«بهادری جهرمی» تغییرات کابینه دولت را اعلام می‌کند

سخنگوی دولت از تصویب اقلام کشاورزی و غذایی که مشمول اخذ مالیات نیم درصدی هستند، خبر داد.

به گزارش مشرق، علی بهادری جهرمی روز چهارشنبه در حاشیه هیأت دولت، در رابطه با دلیل استعفای محسن رضایی و مسئولیت جدید وی، ضمن تشکر و قدردانی از زحمات وی در طول این ایام در سمت‌های معاون اقتصادی رئیس جمهور، دبیر ستاد هماهنگی اقتصادی دولت و مسئول دبیرخانه شورای عالی هماهنگی، تصریح کرد: حدود ۲۸ جلسه در شورای عالی سران قوا برگزار و بیش از ۳۰ مصوبه در حوزه‌های مختلف تجارت، اصلاح نظام بودجه، تأمین مالی مسکن، رفع ناترازی ها در حوزه‌های انرژی، رمز ارزها و کالابرگ الکترونیکی در این ایام ساماندهی شد.

به گفته وی همچنین ۱۱۲ جلسه در ستاد هماهنگی اقتصادی دولت برگزار شده که ۱۵۰ موضوع در این جلسات مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

بهادری جهرمی بیان کرد: فعالیت‌های این دبیرخانه فراقوه ای است و استقلال و فعالیت گسترده‌تری می‌طلبد و به همین دلیل محسن رضایی از سمت معاونت اقتصادی استعفا کرد و حکم جدیدی برای دبیرخانه با ساختار جدید به وی اعطا شد که در این سمت برای وی آرزوی موفقیت می‌کنم.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ۲۲ خردادماه در حکمی محسن رضایی را به عنوان دبیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا منصوب کرد.

اقلام کشاورزی و غذایی مشمول اخذ مالیات نیم درصدی می‌شود

سخنگوی دولت با اشاره به مصوبات این هفته هیأت دولت گفت: در جلسه روز یکشنبه این هفته هیات دولت فهرست اقلام کشاورزی و غذایی که مشمول اخذ مالیات نیم درصد هستند، به تصویب هیأت وزیران رسید.

بهادری جهرمی با بیان اینکه جلسه امروز هیات وزیران با توجه به سفر رئیس جمهور به آمریکای لاتین به ریاست معاون اول رییس جمهور برگزار شد، افزود: امروز حدود ۳۰ قلم کالای حوزه غذایی و کشاورزی با پیشنهاد وزارت جهادکشاورزی که در زمره محصولات آب بر هستند، بررسی و تصویب شد.

وی خاطر نشان کرد: قانون بودجه ۱۴۰۲ دولت را مکلف کرده بود که در جهت حمایت از اصلاح الگوی کشت به ویژه در حوزه محصولات کشاورزی آب‌بر و با هدف کاهش صادرات این نوع محصولات و اصلاح الگوی کشت، در این زمینه سرمایه گذاری و حمایت بیشتر صورت گیرد.

شهرهای مشمول عوارض سالانه آلایندگی وسایل نقلیه موتوری مشخص شدند

بهادری جهرمی اظهار داشت: در جلسه امروز هیات دولت تهران، کرج، اصفهان، تبریز، مشهد، شیراز، اهواز، قم و اراک شمول عوارض سالانه آلایندگی وسایل نقلیه موتوری شدند.

وی افزود: همچنین در این جلسه با پیشنهاد وزیر اقتصاد مبلغ کمتر از یک میلیارد و ۴۵۰ میلیون ریال به عنوان نصاب معاملات خرد و کوچک انتخاب شد.



نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 8
  • ناشناس IR ۱۲:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
    8 1
    باسلام علتش شعار تو خالی ناکارآمدی در اقتصاد اشغال و معیشت گرانی و تورم وبیکاری فقر است شکسته اقتصادی دولت سیزدهم و مجلس انقلابی و جهادی قیمت با دلار آمریکای بالا می برند حقوق بازنشستگان که زیر خط به ریال می دهند تورم زا است
  • IR ۱۴:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
    1 3
    ایران مرکز ترانزیت جهان (کریدورهای ریلی دریایی جاده ای)علی‌رغم موقعیت ویژه ژئوپولیتیک، ایران نتوانسته‌است از جایگاه ویژه خود برای اتصال مسیرهای ترانزیتی شرق و غرب(جاده ابریشم اهنی) و شمال و جنوب استفاده کند و رقبای منطقه‌ای ایران، به سرعت در حال طراحی مسیر‌هایی هستند که ایران را دور می‌زند جهان منتظر ما نخواهدماند . رونق اقتصاد _ رونق گردشگری _ ترانزیت کالا_ جلوگیری از خام فروشی _ فسادزدایی گمرک _ اشتغال زایی
  • احمد IR ۲۲:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
    0 0
    پیشنهاد می کنم آیت اله رئیسی برای وزیر اقتصاد هم کاری پیدا کند تا او هم استعفا دهد شاید فرد جایگزین بهتر عمل کند و مردم از زیر بار فشار اقتصادی نجات یابند. خاندوزی در دولت قبل خیلی ایراد می گرفت و طوری وانمود می کرد انگار توانایی حل مشکلات اقتصادی را ظرف 2 روز دارد!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • رضا IR ۲۳:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
    1 0
    بهترین جایی که پروفسور محسن رضایی استاد تمام اقتصاد میتواند به ایران خدمت کنند،پذیرش پست وزارت اقتصاد در کشور آمریکا می‌باشد،تا با پایین آوردن ارزش دلار آمریکا، باعث ارزشمندی ریال ایران شود،یا اینکه پروفسور رضایی، رئیس بانک جهانی شوند تا اقتصاد کل دنیا را یک شبه منهدم کنند تا همه یکسان شویم.
  • IR ۱۰:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۵
    1 0
    جناب سخنگو میشه توضیح دهید فرق بین تحمیل شدن با رابطه دلی دریک حکومت چیه ؟
  • IR ۱۲:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۵
    0 0
    این همه مالیات گرفتید چه کردید ما منتظر ثمریم
  • دهقان IR ۱۲:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۵
    0 0
    خدایی وجدانی کجای دنیا برای یک کالای دو ملیون تومانی فیک تولید داخل پانصد الی هشتصد هزار تومان ارزش افزوده دریافت میکنند من چهار قلم لوازم آشپزخونه گرفتم از فروشگاه فراجا شهر ری جمعا فاکتورها رو دارم کل مبلغ خرید شد 20ملیون شامل خردکن جارو برقی اتو سرویس قابلمه مارک در پیت مودتا ایرانی فیک جمعا هفت ملیون ارزش افزوده آن شده چه خبر هست علاوه بران جمعا دو ملیون بابت بیمه کالا دریافت اجباری کردند که معلوم نیست در جیب کی می‌ره پیگیر شدم چنین بیمه‌ای وجود ندارد یعنی برای جهار قلم کالا تولید داخل دقیقا دوازده ملیون هم مالیات دادم و بیمه قلابی وقتی فراجا به پرسنل خودش رحم نمیکنه توقع داری اعتمادی باشه از ایرانی بودن خودم متنفر هستم فراجا آف بر شما ما هم پرسنل هستیم رحم کنید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس