کد خبر 1502518
تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۹
پلاک قرمز

شهردار منطقه ۶ تهران از شناسایی، ایمن سازی و پلمپ ۲۳ خانه پلاک قرمز در راستای حل معضل آسیب های اجتماعی با اخذ حکم قضایی در این منطقه خبر داد.

به گزارش مشرق، رضا محمدی شهردار منطقه ۶ تهران با اشاره به اهمیت کاهش آسیب های اجتماعی با توجه ویژه بر منابع بزه خاطر نشان کرد: با هدف بهبود کیفیت زندگی شهروندان و پیگیری درخواست‌های متعدد آنها شناسایی و رفع معضل خانه های پلاک قرمز در سطح منطقه به صورت جدی دنبال می شود.

شهردار منطقه ۶ ادامه داد: گاهاً این اماکن رها شده هستندکه به مرور زمان به محلی برای تجمع و پاتوق معتادین تبدیل شده بودند که برای ساکنین برخی از محلات ایجاد مزاحمت می کردند؛ لذا با پیگیری های انجام شده و اخذ دستور از مقام قضایی با هماهنگی نیروی انتظامی اقدام به رفع مشکل خانه های پلاک قرمز در سطح منطقه کردیم .

به گفته محمدی، این اقدام با هدف قراردادن منشاً ایجاد مزاحمت برای شهروندان، منابع بزه از سطح منطقه و کاهش آسیب های اجتماعی در قلب پایتخت با حضور ضابط قضائی اجرایی شد.

وی با اشاره به جزئیات این اقدام گفت: در سطح ناحیه ۲ حدود ۱۲ مورد خانه پلاک قرمز شناسایی شد که ۹ مورد از آنها به طور کامل ایمن سازی و از حالت پلاک قرمز خارج شد و ۳ مورد دیگر نیز در طی مراحل قضایی است.

شهردار منطقه ۶ با اشاره به اینکه در ۶ ماهه دوم سال ۱۴۰۱ نیز ۱۱ مورد پلاک قرمز از سطح ناحیه یک پاکسازی و ایمن سازی شد تاکید کرد: هدف ما ارتقاء کیفیت، آرامش و امنیت زندگی شهری شهروندان در قلب پایتخت است .

خانه‌های قرمز عنوان طرحی است که از اوایل سال ۱۳۹۵ به منظور حل معضل آسیب‌های اجتماعی، با شناسایی خانه‌های گرفتار این آسیب‌ها در دستور کار قرار گرفت.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس