تهدید روسیه به اقدام تلافی‌جویانه در صورت حمله به کریمه

سفیر مسکو در لندن با بیان اینکه شبه‌جزیره کریمه بخشی از خاک فدراسیون روسیه است، گفت هرگونه حمله اوکراین به این منطقه با استفاده از موشک‌های انگلیسی، عواقبی جدی در پی دارد.

به گزارش مشرق، «آندری کلین» سفیر فدراسیون روسیه در لندن بامداد پنجشنبه انجام اقدام تلافی‌جویانه علیه انگلیس در صورت حمله نیروهای اوکراینی به شبه‌جزیره کریمه را رد نکرد.

کلین در مصاحبه با شبکه «اسکای نیوز» گفت: «وزیر دفاع روسیه درباره نقشه‌ها برای واکنش به استفاده احتمالی اوکراین از موشک‌های دوربرد انگلیسی سایه توفان علیه کریمه، که بخشی از فدراسیون روسیه است، صحبتی نکرده است. بنابراین هر چیزی ممکن است».

کرملین در تاریخ ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ بعد از اعلام به رسمیت شناختن جمهوری‌های خودخوانده دونتسک و لوهانسک در شرق اوکراین، دستور آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه در منطقه دونباس با هدف حفاظت از مردم این منطقه و همچنین پاکسازی دولت نئونازی کی‌یف را صادر کرد.

کلین با بیان اینکه اوکراین باید عواقب و پاسخ‌های احتمالی مسکو را در واکنش به حمله به کریمه در نظر بگیرد، توضیح داد که نیروهای روس در سرزمینی هستند که رسماً به عنوان بخشی از فدراسیون روسیه شناخته شده است.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک» به نقل از این مصاحبه، وی اظهار داشت: «در عین حال، هدف مسکو آنطور که [ریشی] سوناک [نخست وزیر انگلیس] ادعا کرده، نابود کردن آنچه روسیه نمی‌تواند تصرف کند نیست؛ بلکه کاهش توانایی‌های نظامی رژیم کی‌یف است که شروع به ایجاد تهدید برای فدراسیون روسیه کرده بود».

از زمان آغاز جنگ روسیه و اوکراین، کشورهای غربی به سرکردگی آمریکا، تمام تلاش خود را برای جلوگیری از پیروزی روسیه در این جنگ به کار برده و تا کنون ده‌ها میلیارد دلار تسلیحات به اوکراین ارسال کرده‌اند.

طبق این گزارش، کلین با بیان اینکه روسیه مشکلی با کشور اوکراین ندارد بلکه رژیم کی‌یف است که موضع سخت ضد روسی اتخاذ کرده و باعث آغاز این درگیری شده، افزود: «در ابتدا گرایش‌های نازیسم در بخش‌های غربی اوکراین وجود داشت که با حمایت فعال کشورهای غربی به خط مشی رسمی دولت اوکراین تبدیل شد».

پیش از این، «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه با بیان اینکه رژیم کی‌یف در حال برنامه‌ریزی برای هدف قرار دادن خاک روسیه از جمله کریمه با موشک‌های کروز سایه توفان است، گفته بود که چنین اقدامی به معنای مشارکت کامل آمریکا و انگلیس در جنگ است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • AT ۱۷:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۱
    0 0
    من کاری به اروپایی های پدرسوختۀ کلاش ندارم ولی شبه جزیره کریمه مالِ روسیه نیست و نخواهد بود.
  • IR ۱۷:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۱
    0 0
    خخخخخخخ
  • IR ۲۳:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۱
    0 0
    وظیفه تک تک شما به عنوان خادمین کاخ کرملین جانفشانی در راه ارباب پوتین است به جبهه های جنگ اوکراین بشتابید و به عنوان مدافعان کرملین بجنگید که اگر خدای نخواسته شکستی برای روسیه در این معرکه حاصل شود هیمنه ارباب برای مدت های طولانی و شاید همیشه به باد فنا خواهد رفت و بی سرپرست خواهید شد
  • IR ۰۰:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
    1 0
    عجب تهدیدی . دمت گرم . ناتو فرو ریخت
  • IR ۰۱:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
    0 0
    درود بر روسیه
    • IR ۱۸:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
      0 0
      وظیفه تک تک شما به عنوان خادمین کاخ کرملین جانفشانی در راه ارباب پوتین است به جبهه های جنگ اوکراین بشتابید و به عنوان مدافعان کرملین بجنگید
  • خدای یکتا IR ۱۴:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
    0 0
    جایی بوده روسیه نزنه یا توانست انجام بده و نکرد لازم بیاد آوری برا خيلی ها استفاده از بمب اتم یا سلاح‌های غیر متعارف مردم و دولت روسیه هم نمی‌پذیرند و قبول ندارند افکار عمومی قبول نمی‌پذیرد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس