دادگاه رسیدگی به خسارت ناشی از شهادت سردار سلیمانی برگزار شد

سومین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده مطالبه خسارت مادی، معنوی و تنبیهی ناشی از شهادت سردار شهید سلیمانی به ریاست قاضی حسین زاده در شعبه ۵۵ دادگاه حقوقی (بین‌الملل) برگزار شد.

به گزارش مشرق به نقل از قوه قضائیه، سومین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده مطالبه خسارت مادی، معنوی و تنبیهی ناشی از شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به ریاست قاضی حسین زاده در شعبه ۵۵ دادگاه حقوقی (بین‌الملل) برگزار شد.

قاضی حسین زاده بیان کرد: جلسه دادگاه شامل ۱۱۴ کلاسه پرونده حقوقی واصله از استان‌های مختلف کشور، است.

وی افزود: دادخواهی ملت شریف ایران برای این دادگاه بالغ بر ۳ هزار خواهان از استان‌ها علیه دولت ایالات متحده آمریکا است.

قاضی حسین زاده تصریح کرد: رئیس جمهور وقت کشور آمریکا (ترامپ)، وزیر خارجه وقت این کشور و از جمله متهمان پرونده هستند.

وی ادامه داد: دولت آمریکا به کرات علیه دولت جمهوری اسلامی ایران و مقامات رسمی کشور طرح دعوی کرده و مصونیت قضائی را نقض کرده است.

حسین زاده بیان کرد: در قانون تشدید مقابله با اقدامات تروریستی آمریکا این اجازه به دادگاه حقوقی تهران داده شده تا به موضوع رسیدگی کند.

وی افزود: قوه قضائیه براساس قانون مکلف است به اقدامات دولتی که مبادرت به شهادت یکی از فرماندهان ارشد نظامی ایرانی کرده است، در دادگاه حقوقی رسیدگی کند.

وی گفت: صلاحیت قانونی در تعقیب حقوقی و قضائی دولت آمریکا و تمام افرادی که در شهادت حاج قاسم دست داشته است، مبادرت می‌کند.

در ادامه جلسه، قاضی حسین زاده با دعوت از وکلای خواهان، از آن‌ها خواست تا با حضور در جایگاه مطالب خود را بیان کنند؛ وکیل احمد بهارلو به وکالت از تعدادی از شکات از استان قم در جایگاه حاضر شد و گفت: طرح دعوی از دولت آمریکا، ترامپ و دستگاه‌هایی که مستقیم و غیر مستقیم در به شهادت رساندن حاج قاسم سلیمانی داشتند را به دادگاه ارائه می‌کنیم.

وی در ادامه به جنایات گسترده آمریکا علیه مردم ایران در در سال‌های گذشته اشاره کرد.

وکیل بهارلو افزود: سپاه قدس به فرماندهی حاج قاسم سلیمانی با گروه‌های تروریستی مانند داعش مبارزه کردند که آمریکا آن‌ها را به وجود آورد و در منطقه گسترش داده بود.

وکیل بهارلو اضافه کرد: اظهارات مقامات ایرانی و عراقی موید این مساله است که سردار سلیمانی و همکارانش به درخواست مقامات رسمی عراق وارد این کشور شده بودند و دارای مصونیت و حمایت بین‌المللی بودند. چگونه دولت آمریکا در چنین شرایطی به خود اجازه نقشه ترور سپهبد سلیمانی را داده است؟

وی تاکید کرد: با توجه به مطالب مطروحه و مستندات ارائه شده و با توجه به هزاران انسانی که با جنایات آمریکا در منطقه کشته شده‌اند و به شهادت رسیده‌اند، همچنین بر اساس دادخواست تنظیمی که به دادگاه ارائه شده خواستار محکومیت دولت آمریکا، ترامپ و همه عوامل دخیل در شهادت حاج قاسم سلیمانی هستیم.

در ادامه جلسه قاضی حسین زاده بیان کرد: آنچه که برای دادگاه احراز شده این است که حاج قاسم حسب مستندات خواهان با دعوت رسمی دولت عراق وارد این کشور شده و مسلم است اگر فرمانده رسمی نظامی با دعوت رسمی وارد یک کشور شود، تعرض به شخص، تعرض به حاکمیت تلقی می‌شود.

وی افزود: لذا برای دادگاه تعرض به حاکمیت ایران توسط دولت ایالات متحده آمریکا محرز است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۷
    0 1
    عراق پره از مستشارهای آمریکایی .چرا ما جبرانش نمیکنیم.بقول طرف "اگه اسلام دست و پامون رو نبسته بود" خیلی کارها میشد کرد
    • IR ۱۹:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۷
      0 0
      بذار پولامون از عراق بگیریم فعلا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس