کد خبر 1500230
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۸
تأکید عراق بر حفظ منافع مشترک با ایران و ترکیه

وزیر دفاع عراق با اشاره به وجود منافع مشترک این کشور با ایران و ترکیه بر حفظ این منافع تأکید کرد.

به گزارش مشرق، «ثابت العباسی» وزیر دفاع عراق بر ضرورت رسیدگی سیاسی به موضوع حملات ترکیه به عراق تأکید کرد و گفت که حاکمیت عراق خط قرمز ماست.

وی در مصاحبه با شبکه «الحدث» وابسته به عربستان گفت: «ما با ترکیه و ایران منافع مشترک داریم که بایستی از لحاظ سیاسی حفظ شود و ما به آن‌ها ابلاغ کردیم که حاکمیت عراق خط قرمز است».

ترکیه هر از چند گاهی منطقه کردستان عراق را به بهانه هدف قرار دادن عناصر پ.ک.ک بمباران می‌کند.

بنابر گزارش وبگاه «النشرة»، العباسی تصریح کرد: «خاک عراق هرگز منبع نگرانی برای هیچ کس نخواهد بود، ما تمایل به اجرای رزمایش مشترک با برخی کشورهای همسایه داریم و دولت برای بازسازی، تسلیح و مدرن‌سازی توان ارتش تلاش می‌کند و نیروهای ویژه‌ای برای مناطق صحرایی تشکیل داده‌ایم که ائتلاف بین‌المللی آن‌ها را آموزش خواهد داد».

وی تأکید کرد: «هرگز اجازه وجود سلاح خارج از کنترل دولت را نخواهیم داد و بازگشت آوارگان به مناطق آزادشده نیز یکی از اولویت‌های دولت است و ما در عالی‌ترین سطح با عربستان هماهنگی امنیتی، اطلاعاتی و آموزشی داریم».

وزیر دفاع عراق همچنین با اشاره به اینکه داعش دیگر حتی بر یک وجب از خاک عراق سیطره ندارد، گفت: «بیش از ۱۱۰۰ نفر را از اردوگاه الهول تحویل گرفته و به اردوگاه الجدعه در استان نینوا منتقل کردیم، کشورهای مربوطه نیز بایستی برای بازگرداندن اتباع خود از اردوگاه الهول اقدام کنند تا این اردوگاه به طور کامل بسته شود».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس