رکوردزنی بدهی دولت انگلیس به علت افزایش هزینه‌های انرژی

دفتر آمار ملی انگلیس اعلام کرد، بدهی عمومی دولت این کشور برای نخستین بار در ۶۲ سال گذشته به علت افزایش هزینه‌های انرژی و طرح‌های حمایتی دولت، از ۱۰۰ درصد تولیدناخالص داخلی آن عبور کرد.

به گزارش مشرق، دفتر آمار ملی انگلیس اعلام کرد، بدهی عمومی انگستان در ماه می از ۱۰۰ درصد تولیدناخالص داخلی این کشور عبور کرده و بالاترین میزان از سال ۱۹۶۱ را به خود اختصاص داده است زیرا میزان استقراض دولت انگلیس بیش از ۲ برابر شده است.

این نخستین بار در بیش از ۶۰ سال گذشته است که بدهی عمومی این کشور از تولید ناخالص داخلی آن بیشتر شده است. آخرین باری که میزان بدهی عمومی این کشور نسبت به تولیدناخالص داخلی به بالای ۱۰۰ درصد رسیده بود به مارس ۱۹۶۱ بازمی‌گردد.

بنا بر اعلام دفتر آمار ملی انگلیس، بدهی خالص بخش عمومی انگلیس تا پایان ماه می به رقم خیره‌کننده ۲.۶ تریلیون پوند (۳.۳ تریلیون دلار) رسیده که تقریبا برابر با ۱۰۰.۱ درصد تولیدناخالص داخلی آن است.

این رقم یعنی میزان استقراض بخش دولتی انگلیس درحال حاضر بزرگ‌تر از اقتصاد این کشور است؛ همچنین این نهاد انگلیسی اعلام کرد، میزان استقراض دولت انگلیس در ماه می ۲۰ میلیارد پوند بوده است.

از جمله دلایل افزایش استقراض دولت این کشور می توان به افزایش هزینه‌های انرژی و اجرای طرح‌های حمایت از انرژی اشاره کرد.

بر اساس برآوردهای مرکز آمار انگلیس، دولت این کشور در ماه می، تقریبا ۱.۵ میلیارد پوند برای طرح‌های مرتبط با انرژی هزینه کرده است. گفته می‌شود، این طرح در ۶ ماه نخست سال جاری میلادی، ۲۹.۷ میلیارد پوند برای این کشور هزینه در برداشته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس