کد خبر 1501914
تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۴۰۲ - ۰۴:۳۳
تایتان

زیردریایی تحقیقاتی که با پنج سرنشین برای بازدید از بقایای کشتی مشهور «تایتانیک» راهی ماجراجویی در اعماق اقیانوس شده بود، به سرنوشت شومی دچار شد.

به گزارش مشرق، به نقل از رویترز، زیردریایی موسوم به «تایتان» که برای بازدید از بقایای کشتی مشهور «تایتانیک» که یک قرن پیش غرق و در اعماق اقیانوس مدفون شد، راهی یک ماجراجویی دریایی شده بود، پس از پنج روز عملیات جستجو، گرفتار در سرنوشتی شوم در قعر دریا پیدا شد.

جان موگر، سرلشکر گارد ساحلی آمریکا گفت که یک ربات کاوشگر بامداد پنجشنبه منطقه‌ای حاوی بقایای تایتان را در عمق حدود ۴۸۸ متری اقیانوس پیدا از دماغه تایتانیک، پیدا کرد.

جست‌وجوی ناامیدانه برای یافتن تایتان صبح پنجشنبه وارد مرحله‌ای بحرانی شد چون براساس داده‌ها، ذخیره اکسیژن این زیردریایی تقریباً تمام شده یا در شرف اتمام بود.

زیردریایی تایتان که تحت نظارت شرکت «اوشن‌گیت اکسپدیشنز» آمریکا راهی این سفر دریایی شده بود، از یکشنبه هفته گذشته و یک ساعت و ۴۵ دقیقه پس از سفری که گفته می‌شد باید ۲ ساعت طول می‌کشید، تماس خود را با کشتی پشتیبان شناور روی دریا از دست داد. پنچ قسمت بزرگ از این زیردریایی ۶.۷ متری، در منطقه‌ای که ربات غواص کانادایی شناسایی کرده، پیدا شده است.

شرکت اوشن‌گیت پیش از کنفرانس خبری گارد ساحلی آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که هیچکدام از پنج سرنشین تایتان از جمله استاکتون راش، مدیر ارشد اجرایی این شرکت جان سالم به‌در نبرده‌اند.

چهار سرنشین نگون‌بخت دیگر تایتان عبارتند از هَمیش هاردینگ، میلیاردر ۵۸ ساله انگلیسی، شاهزاده داود، تاجر ۴۸ ساله زاده پاکستان و پسر ۱۹ ساله‌اش و پل هِنری نارگولت، اقیانوس‌شناس ۷۷ ساله و کارشناس مشهور کشتی مشهور تایتانیک که پیش‌تر چندین و چند بار از بقایای این کشتی دیدن کرده بود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
    2 2
    اگر یه زیردریایی ایران دچار حادثه شده بود الان فاحشه انترنشنال (سیما کثافت دیوث) چنان شیهه ای می کشید که بیاو ببین. این آکله 20 دلاری رو دستگیر کنین بیاریش ایران و بدینش دست مردم.(رمضانپور مزدور فراموش نشه)
  • ارش IR ۱۰:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
    0 0
    این عمدی بوده و بعد از اینکه زلنسکی تایتانیک غرق کرد فیروز نادری تایتان دستکاری کرد و همچنین سفیر انگلیس و باعث ناپدید شدن شدن ان شد زلنسکی هم کشتی حامی پناه جویان تایتانیک را غرق کرد عدهای از مردم اکراین داشتند با کشتی تایتانیک فرار میکردند زلنسکی با کمک امریکا و المان اونو غرق کرد تایتان فقط دنبال احساد تایتانیک بود
    • سینا IR ۱۵:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
      0 0
      واقعا متاسفم برای امثال شما تایتانیک 111 سال پیش غرق شده هر چیزی را فورا به هر کسی نسبت میدید همون زلنسکی از کشورش دفاع میکنه ما هم از صلح و پایان جنگ دفاع میکنیم نقش دکتر نادری کجاست بعدش مخالف ناتو وجنگ افروزی هستم و مخالف حمله روسیه من میگم صلح ولی امثال تو نمیدونم پوتین چی بهت داده من نه تسلط غرب و نه شرق میواخم من اقتدار کشورم رو میخوام من پیشرفت رفاه میخوام ولی از کسی هم دفاع نمیکنم چرند نمیگم اخه تایتانیک زلنسکی خنده داره
  • IR ۱۰:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
    2 1
    این نتیجه غرور وتکبر سازندگان تایتانیک هست درست مثل نمرود فکر کردند یه کشتی به اون بزرگی ساختند وای چیکار کردندوبدتر از اون تو مستندی دیدم که احمقها پا رو از این فراتر گذاشتن وروی کشتی نوشتن خدا هم نمی توونه تایتانیک رو غرق کنه! ودر اولین سفر طومارش پیچیده شد و تایتان هم با سرنشینان میلیاردرش به این سرنوشت دچار شد کاش درس عبرت بگیریم احمقها قدرت لایزال الهی رو مثل خودشون وفکرشون کوچیک وحقیر تصور کردند
    • عبدالله IR ۱۷:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
      0 0
      چرا از چیزی که اطلاع نداری حرف می زنی؟ در اسناد تاریخی رد پای صهیونیستهای آمریکایی در رابطه با غرق شدن تایتانیک دیده میشه. ربطی به اون جمله کذایی و یا غرور و تکبر هم نداره عزیزم.
  • IR ۱۵:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
    0 0
    پول خوبه ولی همه چیز نیست پول نتوانست انها را نجات دهد انسان نباید حریص باشه همینکه امکاناتی دارد خدا را شکر

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس