بازدید وزیر کشور جدید ترکیه از دیوار مرزی در حال احداث با ایران

وزیر کشور جدید ترکیه، از دیوار مرزی در حال احداث با ایران در جنوب شرق کشورش بازدید کرد.

به گزارش مشرق، «علی یرلی قایا» وزیر کشور ترکیه، از دیوار مرزی در حال احداث میان این کشور و ایران در جنوب شرق ترکیه، بازدید کرد.

خبرگزاری «آناتولی»، امروز با انتشار خبری نوشت که وزیر کشور ترکیه، روز دوشنبه (۲۶ ژوئن)، با حضور در منطقه مرزی «چالدران» از توابع استان وان، در جریان روند ساخت دیوار مرزی، مسیر امنیتی و خندق‌های در حال احداث در این منطقه که هم مرز با ایران است، قرار گرفت.

بازدید وزیر کشور جدید ترکیه از دیوار مرزی در حال احداث با ایران

ترکیه و ایران ۵۶۰ کیلومتر نوار مرزی مشترک دارند که ۲۹۵ کیلومتر از آن مشرف به استان «وان» ترکیه است. عملیات دیوار کشی در این مرز از سال ۲۰۱۵ آغاز شده است. مقامات ترکیه سال گذشته گفته بودند که دیوارکشی در مرز با ایران تا پایان ۲۰۲۳ میلادی به پایان خواهد رسید.

مقامات ترکیه در استان «وان»، اوایل خرداد ماه گذشته اعلام کردند که ۹۶ کیلومتر از دیوار مرزی ۲۹۵ کیلومتری ترکیه با ایران تکمیل شده است.این دیوار مرزی مجهز به برج های دیدبانی، پروژکتور، دوربین و سنسورهای حرارتی برای مقابله با فعالیت‌های غیرقانونی است و در صورت لزوم پهپادهای گیان مرزبانی نیز بر فراز این منطقه به پرواز درخواهند آمد.

آنکارا ادعا می‌کند که در چارچوب مبارزه با تروریسم و جلوگیری از نفوذ و ورود غیرقانونی افراد به ترکیه، در حال احداث این دیوار است. این دیوارکشی مختص مرز ایران نیست و این کشور در مرز با سوریه نیز دیواری به طول ۸۳۷ کیلومتر ساخته است.

یونان، دیگر کشور همسایه ترکیه نیز که مقامات آنکارا را به بی‌تفاوتی در قبال جان پناهجویان متهم می‌کند، در ابتدای سال ۲۰۲۲ از تکمیل دیوار ۴۰ کیلومتری در مرز با ترکیه مجهز به دستگاه‌های نظارتی جدید برای جلوگیری از تردد احتمالی پناهجویان از این نقطه به اروپا خبر داد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۰:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۶
    4 0
    این دیوار مرزی مجهز به برج های دیدبانی، پروژکتور، دوربین و سنسورهای حرارتی برای مقابله با فعالیت‌های غیرقانونی است و در صورت لزوم پهپادهای گیان مرزبانی نیز بر فراز این منطقه به پرواز درخواهند آمد.// چرا ما همچه دیواری در مرز با پاکستان کرمکی نمیسازیم تا هر روز خون جوان های ایرانی را نریزن؟
    • بهزاد IR ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۶
      0 0
      ایران هم باید در مرز افغانستان و پاکستان از این سیستمها استفاده کنه. بعدا خیلی دیر میشه
  • IR ۱۰:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۶
    6 8
    ترکیه یکی از حامیان اصلی تروریستها در جهانه
    • IR ۱۱:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۶
      9 2
      برا همینایران داره دور مرز ترکیه دیوار میکشه خخخ
    • IR ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۶
      0 0
      حال خودت چطوره عمو؟
    • IR ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۶
      2 3
      کامیون کامیون اسلحه برای داعش

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس