کد خبر 1499610
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۶
رکوردشکنی دولت سیزدهم در حوزه تجارت خارجی

سخنگو و دبیر هیات دولت از رکوردشکنی دولت در حوزه تجارت خارجی سخن به میان آورد و گفت: طی یکسال گذشته ۱۱۲ میلیارد دلار تجارت خارجی داشتیم که در تاریخ کشور بی‌سابقه است.

به گزارش مشرق، علی بهادری‌جهرمی عصر امروز در نشست با جوانان نخبه کرمان که در محل دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه کرمان برگزار شد، از صدای پایین دولت در انتقال دستاوردهای خود سخن به میان آورد و با تاکید بر اینکه دولت با مردم کم حرف نمی‌زند اما صدایش شنیده نمی‌شود، اظهار داشت: همین سفر اخیر رئیس‌جمهور به سه کشور آمریکای لاتین را مثال می‌زنم، کدام یک از شما به آن اشراف دارید و می‌توانید چند مورد از جزئیات آن را نام ببرید؟

سخنگو و دبیر هیات دولت اضافه کرد: میراثی به ما رسیده که صدای ما حتی به گوش مخاطب خودمان نمی‌رسد، گفت‌وگوی رسمی رئیس‌جمهور با مردم به گوش چند نفر می‌رسد؟

وی با اشاره به اینکه رسانه‌های معاند خبر را ۱۸۰ درجه تغییر می‌دهند و بعد آن را منتشر می‌کنند، از لزوم بازگشت مرجعیت خبر به رسانه‌های داخلی سخن به میان آورد و عنوان داشت: این اقدام نیازمند تمرکز و سرمایه‌گذاری جدی است، کار مهمی که شدنی است اما زمان می‌برد و زیرساخت هم لازم دارد.

بهادری‌جهرمی به لایحه عفاف‌وحجاب پرداخت و با اشاره به اینکه این لایحه قضایی است و بر مبنای جرم و مجازات طراحی شده است، گفت: قوه‌قضاییه برای برخورد با بی‌حجابی نیازمند لایحه بود، آن را تنظیم و برای دولت ارسال کرد، دولت هم بر مبنای همراهی و همدلی بخشی از آن را اصلاح و با افزودن بخشی دیگر لایحه را به مجلس فرستاد.

بهادری جهرمی بیان کرد: باید در موضوعات اساسی کشور هم‌دل و هم‌صدا باشیم، لایحه موجود هم جزای نقدی دارد، هم محرومیت از فضای مجازی و حقوق و خدمات اجتماعی، اتفاقی که می‌تواند امیدبخش و سازنده باشد.

سخنگو و دبیر هیات دولت از رکوردشکنی دولت در حوزه تجارت خارجی سخن به میان آورد و خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۱ به اندازه تاریخ کشور صادرات داشتیم، فراموش نکنیم که ۶ ماه هم درگیر اغتشاش شدیم، اما افتخار آفریدیم.

وی خاطرنشان کرد: طی یکسال گذشته ۱۱۲ میلیارد دلار تجارت خارجی داشتیم و کل سال تراز تجاری کشورمان مثبت بود.

بهادری‌جهرمی ابراز داشت: این در حالی است که ما در اول دولت تورم ۵۹ درصدی را تجربه کردیم که در ۷۰ سال اخیر بی‌سابقه بوده و تورم ۵ ساله ما رکورد ۱۰۰ سال اخیر را شکسته است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 5
  • غیر قابل انتشار: 0
  • کاظم IR ۲۲:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۵
    0 0
    بدبختا با این چرت و پرت ها کسی دو سال دیگه بهتون رای نمیده. مردم به خاک سیاه نشستن. خود مسئولان ارشد نظام هم می‌دونن ناکارآمدین ولی ملاحظه کاری می کنند تا دورتون تموم بشه
  • IR ۲۳:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۵
    0 0
    رکورد شکنی های این دولت شبیه رکورد شکنی های ایرانخودرو و سایپا است پارسال هفته ای شش بار مصاحبه میکردیم رکورد تولید زدیم همزمان قیمت ماشین هم زیاد میشد
  • حمیدرضا IR ۰۱:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
    0 0
    دولت سیزدهم تو خیلی زمینه ها رکورد داره قیمت دلار قیمت طلا قیمت ماشین قیمت مسکن تورم
  • IR ۰۹:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
    0 0
    تا باشه مردم دیگه بی بصیرت نباشن
  • سامان IR ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
    1 1
    در یکسال گذشته 60 میلیارد دلار صادرات نفت و 52 میلیارد دلار صادرات غیرنفتی داشتیم و ارز حاصله به کشور آمد و تراز تجاری کشور 50 میلیارد دلار مثبت شد کاری که روحانی با وجود برجام نتوانست بکند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس