1

موسوی پیش‌ازاین سعی کرده بود با فرستادن علائم و اشاراتی خاص ازجمله انتشار یک اطلاعیه و کشیدن چند طرح و نقاشی خاص برای خودش در «پروژه ققنوس» جا باز کند.

سرویس سیاست مشرق- در میان انبوهی از گزارش‌ها و تیترهای خبری، در یک بسته کامل بانام «ویژه‌های مشرق» شمارا در جریان مسائل مهم و اثرگذار از نگاه روزنامه‌های کشور قرار می‌دهیم.

در این ویژه‌نامه، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی، خارجی، اوضاع اقتصادی و اجتماعی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان بامطالعه آن به رهیافت‌های مهم، نکات و تأملات از سیر وقایع اثرگذار دست خواهند یافت، در این بخش با ما همراه باشید.

******

روزنامه‌های امروز چهارشنبه ۲۴ خردادماه در حالی چاپ و منتشر شد که تغییر ساعت کار کارمندان دولت و حواشی پیرامون، امضای ۱۹ سند همکاری میان ایران و ونزوئلا، تعیین دومین وزیر صمت در مجلس در صفحات نخست روزنامه‌های امروز برجسته شده است.

ئیس‌جمهور در جریان سفر پنج‌روزه خود به منطقه امریکای لاتین، ظهر روز دوشنبه به وقت محلی وارد فرودگاه بین‌المللی کاراکاس شد و مورد استقبال وزیر خارجه و وزیر راه ونزوئلا به عنوان رئیس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور قرار گرفت.

روزنامه شرق در گزارشی با عنوان «کاراکاس در قابی دیگر» نوشته است:

دولت سیزدهم گسترش مناسبات خود با کشورهای این منطقه را با تغییر زاویه و اصلاح نگرش نسبت به گذشته تعیین کرده و حتی در سفر سال گذشته وزیر امور خارجه ایران به منطقه هم بارها بر توازن در مناسبات و توافقات برد-برد برای طرفین مورد تأکید قرار گرفته بود؛ اما نگاه افکار عمومی به آمریکای لاتین همچنان از سیاست امتیازدهی یک‌جانبه ایران بدون برداشت سیاسی و اقتصادی خاصی همراه است؛ بنابراین دولت سیزدهم کار سخت تغییر نگرش افکار عمومی را نیز برعهده دارد. به‌ویژه آنکه کشورهای تحت تحریم آمریکای لاتین ازجمله ونزوئلا، نیکاراگوئه و کوبا یعنی مقاصد سفر رئیس‌جمهور با بحران‌های اقتصادی جدی روبه‌رو هستند؛ اما فرصت‌های خوبی برای حضور ایران می‌توانند داشته باشند؛ به‌ویژه آنکه سرشار از منابع طبیعی بکر هستند و در بسیاری از زمینه‌ها مانند نیروی کار متخصص، استخراج منابع، تکنولوژی‌های روز و حتی تأمین محصولات کشاورزی خود با ضعف جدی مواجه هستند. بنابراین سفر رئیس‌جمهور ایران می‌تواند سفری مهم باشد، اگر منجر به توافقات مهمی شود.

در ادامه این گزارش آمده است:

به هر حال رئیسی در صدر هیئتی عالی‌رتبه سفر پنج‌روزه خود به منطقه آمریکای لاتین را با ورود به ونزوئلا آغاز کرده است؛ سفری که زمینه‌چینی‌اش از بهمن سال گذشته با حضور وزیر امور خارجه کشورمان در آمریکای لاتین کلید خورد. تلاش دستگاه دیپلماسی در اواسط زمستان سال گذشته برای ارتقای روابط در حوزه‌های اقتصادی، سیاسی و امنیتی بین تهران- کاراکاس دیروز به بار نشست و مقامات عالی‌رتبه ایران و ونزوئلا در حضور رؤسای جمهور دو کشور ۱۹ سند همکاری امضا کردند.

 روزنامه‌های اصلاح‌طلب چه اخباری را سانسور می‌کنند؟/ راه اندازی دوباره عملیات ققنوس در کوچه اختر!

نکته جالب توجه درباره روزنامه‌های اصلاح‌طلب آن است که تمامی روزنامه‌های اصلی این جریان سیاسی سفر رئیس‌جمهور به آمریکای لاتین را سانسور خبری کرده تا چیره شدن نگاه جناحی بر ملی را به تصویر بکشند، این فاجعه خبری وقتی تکمیل می‌شود که با نگاهی ساده متوجه می‌شویم که هیچ کدام از این روزنامه‌های شبمه زنجیره‌ای مراسم وداع مردم با سرباز وطن شهید قنبری را به دلیل گرایشات خاص تحریریه این رسانه‌ها به عوامل تروریستی را پوشش خبر نداده‌اند!

 روزنامه‌های اصلاح‌طلب چه اخباری را سانسور می‌کنند؟/ راه اندازی دوباره عملیات ققنوس در کوچه اختر!

 روزنامه‌های اصلاح‌طلب چه اخباری را سانسور می‌کنند؟/ راه اندازی دوباره عملیات ققنوس در کوچه اختر!

 روزنامه‌های اصلاح‌طلب چه اخباری را سانسور می‌کنند؟/ راه اندازی دوباره عملیات ققنوس در کوچه اختر!

 روزنامه‌های اصلاح‌طلب چه اخباری را سانسور می‌کنند؟/ راه اندازی دوباره عملیات ققنوس در کوچه اختر!

جای خالی تصویر شهید قنبری و سانسور شهادت سرباز ایران در روزنامه‌های اصلاح‌طلب معنای خاصی دارد!

روزنامه ایران امضای ۱۹ سند راهبردی میان ایران و ونزوئلا را دیپلماسی برد- برد خوانده و نوشته است:

سرمایه‌گذاری برون مرزی کشور در حال افزایش است. سیاست‌گذاران به دنبال این امر هستند در صنایعی که کشور در آن به پیشرفت قابل توجهی دست یافته و صنایع اشباع شده در کشور، صادرات و تولید داشته باشد از همین رو چند وقتی است که فرصت برای حضور سرمایه‌گذاران در کشورهای دوست و همسایه تسهیل شده است.از نیمه دوم سال 1400، صادرات کالا و همکاری مشترک با کشورهای همسایه در دستور کار قرار گرفت. بواسطه همین نگاه از سال 1400 تاکنون در صادرات رکوردهای بسیار خوبی ثبت شد.

این روزنامه می‌نویسد:

اما دولت سیزدهم به افزایش همکاری‌های تجاری با کشورهای همسایه بسنده نکرد و پس از آن همکاری مشترک با کشورهای چین و روسیه در دستور کار قرار گرفت. در مقطع فعلی که البته زیرساخت آن از سال گذشته فراهم شده، دولت سیزدهم به سمت افزایش صادرات، تولید مشترک و سرمایه‌گذاری صنعتی در کشورهای امریکای لاتین رفته است. با سفر آیت‌الله ابراهیم رئیسی به سه کشور ونزوئلا، کوبا و نیکاراگوئه، گفت‌وگوها برای افزایش همکاری بخش خصوصی و به خصوص سرمایه‌گذاری ایرانیان در این کشورها آغاز شده است. براساس آمار حجم واردات سه کشور ونزوئلا، نیکاراگوئه و کوبا حدود 30 میلیارد دلار است که با افزایش روابط این بازار بزرگ می‌تواند در اختیار تجار ایرانی قرار بگیرد.

 روزنامه‌های اصلاح‌طلب چه اخباری را سانسور می‌کنند؟/ راه اندازی دوباره عملیات ققنوس در کوچه اختر!

روزنامه جام‌جم روند موفقیت‌آمیز سیاست‌خارجی جدید ایران ‌را بررسی کرده و می‌نویسد:

مقامات آمریکایی اعم از دموکرات یا جمهوری‌خواه، از آمریکای مرکزی و جنوبی و به‌طورکلی آمریکای لاتین تحت عنوان «حیاط‌ خلوت واشنگتن» درنظام بین‌الملل یاد می‌کنند. بسیاری از مناقشات تأثیرگذار و تاریخ‌ساز در دوران جنگ سرد میان شوروی و آمریکا، در همین منطقه و کشورهایی مانند کوبا و نیکاراگوئه رخ‌داده است. فراتر از آن، پس از هشت سال انفعال مطلق دولت یازدهم و دوازدهم در قبال ظرفیت‌های مسلم آمریکای لاتین، اکنون زمان آغاز بازیابی و بازتعریف بسیاری از سیاست‌های همگرایانه میان ایران و کشورهای حوزه کارائیب و آمریکای لاتین است.اگرچه سفر رئیس‌جمهور کشورمان به سه کشور کوبا، ونزوئلا و نیکاراگونه صورت خواهد گرفت، اما بخشی از تحرکات و فعالیت‌های خاص جمهوری اسلامی ایران در آمریکای لاتین، معطوف به نقش‌آفرینی بازیگر مهم این مجموعه یعنی برزیل صورت می‌گیرد. برزیل، بازیگری صنعتی، اقتصادی و کلیدی در آمریکای لاتین محسوب می‌شود. اخیرا داسیلوا سیگنال‌های مؤثری در دفاع از مواضع ایران در نظام بین‌الملل از خود و دولت متبوعش بروز داده که امیدواری‌های قبلی درخصوص حضور سوسیالیست‌ها در مسند قدرت در ریودوژانیرو را تقویت کرده است.

 روزنامه‌های اصلاح‌طلب چه اخباری را سانسور می‌کنند؟/ راه اندازی دوباره عملیات ققنوس در کوچه اختر!

وداع باشکوه باغملک و ایذه با سرباز ایران

حضور باشکوه مردم بختیاری و بهمئی در مراسم تشییع و خاکسپاری شهید حافظ امنیت، محمد قنبری که روز یکشنبه توسط یکی از اوباش شرکت‌کننده در فراخوان ضدانقلاب به شهادت رسید علامت‌های رشونی در خود دارد.

روزنامه جوان درباره تشییع این شهید عزیز نوشته است:

منزل ساده شهید قنبری، خانواده ساده‌اش و پایبندی پدر و مادر و سایر خانواده به انقلاب اسلامی نشان از اصالت این خانواده دارد. یکی از اهالی آن منطقه ضمن توئیتی در وصف شهید قنبری می‌نویسد: «سروان شهید محمد قنبری که به دست پسرعموی مادر کیان پیرفلک در ایذه شهید شد، جوان اهل خیر، مردمدار و کمک به محرومان منطقه بود. اصالتاً از ایل بزرگ و غیور بهمئی و طایفه قنبری است. نخبگان و بزرگان بختیاری مثل همیشه باید به میدان بیایند و اجازه ندهند یک زن امنیت منطقه را به هم بزند.»

ضدانقلاب البته برای جنگ قومیتی هم برنامه دارد و از سخنان ماه‌منیر مولایی، مادر کیان هم این برنامه عیان است، اما از قضا مراسم تشییع شهید قنبری، صحنه وحدت قومیت‌ها بود.

یک نفر لب مرز، یکی در جنگ با داعش در سوریه، دیگری در درگیری با قاچاقچیان مواد مخدر و یک نفر هم کف خیابان، روی زمین امن ایران با تروریسم نهفته در وجود کسی که خود را هموطن می‌نامد، شهید می‌شود. چه فرقی می‌کند؟ ایران به خون همین شهداست که یکپارچه، مستقل و استوار ایستاده است.

 روزنامه‌های اصلاح‌طلب چه اخباری را سانسور می‌کنند؟/ راه اندازی دوباره عملیات ققنوس در کوچه اختر!

 روزنامه‌های اصلاح‌طلب چه اخباری را سانسور می‌کنند؟/ راه اندازی دوباره عملیات ققنوس در کوچه اختر!


رهنورد؛ این بار عبور از ضروریات دینی

هجمه‌های ضدانقلاب و اپوزیسیون داخلی و خارجی به لایحه حجاب و عفاف با فرصت‌طلبی زهرا رهنورد، همسر میر حسین موسوی نیز همراه شده که نشان از نقشه‌ای بزرگ برای تداوم گفتار استحاله شده رادیکال‌ها دارد.

روزنامه صبح نو در سرمقاله خود نوشته است:

رهنورد در حالی عنوان می‌کند که بین عفاف و حجاب فرقی وجود ندارد و به نظام توصیه می‌کند اجبار در حجاب را کنار بگذارند و آن را به جنگ تن‌به‌تن با ملت و زنان ایران تعبیر می‌کند که این دیدگاه‌اش در تناقض با رویکرد گذشته او در دهه اول انقلاب است. او در حالی به دنبال فرصت‌طلبی از تحولات و شرایط امروز جامعه است که در تیرماه 1359 زمانی که امام خمینی (ره) از حجاب کارمندان زن در ادارات انتقاد کردند و به دولت وقت 10 روز زمان دادند تا این اوضاع را درست کند، رهنورد که در آن زمان مسئولیت روزنامه جمهوری اسلامی را داشت، با چاپ عکس معترضین به قانون حجاب اسلامی، سخت به آنان تاخت و در سمینار «خانم‌های اداری» در تیرماه همان سال، بیانیه‌ای صادر کرد که در هر دو بیانیه از لزوم حفظ حجاب اسلامی برای زنان کارمند نوشت.

در ادامه این یادداشت آمده است:

به نظر می‌رسد بعداز غائله زن، زندگی، آزادی جنبش موسوم به سبز در حال بازسازی تشکیلاتی، تغییر راهبردها و دغدغه‌های خود برای ظهور دوباره در عرصه سیاست در کنار اپوزیسیون است.همچنانکه ادبیات بیانیه‌های موسوی در این مدت نیز از حالت اصلاح‌طلبانه خارج و از گفتمان جمهوری اسلامی، گذر کرده و تبدیل به اپوزیسیون نظام شده است .

 روزنامه‌های اصلاح‌طلب چه اخباری را سانسور می‌کنند؟/ راه اندازی دوباره عملیات ققنوس در کوچه اختر!

موسوی پیش‌ازاین سعی کرده بود با فرستادن علائم و اشاراتی خاص ازجمله انتشار یک اطلاعیه و کشیدن چند طرح و نقاشی خاص برای خودش در «پروژه ققنوس» جا باز کند، اما در آن روزها کمیته خرابکاری، موسوی را کارت سوخته نامیده و اعلام کرده بود پیرمرد آلزایمری نمی‌تواند نقش مهمی در شبکه داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 21
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۲۲:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
    4 4
    ایران مرکز ترانزیت جهان (کریدورهای ریلی دریایی جاده ای)علی‌رغم موقعیت ویژه ژئوپولیتیک، ایران نتوانسته‌است از جایگاه ویژه خود برای اتصال مسیرهای ترانزیتی شرق و غرب(جاده ابریشم اهنی) و شمال و جنوب استفاده کند و رقبای منطقه‌ای ایران، به سرعت در حال طراحی مسیر‌هایی هستند که ایران را دور می‌زند جهان منتظر ما نخواهدماند تاکی تعلل و کم کاری. رونق اقتصاد _ رونق گردشگری _ ترانزیت کالا_ جلوگیری از خام فروشی _ فسادزدایی گمرک _ اشتغال زایی
    • IR ۰۸:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۵
      2 0
      روزی نامه های اصلاح طلبان تهوع آور مانند شرق درحالی روابط ایران با کشورهای همسو در آمریکای لاتین را یک جانبه و به دروغ با امتیازدهی از سوی ایران توصیف می کنند که همین جریان واداده غربگدا چشمش را به امتیازات یک جانبه و بی پایانی که دولت حسنک وزیر در روابطش با یانکیستان و اروپا به آن دول در برابر هیچ داده بود بسته اند! کلاً مشکل این نحله نگرانی شان از بی اثرشدن تحریم های ارباب کدخدا هست که دقیقاً مانند اربابشان با گسترش روابط ایران با هر دولت یا اتحادیه ای که تضعیف تحریم ها را به دنبال داشته باشد، مخالفت می کنند! حتا روابط با چین را هم زیر سؤال می برند حال آن که همین اعراب خلیج فازس برای توسعه روابط با پکن و مسکو در صف هستند!!!
    • IR ۱۷:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۵
      4 0
      روزی نامه های اصلاح طلبان تهوع آور مانند شرق درحالی روابط ایران با کشورهای همسو در آمریکای لاتین را یک جانبه و به دروغ با امتیازدهی از سوی ایران توصیف می کنند که همین جریان واداده غربگدا چشمش را به امتیازات یک جانبه و بی پایانی که دولت حسنک وزیر در روابطش با یانکیستان و اروپا به آن دول در برابر هیچ داده بود بسته اند! کلاً مشکل این نحله نگرانی شان از بی اثرشدن تحریم های ارباب کدخدا هست که دقیقاً مانند اربابشان با گسترش روابط ایران با هر دولت یا اتحادیه ای که تضعیف تحریم ها را به دنبال داشته باشد، مخالفت می کنند! حتا روابط با چین را هم زیر سؤال می برند حال آن که همین اعراب خلیج فازس برای توسعه روابط با پکن و مسکو در صف هستند!!!
  • IR ۲۳:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
    10 4
    روزنامه های اصلاح طلب سگ قلاده به گردن صهیونیستهاهستند هرچه انهابخواهند حذف یااضافه میشه اینهادراوج ذلالت وحقارتند
    • IR ۱۴:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۵
      2 2
      اصلاح طلبان به رهبری و وطن خویش وفادار نیستن
  • IR ۰۰:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۵
    6 5
    مردم ایران مسلمان هستند و حاضر به فروش دین خدا به شیاطینی مثل موسوی و خاتمی و دیگر اراذل و اوباش نیستند، شماها (کل ضدانقلاب) با این کارهایشان، می خواهند کانوت خانواده ایرانی را سست و جوانان عزیز ایران را به تشکیل خانواده بی اعتماد کنند وقتی دختر و پسر هرزه شد، آن جوانی که می خواهد ازدواج کند به همه شک می کند و مایوس می گردد. آهای اصلاح طلبان وا داده دست از سر جوانان ملت مومن ایران بر دارید.
  • IR ۰۷:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۵
    2 1
    آقای وزیر ارشاد! بیت المال را در منجلاب هرزنامه های زنجیره ای یهودی،بهایی بابی نریز!
  • IR ۰۷:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۵
    2 1
    رهنورد بعد از یکسال تظاهر به مسلمانی، تفاسیر یهودی از نهج البلاغه را شروع کرد،حال آنکه تفسیر نهج البلاغه نیاز به فهم باطن قرآن دارد!
  • کیان IR ۰۸:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۵
    1 1
    در فتنه ای مختلف از اوایل انقلاب تا همین فتنه 1401 (پروژه ققنوس ) همیشه ردپای اصلاحطلبان مشهود است .
  • IR ۱۰:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۵
    1 6
    از گران شدن ۵۰ تا ۱۰۰ میلیونی خودروها با وجود گشایش ارزی و آزادسازی پول های بلوکه شده ادعایی دولت بیچارگان چه خبر؟ ایتا را هم سانسور می کنید؟
    • IR ۱۰:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۵
      3 1
      بازارهای مسکن و خودرو و طلا و ارز کاهشی است.
    • IR ۱۴:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
      0 0
      مسکن 30 میلیونی شده 70 میلیون کاهشیش 69 میلیون-طلا 1200 شده 2.5 کاهشیش 2300 خودرو 200 میلیونی شده 500 کاهشیش 480 .جشن کاهش قیمتها رو کی میگیریم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • IR ۱۰:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۵
    1 0
    بعد این دروغگوهای افساد طلب واون سر دستشون کذاب چه شعارها که نمی دادند نبندین دهانها را نشکنید قلمها را، ما حریف این خاعنین نمیشیم فقط وفقط حضرت عزراعیل
  • سیدهادی IR ۱۱:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۵
    3 0
    بدون هیچ شک ‌و تردید اصلاح طلبان و نشریاتشانبه ایران عزیز تعلق ندارند نوکر امریکا و غرب هستند لعنتی ها
  • دهقان IR ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۵
    1 0
    تمام اختلاص ها رانت خوار ی های کلان و هر آنچه پته 16سال در چهار دوره حاکمیت اصلاح طلبان بر ملا می‌کنه و دست آوردهای دولت سیزده هم و زجر و فقر فعلی که اصلاح طلبان به مردم تحمیل کردند و هر آنچه باعث رو کردن معایب و ضعف های برجام بی جام مایه تحقیر ایران و ایرانی هست
  • IR ۱۳:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۵
    1 0
    این سخنان پرطمطراق مرهمی بر زخم خانواده این شهید گلگون و مظلوم بدست رجاله های خبیث و محرکان هرزه تر از خود چون زنی لکاته که نام مادر بر خود گذاشته نخواهد شد
  • رضا IR ۰۱:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
    0 1
    انصاف رو رعايت نكردى مشرق ، رهنورد كجا گفت بين حجاب و عفاف فرقى وجود نداره ؟!
  • ساس IR ۰۶:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
    0 0
    سیستم ماسونی که ستون فقرات نفوذ در حکومت ایران را میسازد با باز کردن راه زنان و بستن راه مردان در حال زنانه کردن قدرت در ایران است و آنجا که مردان حضور دارند هم توسط زنان عروسک گردانی میشوند و نمود این جریان مستتر را در وقایع کشور بخوبی میبینیم. دانشگاهها به زنان یا زن صفتان سپرده شده....
  • IR ۱۰:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
    0 0
    رسانه های اصلاح طلب چیزی می نویسند که ارباب دستور دهد همه با هم یک تیتر یا مشابه یا همرنگ یا همسو یا یکی را که ارباب انتخاب کرده باید منتر کنند اصلا در این چند روزی که رئیس جمهور از انونزی تا نیکاراگوئه در سفر بود چیزی نوشتند مگر ارباهای غربی اجازه نوشتن می دهند به همین خاطر نتانیاهو آنها را بزرگترین سرمایه خود می داند
  • یک دوست IR ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
    0 0
    کی تا حالا رسانه های سانسورچی اصلاح طلب هفت تیرکش زن کش؛ اخباری در خصوص پیشرفت های کشور در حوزه های مختلف تیتر زدند که حالا بخواهیم ببینیم در خصوص دستاوردهای سفر رئیس جمهور به سه کشور ونزوئلا، نیکارآگوئه و کوبا خبررسانی کنند...!!! بارها گفتیم و نوشتیم که نتانیاهو اصلاح طلبان (بخوانید افساد طلبان) رو پیاده نظام خودشون در مقابله با جمهوری اسلامی می دونه...!!! موضوعی که هیچ وقت اصلاح طلبان تکذیب نکردند...!!!
  • بهنام IR ۱۷:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
    1 0
    سلام مشرق جان خود تو چی ها را سانسور می کنی کلک

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس