند.

مونکادا تصریح کرد: این موضوع (جایگزین کردن ارزهای ملی) بین متحدانی است که علیه هژمونی ایالات متحده می‌جنگند و این گفتگوها ضروری است.

وزیر امور خارجه نیکاراگوئه همچنین اظهار داشت: مایل به پرداخت (هزینه) گندم روسیه به روبل یا کوردوبا است.

بر اساس این گزارش، نیکاراگوئه خرابکاری در خط لوله انتقال گاز نورد استریم را یک اقدام تروریستی دولتی از سوی غرب می‌داند.

مونکادا با تاکید بر اینکه دولت نیکاراگوئه بی تردید با تلاش‌های غرب برای انجام اقدامات تروریستی دولتی مخالف است، گفت: این یک نمونه بسیار واضح از اقدام تروریستی توسط کشورهایی است که دشمن روسیه هستند.

این مقام افزود: بسیار روشن است که کدام کشورها این اقدامات را انجام می‌دهند. ناتو، آمریکا و متحدان آنها علیه کشورهایی که سعی در دفاع از امنیت خود دارند.

از آنجایی که دانمارک، آلمان و نروژ، کشور روسیه را از تحقیقات خود درباره این حمله کنار گذاشتند، مسکو تحقیقات خود را درباره اتهامات تروریسم بین‌المللی شروع کرد.

در سپتامبر ۲۰۲۲ (شهریور/مهر ۱۴۰۱) خطوط لوله نورد استریم دریای بالتیک که گاز روسیه را به آلمان منتقل می‌کرد، منفجر شد.

دنیس مونکادا گفت: اهداف سازمان ملل متحد کمک به (برقراری) صلح، امنیت و ثبات در جهان و دستیابی به جهانی بهتر است. بدیهی است که بسیاری از قدرت‌ها در تلاش برای استفاده ابزاری از سازمان ملل متحد به نفع خود هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۸
    0 0
    وظیفه تک تک شما به عنوان خادمین کاخ کرملین جانفشانی در راه ارباب پوتین است در نبود واگنر به جبهه های جنگ اوکراین بشتابید و به عنوان مدافعان کرملین بجنگید که اگر خدای نخواسته شکستی برای روسیه در این معرکه حاصل شود هیمنه ارباب برای مدت های طولانی و شاید همیشه به باد فنا خواهد رفت و بی سرپرست خواهید شد
  • ایرانی با غیرت IR ۱۶:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۸
    0 1
    در اولین گام پس از قبول عضویت کشور های جدید در بریکس بایستی تغییر مکان سازمان ملل از محل فعلی به یک کشور در اسیا که بی طرف است مورد تصمیم گیری قرار بگیرد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس