چرا پرسشنامه با سؤالات اعتقادی و سیاسی بین دانش‌آموزان توزیع شد؟

وزارت آموزش و پرورش درباره توزیع پرسشنامه در آخرین امتحان نهایی دانش‌آموزان و طرح سؤالات سیاسی و اجتماعی از دانش‌آموزان توضیحاتی داد.

به گزارش مشرق،در آخرین روز امتحانات نهایی دانش‌آموزان پایه دوازدهم، پرسشنامه‌ای که بخشی از آن به مسائل سیاسی و دینی و نظر سنجی از دانش‌آموزان اختصاص داشت، توزیع شد.

این کار با حواشی بسیاری همراه بود و برخی آن را مصداق نقض حریم خصوصی نوجوانان می‌دانند.

مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش این نظرسنجی را بزرگترین پیمایش دانش‌آموزی کشور دانسته که براساس شاخص‌های مصوب اسناد فرادستی وزارت آموزش و پرورش انجام شد.

به گفته مرکز ارزشیابی آموزش و پرورش، در این مطالعه که از طریق توزیع پرسشنامه بین شرکت‌کنندگان آخرین آزمون نهایی نوبت خرداد ۱۴۰۲ صورت گرفت، سؤالاتی از اهداف اعتقادی، سیاسی و اجتماعی، عوامل زمینه‌ای مؤثر بر یادگیری و میزان کیفیت برگزاری آزمون‌های نهایی طراحی و به همراه نظرسنجی در خصوص سازوکار جدید سنجش و پذیرش دانشجو اجرا شد.

نتایج این ارزیابی پس از ترکیب با داده‌های سایر مؤلفه‌ها همچون مدرسه، معلم و خانواده تحلیل و به برنامه‌ریزان و سیاست‌گذاران آموزشی بازخورد داده خواهد شد.

لازم به ذکر است نتایج این پیمایش در ارزیابی عملکرد دانش‌آموزان و نتایج آزمون آن‌ها هیچ‌گونه تأثیری ندارد و صرفاً به‌منظور ارزیابی وضعیت نظام آموزشی مورد استفاده قرار خواهد گرفت؛ بنابراین، داده‌های جمع آوری شده با هدف تحلیل جامعه دانش‌آموزی مورد بهره برداری قرار گرفته و نتایج فردی به صورت محرمانه باقی خواهد ماند.

شایان ذکر است این‌گونه مطالعات در آزمون‌های بین‌المللی نیز با اجرای پرسش‌نامه‌های متعددی برای دانش‌آموزان، والدین و معلمان صورت پذیرفته و مبنای تحلیل‌های گسترده‌ای را فراهم می‌آورد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • وطن پرست DE ۰۱:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
    2 0
    توضیح نمی خواد. تو المان هم از این سوالات می پرسن. کلا مسولین بدون اعتماد بنفس مملکت رو نابود کردن. البته در دزدی خیلی توانمند هستند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس