کد خبر 1502965
تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۸
حمله ناموفق به محوطه بنای چغازنبیل

مدیر پایگاه میراث جهانی چغازنبیل و هفت تپه از حمله ناموفق افرادی ناشناس به محوطه بنای جهانی چغازنبیل خبر داد.

به گزارش مشرق، مدیر پایگاه میراث جهانی چغازنبیل و هفت تپه با اشاره به حمله ناموفق افرادی ناشناس به محوطه بنای جهانی چغازنبیل، گفت: با آگاهی نگهبان مجموعه این افراد فرصتی برای آسیب رساندن به مجموعه تاریخی پیدا نکرده و متواری شدند. اکنون نیز شناسایی و دستگیر شدند. خوشبختانه چیزی از بنای تاریخی نه کم شده و نه تخریب.

عاطفه رشنویی، مدیر پایگاه میراث جهانی چغازنبیل و هفت تپه با اشاره به حمله ناموفق افرادی ناشناس به محوطه بنای جهانی چغازنبیل، گفت: ساعاتی پیش چند نفر با استفاده از تاریکی شب از اطراف شهر دوراونتاش وارد محوطه زیگورات می‌شوند و تلاش می‌کنند تا قسمتی از دیوار دارای آجر کتیبه‌دار را آزاد کنند و با خود ببرند.

وی همچنین افزود: ما از ابتدای سال با تمهیداتی که در نظر گرفته بودیم توانسته‌ایم مشکلات مرتبط با نور و دوربین محوطه تاریخی را تا حد زیادی حل کنیم. خوشبختانه ساعت شیفت نگهبانی بود و مامور نیز پس از مدت کوتاهی متوجه موضوع می‌شود اما چون مسافت زیاد است با موتور به سمت آنها حرکت می‌کند و افراد ناشناس نیز متوجه صدای وسیله نقیله شده و فرار می‌کنند.

مدیر پایگاه میراث جهانی چغازنبیل و هفت تپه با اشاره به شناسایی و دستگیری این افراد ناشناس، ادامه داد: خوشبختانه توانستیم با استفاده از دوربین‌های مداربسته و پرس و جو و تحقیق از افراد محلی این افراد را شناسایی کرده و به نیروهای امنیتی و دستگاه قضا تحویل خواهیم داد و پیگیری‌های لازم انجام می‌شود.

رشنویی در پایان ضمن تاکید بر این که چیزی از بنای تاریخی نه کم شده و نه تخریب، افزود: جای هیچگونه نگرانی از این بابت وجود ندارد. خوشبختانه نگهبان مجموعه خیلی زود متوجه شده و این افراد فرصت برای انجام کاری پیدا نکردند، اما این موضوع می‌تواند زنگ خطری باشد تا بیش از پیش هوشیار بوده و به مسائل امنیتی محوطه‌های تاریخی رسیدگی کنیم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 6
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۵:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۵
    8 1
    میشه باید 100 تا نگهبان بذارین که نشه
  • یزدان IR ۱۹:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۵
    15 1
    اقلا یه پاداش و یک تقدیرنامه به نگهبان مظلوم می دادید اونم در گرما ۵۰ درجه خوزستان
  • IR ۲۳:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۵
    2 1
    یه سر بیایین کرمانشاه..
  • IR ۰۰:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۶
    0 0
    اشد مجازات در ملا عام تا درس عبرتی بشه
  • مجید IR ۰۰:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۶
    0 0
    سلام پاداش و تشویق کتبی درج در پرونده نگهبان لحاط شکد
  • IR ۰۸:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۶
    0 0
    ایران بیچاره هرکسی از یه گوشه اش چیزی می دزده😐😡
  • مرجان آدم کاشان IR ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
    0 1
    درود اگر میراث فرهنگی دقت لازم و عملکرد محکمی داشت نسبت به امنیت معبد چغازنبیل هیچگاه چنین جسارتی از طرف افراد رخ نمی‌داد پس بهتر که هر چه زودتر شرایط امنیت بیشتر در معبد فراهم بشه . با تشکر

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس