واکنش مسکو به ادعای تکراری آمریکا درباره پهپادهای ایرانی

نماینده روسیه در سازمان ملل در واکنش به ادعای تکراری سفیر واشنگتن در سازمان ملل از ارسال پهپادهای ایرانی به روسیه اعلام کرد این ادعاها نادرست و اجرای تحقیق درباره آن ناعادلانه است.

به گزارش مشرق، واسیلی نبنزیا سفیر و نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در واکنش به ادعای تکراری سفیر واشنگتن در سازمان ملل از ارسال پهپادهای ایرانی به روسیه اعلام کرد این ادعاها نادرست و اجرای تشکیل کمیته تحقیق درباره صادرات سلاح ایرانی به روسیه غیر عادلانه است.

شبکه خبری المیادین شامگاه جمعه گزارش َداد که «واسیلی نبنزیا» سفیر و نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در واکنش به اقدام ضد ایرانی و روسی واشنگتن، کی‌یف و سه کشور اروپایی درباره اتهام بکارگیری پهپادهای ایرانی در جنگ اوکراین گفت که این اولین بار نیست که این اتهامات را می‌شنویم و با رد آن تاکید کرد که این اتهامات بی اساس اقدامی فاحش برای گمراه کردن جامعه بین‌المللی است.

به گزارش شبکه خبری المیادین، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل روز جمعه به وقت محلی در جمع خبرنگاران در نیویورک افزود: این اولین بار نیست که ما اتهامات علیه خود پیرامون استفاده از پهپادهای ایرانی را در اوکراین می‌شنویم. ما این اتهامات را قاطعانه رد می‌کنیم. این اتهامات بی اساس هستند و اقدامی فاحش برای گمراه ساختن جامعه بین المللی هستند.

سفیر روسیه در سازمان ملل تصریح کرد: ادعاهای همکاران ما هیچ زمینه قانونی یا تکنیکی ندارد. آنها تصاویری غیرقابل تأیید ازلاشه پهپادهای ادعایی ارائه می‌دهند که تشخیص آنها بسیار سخت است. هدف این اقدامات تنها یک اقدام سیاسی است و آنها به دنبال ارائه مدرک واقعی نیستند.

سفیر روسیه گفت که برخلاف ادعای سفیر آمریکا در خصوص اختیارات تعریف شده در قطعنامه ۲۲۳۱ باید بگویم این قطعنامه چنین اختیاراتی را در اختیار یک گروه از کارشناسان که دارای صلاحیت لازم نیستند، قرار نمی‌دهد.

نبنزیا اضافه کرد: ما از دبیرکل سازمان ملل انتظار داریم که به وظایف خود عمل کند و تسلیم فشار گروهی از کشورها نشود.

نمایندگی ایران در سازمان ملل در واکنش به ادعاهای پهپادی و ضد ایرانی آمریکا، اوکراین و سه کشور اروپایی گفت که این اقدام، "یک نمایش سیاسی برای بدنام کردن ایران در جنگ اوکراین است." و به دنبال تأثیرگذاری بر گزارش دوره‌ای شش ماهه آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل در اجرای قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت هستند.

گفتنی است غرب به رهبری آمریکا از ماه‌ها پیش همزمان با تشدید تنش‌ها در جنگ اوکراین، ادعاهایی ضد ایرانی را مطرح کرده که تهران آن را قاطعانه رد می‌کند.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس