اظهارات مقام آمریکایی درباره تاثیر تعامل تهران – مسکو در سوریه

ژنرال الکسوس گرینکویچ فرمانده نیروی هوایی در  مرکز فرماندهی مرکزی  آمریکا (سنتکام) بار دیگر با ابراز هراس از روابط تهران – مسکو  مدعی شد که این امر تاثیر زیادی بر رفتار ایران در سوریه خواهد داشت.

به گزارش مشرق، ژنرال الکسوس گرینکویچ فرمانده نیروی هوایی در مرکز فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) روز چهارشنبه به وقت محلی مدعی شد: «فکر می کنم که ایران احساس می‌کند روسیه به او مدیون است و مسکو به نوعی در حال حاضر وابسته به ایران است. این امر تاثیر زیادی بر نحوه تعدیل یا عدم تعدیل رفتار ایران در سوریه خواهد داشت.»

این مقام سنتکام که در نشستی خبری سخن می گفت، از افزایش نفوذ هوایی روسیه در منطقه عملیاتی ائتلاف ضد داعش در سوریه بدون استفاده از کانال های تنش زدایی خبر داد.

او ادعا کرد که این رفتار تهاجمی تر روسیه در برابر ائتلاف آمریکایی در سوریه به دلیل خروج تسلیحات روسیه از سوریه به منظور حمایت از جنگ در اوکراین است و مقامات ارشد روس نیروی هوایی این کشور را تشویق می‌کنند تا بی‌ملاحظه‌تر باشد، و همچنین ایران ممکن است فکر کند، روسیه به خاطر ارائه پهپادها به این کشور مدیون است.

این مقام نظامی آمریکا ادامه داد: نیروی هوایی روسیه تشویق می شود تا آشکارا بر فراز سوریه بی ملاحظه عمل کند.

وی اضافه کرد: نیروی هوایی روسیه تهاجمی‌تر در سوریه عمل می کند، شاید به این دلیل که آنها مجبور شده‌اند تجهیزات و ظرفیت خود را از سوریه خارج کنند تا از جنگ در اوکراین حمایت کنند. ما امروز صبح موردی داشتیم ‌که یک جنگنده روس وارد حریم هوایی ما شد. روس‌ها مستقیماً از فاصله بسیار نزدیک به پایگاه های آمریکا نزدیک شده اند و این جنجال‌های هوایی روسیه تمرکز را از نبرد علیه داعش در سوریه منحرف می‌کند.

گرینکویچ همچنین به خلبان جنگنده روسیه اشاره کرد که به دلیل برخورد با پهپاد MQ-۹ آمریکا بر فراز دریای سیاه مدال دریافت کرده است.

وی ادعا کرد: نگرانی من این است که خلبانان روسیه که در سوریه مستقر شده اند، اکنون چنین فکر کنند که برای این نوع رفتار پاداش می گیرند. هر زمان نیروی هوایی ای وجود داشته باشد که به دلیل نبود رفتار حرفه‌ای به خاطر رفتار بی ملاحظه به خلبانان خود مدال بدهد، باید از طرز فکر خلبانان این نیرو نگران باشید.

این مقام سنتکام همچنین مدعی شد: داعش همچنان از توانایی و آزادی عمل در مناطق خارج از کنترل دولت سوریه و روس‌ها برخوردار است. داعش در مناطق تحت کنترل دولت سوریه و روسیه "در حال راه اندازی اردوگاه های آموزشی هستند و آنها در حال افزایش توانایی های خود هستند" .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس