قیمت ارزان‌ترین بلیت بازی معارفه مسی در اینترمیامی سربه‌فلک کشید!

اسطوره آرژانتینی انتقالی رکوردشکن به عربستان سعودی را رد کرد، اما همچنان در MLS دستمزد هنگفتی خواهد گرفت، و با قراردادهای تجاری با اپل و آدیداس مبلغ دریافتی مسی سرسام‌آور خواهد شد.

به گزارش مشرق، جزئیات قرارداد لیونل مسی با اینترمیامی مشخص شد و این مهاجم فوق ستاره ۱۵۰ میلیون دلار را تنها به عنوان دستمزد دریافت خواهد کرد. مهاجم آرژانتینی در اوایل این ماه با نادیده گرفتن پیشرفت‌های باشگاه سابقش بارسلونا و ثروت‌های لیگ حرفه‌ای عربستان برای پیوستن به باشگاه نوپای دیوید بکام در MLS، دنیای ورزش را شگفت‌زده کرد. این بازیکن ۳۵ ساله تاکنون تمام دوران حرفه‌ای خود را در اروپا گذرانده، اما نقل مکان به ایالات متحده به او این امکان را می‌دهد که سال‌های گرگ و میش زندگی حرفه‌ای خود را در شهر ساحلی و دور از هیاهو بگذراند.

پس از کسب ۴۳ جام برای باشگاه و کشور، از جمله قهرمانی در جام‌جهانی قطر ۲۰۲۲، منصفانه است که بگوییم این ستاره با شهرتی بی‌نظیر و میراثی ماندگار به آمریکا می‌آید. به این ترتیب، جذب او برای کارفرمایان جدیدش ارزان نیست، علی‌رغم این واقعیت که دستمزد اولیه او هنوز از ۵۲۲ میلیون پوندی که برای پیوستن به دشمن قدیمی‌اش کریستیانو رونالدو در عربستان سعودی به او پیشنهاد شده بود، بسیار کمتر است.

در نهایت مسی پیشنهاد انتقال به MLS را انتخاب کرد، جایی که در عوض ۱۵۰ میلیون دلار (۱۱۷.۶ میلیون پوند) به عنوان بخشی از قراردادی که او را تا ژوئن ۲۰۲۵ به باشگاه متعهد می‌کند، به دست خواهد آورد. این شرایط همچنین شامل گزینه‌ای برای تمدید یک سال دیگر هم هست.

این رقم اولیه شامل دستمزد بازیکن، در کنار پاداش امضای او و همچنین حقوق صاحبان سهام است، غیر از مشارکت تجاری او با دو کمپانی بزرگ که قرار است قرارداد او را به یک سرمایه‌گذاری بسیار سودآور تبدیل کنند.

همانطور که قبلا توسط نشریه اتلتیک توضیح داده شد، قراردادهای تقسیم درآمد نیز با غول‌های تجاری مانند آدیداس و اپل منعقد شده است. در مورد آدیداس تصور می‌شود که مسی پس از امضای قرارداد، بخشی از پولی را که از طریق فروش کالا به دست می‌آید، دریافت خواهد کرد.

با توجه به اینکه کمپانی لباس ورزشی آلمانی در حال حاضر کیت ۲۹ تیم در MLS را به همراه کفش و توپ تهیه می‌کند، واضح است که این توافق می‌تواند برای همه طرف‌ها سودی باورنکردنی داشته باشد. علاوه بر این، انتظار می‌رود که مهاجم کهنه‌کار سهم مطلوبی از درآمد حاصل از افزایش فروش Apple TV+ به دست آورد.

مسی قبلا در مصاحبه‌ای با نشریات موندو دپورتیوو و اسپورت بارسلونا، تصمیم خود را برای رفتن به ایالات متحده توضیح داد و گفت: «تصمیم گرفته‌ام که به میامی بروم. هنوز ۱۰۰ درصد کار تمام نشده است. من چیزهایی را از دست دادم اما ما تصمیم گرفتیم به مسیر ادامه دهیم. اگر رفتن به بارسلونا درست نشد، می‌خواستم اروپا را ترک کنم، کانون توجه را ترک کنم و بیشتر روی خانواده‌ام تمرکز کنم.»

انتظار می‌رود مسی در تاریخ ۴ جولای رسماً با اینترمیامی قرارداد امضا کند و قرار است اولین بازی برای تیم جدید خود را در برابر کروز آزول در جام اتحادیه در اواخر همان ماه در تاریخ ۲۱ جولای انجام دهد. تمام بلیت‌های بازی مقابل تیم مکزیکی چند ساعت پس از اعلام امضای قرارداد او با اینترمیامی به فروش رسید.

منبع: خبر ورزشی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس