کد خبر 1499860
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۴
قدردانی پوتین از بن زاید در روسیه

رئیس جمهور روسیه از روابط رو به گسترش روسیه و امارات قدردانی کرد و روابط دو کشور را روبه گسترش و مهم توصیف نمود.

به گزارش مشرق، «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهور روسیه روز جمعه در دیدار با «شیخ محمد بن زائد آل نهیان» رهبر امارات در شهر سن پترزبورگ روسیه ضمن ابراز خرسندی از روابط رو به گسترش روسیه و امارات، از نقش محمدزاید در توسعه روابط مسکو و ابوظبی قدردانی کرد.

پوتین در ابتدای این نشست در حاشیه نشست اقتصادی بین المللی پترزبورگ که از امارات به عنوان مهمان افتخاری دعوت شده بود، گفت: امارات شریک بسیار مهم و خوبی برای مسکو است.

پوتین همچنین از آل نهیان به خاطر نقشی که امارات در تبادل زندانیان بین روسیه و اوکراین و روسیه و ایالات متحده ایفا کرد، تشکر کرد. دسامبر گذشته، بریتنی گرینر، ستاره بسکتبالیست آمریکایی، در ازای آزادی ویکتور بوت، از زندان روسیه آزاد شد.

محمد بن زائد آل نهیان نیز در دیدار با رئیس جمهور روسیه خواستار کاهش تنش و یافتن راه حل سیاسی برای مناقشه اوکراین شد. رهبران دو کشور همچنین درباره مشارکت استراتژیک دوجانبه گفتگو کردند.

شیخ محمد بن زاید پس از این دیدار در توییتی نوشت: «امارات متحده عربی به حمایت از همه تلاش‌ها برای دستیابی به راه‌حل سیاسی از طریق گفت‌وگو و دیپلماسی به سوی صلح و ثبات جهانی ادامه می‌دهد.»

پیش از این، «یوری اوشاکوف» مشاور سیاست خارجی «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در سخنانی اعلام کرده بود که مقامات بلندپایه بیش از ۱۵ کشور از جمله رئیس جمهور الجزایر در مجمع اقتصادی بین المللی سنت پترزبورگ حضور دارند.

مشاور سیاست خارجی «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در این خصوص گفته بود: شانزدهم ژوئن، رئیس امارات برای شرکت در مجمع اقتصادی بین المللی سنت پترزبورگ وارد روسیه می‌شود، وی همچنین با پوتین دیدار خواهد کرد و روسای جمهور روسیه و الجزایر بیانیه‌ای در خصوص مشارکت راهبردی عمیق امضا خواهند کرد.

«یوری اوشاکوف» اضافه کرده بود: پوتین ۱۷ ژوئن در سن پترزبورگ با هیئتی متشکل از ۷ کشور آفریقایی دیدار خواهد کرد تا در مورد طرح حل و فصل صلح آمیز بحران اوکراین گفتگو کنند. هیئت آفریقایی پیش از سفر به روسیه در تاریخ ۱۶ ژوئن، با سران اوکراین در کی یف گفتگو خواهد کرد. کشورهای آفریقایی تحت فشار شدیدی از سوی غرب هستند، اما با این وجود اکثر کشورها در نشست روسیه- آفریقا گرد هم می آیند.

وی در ادامه افزود: مسائل عملی برگزاری اجلاس بریکس هنوز حل نشده است، مشخص نیست کشور میزبان چگونه تصمیم دیوان بین المللی کیفری را اجرا خواهد کرد.

این مقام روسی در واکنش به اظهارات «جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره حل و فصل بحران اوکراین و انتخابات آمریکا نیز گفت: انتظار فوق العاده ای از این انتخابات وجود ندارد و پوتین هم انتظار خاصی ندارد.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۷
    0 2
    افول غرب ناتو به پایان سلام کن صف کشیدی با انواع و اقسام کارها در برابر روسیه و ایران و... به هیچ جا نرسیدی
    • IR ۱۴:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۷
      2 0
      وظیفه تک تک شما به عنوان خادمین کرملین جانفشانی در راه ارباب پوتین است به جبهه های جنگ اوکراین بشتابید و به عنوان مدافعان کرملین بجنگید
    • IR ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۷
      2 0
      روسیه منزوی ود حاله افوله احمق
  • عمیر IR ۱۵:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۷
    0 0
    مرگ بر امارات و روسیاه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس