هشدار ژنرال انگلیسی درباره از دست رفتن نفوذ لندن در ناتو

معاون مرکز فرماندهی کل متفقینِ اروپا وابسته به ناتو نسبت به از دست رفتن نفوذ و جایگاه انگلیس در این ائتلاف نظامی هشدار داد.

به گزارش مشرق، تیم رادفورد، معاون مرکز فرماندهی کل متفقینِ اروپا وابسته به ناتو با اشاره به اینکه ارتش انگلیس بسیار کوچک شده، هشدار داد که در صورت تداوم این روند، لندن جایگاه خود را در ناتو از دست خواهد داد.

رادفورد در گفت‌وگو با دیلی تلگراف، یادآور شد که انگلیس از زمان تشکیل ناتو پس از جنگ جهانی دوم، همواره از جایگاه پرنفوذ در این ائتلاف برخوردار بوده اما «امروز این جایگاه در معرض خطر است.»

وی تاکید کرد: فکر می‌کنم ما (ارتش انگلیس) بیش از حد کوچک است. گرچه موقعیت ما مطلوب است اما نگرانم که اگر سرمایه‌گذاری نکرده و برای تقویت صنایع دفاعی خود اقدام نکنیم و آنطور که باید، پیش نرویم، ممکن است جایگاه‌مان را از دست دهیم.

یکی از گلایه‌های رادفورد کاهش شمار نیروهای ارتش انگلیس است که براساس برنامه‌ اعلامی در سال ۲۰۲۱، قرار است به ۷۳هزار نیرو کاهش پیدا کند. او همچنین هشدار داد که فناوری‌های پیشرفته‌ای که لندن به شدت روسی آن حساب باز کرده، قادر به جبران جای خالی نیروی انسانی نیست.

مقام ارشد ناتو اضافه کرد: تصور می‌کنم که ما بعد از جنگ اوکراین، اندکی از خواب غفلت بیدار شدیم اما همچنان به رویکردی دوگانه نیاز داریم؛ به این معنا که همزمان با اذعان و توجه به اهمیت نوآوری در ارتش، باید این ظرفیت را با قدرت جنگ سخت (نیروی انسانی) تقویت کنیم. اگر دشمن با تانک به شما نزدیک شود، نمی‌توانید با عملیات سایبری آن را منحرف کنید. با فناوری و حمله سایبری نمی‌توان از یک پل عبور کرد. بنابراین باید در هر دو جبهه توازن را برقرار کنیم.

اظهارات رادفورد پس از آن مطرح شد که بِن والاس، وزیر دفاع انگلیس در ماه ژانویه گفته بود که ارتش لندن «توخالی شده و بودجه کافی ندارد.» همان ماه، شبکه اسکای‌نیوز در گزارشی به نقل از یک مقام ارشد آمریکایی نوشت که ارتش انگلیس دیگر جزو ارتش‌های سطح بالا محسوب نمی‌شود.

با این حال، انگلیس همچنان یکی از فعال‌ترین حامیان اوکراین در جنگ با روسیه بوده و تاکنون ۵.۹ میلیارد دلار به کی‌یف کمک نظامی کرده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • عمیر IR ۱۵:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
    1 1
    مرگ بر پوتین تروریست مرگ بر روسیاه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس