کد خبر 1499541
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
بوریس جانسون بارها پارلمان انگلیس را گمراه کرد

نتایج تحقیقات کمیته پارلمان انگلیس نشان داد بوریس جانسون که در دوران کرونا نخست‌وزیر بود، عمداً و مکرراً اعضای پارلمان را در مورد مهمانی‌ها در دفتر نخست‌وزیری در دوران قرنطینه گمراه کرد.

به گزارش مشرق، در ادامه افشای رسوایی‌های اداری و شخصی بوریس جانسون هنگام حضور در قدرت، نتایج تحقیقات ۱۴ ماهه کمیته پارلمان انگلیس نشان داد او در دوره نخست‌وزیری، پارلمان را درباره نقض مقررات قرنطینه دوران کرونا گمراه کرد.

تحقیقات چندحزبی نشان داده بوریس جانسون با انکار «پارتی‌گیت» مهمانی‌های برگزار شده در دفتر نخست‌وزیری در دوران قرنطینه، زمانی که مردم از تجمع چند نفری منع بودند، به طور مکرر به پارلمان اهانت کرده که مستلزم تعلیق ۹۰ روزه می‌بود در صورتی که او از نمایندگی مجلس عوام استعفا نمی‌داد.

چند روز پیش نخست‌وزیر سابق انگلیس پس از دریافت نامه‌ای درباره مراحل جدید تحقیقات از وی به‌دلیل نقض محدودیت‌های کرونایی، از نمایندگی پارلمان این کشور استعفا داد. تعلیق پیشنهادی پارلمان انگلیس به خاطر اقداماتی از جمله گمراه کردن عمدی نمایندگان، راه را برای انتخابات ویژه در صورتی که جانسون استعفای پیش‌دستانه نداده بود، هموار می‌کرد.

جانسون از آنچه «نتیجه‌گیری نادرست» خواند انتقاد کرد و کمیته مذکور به ریاست «هریت هارمن» نماینده کهنه‌کار حزب کارگر را بی‌ارزش خواند و گفت «تحقیقات ۱۴ ماهه کمیته آنچه را قرار است ضربه چاقوی نهایی در یک ترور سیاسی طولانی‌مدت باشد، ارائه کرده است».

جانسون شامگاه جمعه با صدور بیانیه‌ای که از شبکه «اسکای‌نیوز» قرائت شد، از سمت خود به عنوان نماینده پارلمان انگلیس از حزب محافظه‌کار استعفا داد.

وی در این بیانیه گفت: «من امروز به دفاتر حزب خود [محافظه‌کار] در دو حوزه انتخاباتی نامه نوشتم تا اطلاع دهم که فوراً [از نمایندگی پارلمان] استعفا می‌دهم و یک انتخابات میان‌دوره‌ای فوری (برای تعیین نماینده جایگزین او) باید آغاز شود».

نخست‌وزیر سابق انگلیس تصمیم برای استعفا از نمایندگی پارلمان را پس از دریافت نتایج تحقیقات کمیته پارلمانی در خصوص اقدام وی در گمراه کردن پارلمان در موضوع رسوایی مربوط به نقض محدودیت‌های زمان همه‌گیری ویروس کرونا اتخاذ کرد.

دولت انگلیس در زمان نخست‌وزیری جانسون با رسوایی‌های متعددی مواجه شد. مهمانی‌ها و مراسم می‌گساری متعدد اعضای دولت جانسون در زمان اوج اعمال محدودیت‌های کرونایی در این کشور باعث جنجالی شد که به رسوایی «پارتی گیت» معروف شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۵
    0 0
    دست خودش نیست زبون بسته نیرنگ تو خون این جماعت هست همین طور که دروغ تو خون افساد طلبان

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس