واکنش تامل‌برانگیز رئیس یوفا به کوچ ستاره‌های «تاریخ‌گذشته» به عربستان

رئیس اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) می‌گوید که باشگاه‌های اروپایی نباید از مهاجرت دسته‌جمعی بازیکنان به لیگ عربستان هراس داشته باشند.

به گزارش مشرق، کریستیانو رونالدو و کریم بنزما، ستاره‌های پرتغالی و فرانسوی دنیای فوتبال با قراردادهای رکوردشکن به تیم‌های عربستانی ملحق شده‌اند و پیشنهاداتی مشابه برای لیونل مسی و لوکا مودریچ هم مطرح شده که البته مورد پذیرش قرار نگرفت. این بازیکنان در مجموع از سال ۲۰۰۸ تاکنون، تمام توپ‌های طلا را از آن خود کرده و همگی هم دست کم ۳۵ ساله هستند.

این در حالی است که همچنان انتظار می‌رود بازیکنان و ستاره‌های بیشتری راهی چهار باشگاه مطرح عربستان شوند؛ باشگاه‌هایی که صندوق سرمایه‌گذاری دولتی این کشور به ریاست محمد بن سلمان، ولیعهد بلندپرواز سعودی، در ماه جاری عمده سهام آنها را خریداری کرد، عملا دولتی شدند.

در این بین، الکساندر چفرین، رئیس یوفا در پاسخ به اینکه آیا از کوچ بازیکنان به عربستان هراسی دارد یا نه؟ گفت: نه، هرگز. فکر می‌کنم فوتبال عربستان سعودی با این کار مرتکب اشتباه بزرگی می‌شود. چرا؟ چون آنها باید در آکادمی‌ها سرمایه‌گذاری کرده، مربی سطح بالا بیاورند و بازیکنان بومی را پرورش دهند.

وی افزود: سازوکار خرید بازیکنانی که تقریبا در سال‌های پایانی فوتبال‌شان هستند، سازوکاری نیست که به رشد و توسعه فوتبال کمک کند. این اشتباه را چین هم مرتکب شد.

دیدیه دروگبا وقتی در سال ۲۰۱۲ به لیگ چین رفت، ستاره محسوب می‌شد. نیکلاس آنلکلا و فردریک کانوته هم جزو ستاره‌هایی بودند که به چین رفتند اما تیم ملی این کشور از آن سال‌ها به بعد، پیشرفت ناچیزی کرده است.

چفرین تاکید کرد: تنها یک بازیکن، سطح بالا نام ببرید که در آغاز دوران فوتبالش، به عربستان رفته باشد؟ مساله پول بیشتر نیست. بازیکنان می‌خواهند رقابت‌های بزرگ را فتح کنند و مسابقات برجسته همگی در اروپا هستند.

رئیس یوفا در پاسخ به این سوال که آیا فوتبال اروپا بخشی از جذابیت‌های چشمگیرش(ستاره‌های فوتبالی) را از دست داده نیز افزود: ما آنها را از دست ندادیم. آنها هنوز بازی می‌کنند اما برخی بازیکنان در پایان دوران فوتبال‌شان، برای پول بیشتر به لیگی دیگر می‌روند.

چفرین گفت که یوفا درصدد است تا قوانینی بر سر سقف کلی بودجه‌ای برای دستمزدها و نقل و انتقالات تعیین کند، اضافه کرد: عملا با هر شخص و باشگاهی صحبت می‌کنم با این عقیده موافق است. هنوز تصمیمی نگرفته‌ایم و فعلا آن را به بحث گذاشته‌ایم.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس