کد خبر 1500397
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۳
تلفات طوفان در جنوب برزیل

حداقل ۱۱ نفر از ساکنان ایالت جنوبی برزیل در نتیجه طوفان کشته و ۲۰ نفر مفقود شده‌اند.

به گزارش مشرق، طوفان مناطق وسیعی از ایالت جنوبی «ریو گرانده دو سول» برزیل را درنوردید و تلفات و خسارت زیادی بر جای گذاشت.

منابع رسانه‌ای خبر دادند که مقام‌های برزیل درباره خطر وقوع رانش زمین در مناطق جنوبی این کشور آمریکای لاتین هشدار صادر کردند.

به گزارش شبکه پرس تی وی، نیروهای امدادی برزیل در ایالت جنوبی جنوبی «ریو گرانده دو سول» طی روزهای جمعه و شنبه، چند هزار عملیات امدادی برای کمک به طوفان زدگان انجام دادند.

به گفته مقامات، در نتیجه طوفان در جنوب برزیل حداقل ۱۱ نفر کشته و ۲۰ نفر مفقود شدند و همچنین قطعی برق، رانش زمین و سیل در ۴۰ نقطه گزارش شده است.

در نتیجه طوفان که در نتیجه بارش شدید باران طی روز جمعه به وقوع پیوسته، در مجموع ۲۳۳۰ نفر تخلیه شدند، ۶۰۲ نفر بی خانمان شده و برق بیش از ۵۰۰ هزار نفر قطع شد.

«ادواردو لیت» فرماندار ایالت جنوبی ریو گرانده دو سول برزیل اعلام کرد که اولویت اصلی یافتن مفقودان و نجات کسانی است که ممکن است هنوز در اثر سیل سرگردان باشند.

لوئیز ایناسیو لولا دا سیلوا رئیس‌جمهور برزیل هم به طوفان در جنوب این کشور واکنش نشان داد و اعلام کرد که دولت مرکزی و فدرال برزیل از همه افرادی که تحت تاثیر طوفان قرار گرفته‌اند، «کاملا حمایت می‌کند».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس