کد خبر 1501144
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۳
قطر چین

قطر توافقی ۲۷ ساله را برای صادرات گاز به چین امضا کرد.

به گزارش مشرق، سعد بن شریده الکعبی، مدیرعامل وزیر امور انرژی و مدیرعامل شرکت ملی نفت قطر در خصوص امضای توافق میان دوحه و پکن اعلام کرد که بر اساس این توافق، قطر طی ۲۷ سال، سالانه چهار میلیون تن گاز طبیعی از محل طرح توسعه میدان شمال شرقی خود به چین صادر خواهد کرد.

براساس گزارش یورونیوز، این مقام قطری از یک توافق دیگر در زمینه سهام خبر داد که بر این اساس شرکت ملی نفت چین بعنوان یکی از دو سرمایه گذار بزرگترین میدان گاز طبیعی جهان درخواهد آمد.

این توافق ۲۷ ساله دومین توافقنامه گازی بلند مدت میان قطر و چین طی یک سال اخیر است.

میدان گازی شمال بخشی از بزرگ‌ترین میدان گازی دنیاست که بین ایران و قطر مشترک است. بخشی از این میدان که متعلق به ایران است، پارس جنوبی نامیده می‌شود.

شایان ذکر است به‌دنبال آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین، رقابت برای خرید ال‌ان‌جی تشدید شده است و اروپا در موقعیتی ویژه به مقادیر زیادی ال‌ان‌جی برای کمک به جایگزینی دریافت گاز روسیه با خط لوله که حدود ۴۰ درصد از واردات قاره سبز را شامل می‌شد، نیاز دارد اما قطر بارها تاکید کرده که با شرکای آسیایی خود قرارداد دارد و نمی‌تواند نیاز اروپا را برآورده کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • اﻳﺮاﻥ IR ۱۶:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۰
    1 0
    اﮔﺮ ﻣﺴﻌﻮﻻﻥ ﻛﺸﻮﺭ ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ و ﺳﻴﺎﺳﺖ ﻗﻮﻱ ﺩﺭ ﻣﻨﻂﻘﻪ و ﺟﻬﺎﻥ ﺩاﺷﺘﻨﺪ اﻻﻥ اﻳﺮاﻥ اﻗﺎﻱ ﻧﻔﺖ ﮔﺎﺯ ﺟﻬﺎﻥ ﺑﻮﺩ ﻣﺘﺎﺳﻔﺎﻧﻪ ﻛﺸﻮﺭﻫﺎﻱ ﻣﻨﻂﻘﻪ اﺯ ﺳﻮﻩ ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ ﻣﺴﻌﻮﻻﻥ ﻛﺸﻮﺭ و ﺗﺤﺮﻳﻢ ﻫﺎﻱ اﻳﺮاﻥ ﺑﻪ ﺑﻬﺘﺮﻳﻦ ﺷﻜﻞ اﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﻛﺮﺩﻧﺪ ﺩﺭ اﻳﻦ ﺳﺎﻟﻬﺎﻱ اﺧﻴﺮ
    • رضا IR ۲۳:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۰
      1 0
      تحریم کدومه آدم حسابی، مگه چین تابع تحریم ها بود، وقتی هشت سال فرصت سوزی و بیمحلی بهش کردید و تازه هر وقت بحث قرارداد ۲۵ ساله شد گفتید فروش ایران و بدبختی و فلاکت بیا حالا تحویل بگیر، قطر و عربستان هم مملکتشون رو به چین فروختن؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس