کد خبر 1500606
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۵:۳۰
تاکسی

جمعی از کاربران خواستار مجهز شدن تاکسی‌ها به کارتخوان و تسهیل در امر پرداخت شدند.

به گزارش مشرق، به تازگی پویشی توسط مخاطبان ثبت شده که امضاکنندگان آن خواستار مجهز شدن تاکسی‌ها به کارتخوان شده‌اند. این پویش تاکنون حدود ۱۶۰ امضاء را جمع‌آوری کرده است. در متن پویش آمده: «دستفروشان گذری کارتخوان سیار دارند ولی تاکسی‌ها به جز تاکسیرانان جزیره کیش که هزار مجوز و تائیدیه دارند، کارتخوان ندارند.»

حسام رحیمی سردبیر این پویش بیان کرد: «همواره یکی از مشکلاتی که مسافران با آن مواجه می شوند، پرداخت نقدی است. به این شکل که مسافر به دلیل نداشتن پول خرد یا باید مبلغ بیشتری بپردازد یا اینکه باید برای خرد کردن پول, تاکسی متوقف شود که این نیز خودش مشکلات فراوانی ایجاد می‌کند. گاهی اوقات هنگامی که در خیابان قدم می‌زنم متکدیانی را می‌بینم که مجهز به کارتخوان هستند؛ این درحالی است که تاکسیرانی با تمام گستردگی و حجم مخاطبانش از آن بی‌بهره است»

پیش از این امیر علیپور رئیس مرکز کنترل‌ و نظارت سازمان تاکسیرانی شهر تهران در گفت‌وگویی بیان کرده بود: «استفاده از دستگاه‌های POS برای پرداخت‌های خرد همچون کرایه تاکسی برای شبکه بانکی مفهومی ندارد. چرا که اعداد عمدتا زیر ۲۰ هزار تومان و خرد هستند و نه تنها توجیه اقتصادی ندارد بلکه برای مدیریت شهری نیز توجیه اقتصادی ندارد و تنها به شبکه بانکی فشار می‌آورد.»

البته روش‌های دیگری به منظور پرداخت غیرنقدی کرایه تاکسی‌ها وجود دارد که اپلیکیشن و QR کدها نمونه‌هایی از آن هستند. سردبیر پویش این روش‌ها را چندان کارآمد نمی‌داند و می‌گوید طبق تجربه شخصی و شنیده‌هایش، رانندگان و مسافران به این دلایل از این روش‌ها استقبال نکرده‌اند:

- عدم واریز وجوه دریافتی از مسافران در روزهای تعطیل مثل پنجشنبه و جمعه؛ درصورتی که تاکسیران در بانک شهر حساب نداشته باشد.

- ارتباط نگرفتن رانندگان تاکسی و مسافران با اپلیکیشن‌ها؛ بسیاری از افراد گوشی هوشمند ندارند یا به کار کردن با ابزار و پلتفرم‌های دیجیتالی عادت ندارند.

- عدم ارسال پیامک به راننده به محض پرداخت هزینه توسط مسافر.

سردبیر پویش برای رفع این مشکل پیشهادی هم دارد: «به نظرم اگر سیستمی شبیه به پرداخت اتوبوس BRT یا مترو ایجاد شود که بتوان از قبل کارت را شارژ کرد، تمام این مشکلات حل می‌شود. اصلا چه بهتر که خود کارت مترو به این سیستم مجهز شود تا هرکس لازم نباشد چندین کارت پرداخت به همراه خود داشته باشد.»

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس