کد خبر 1499128
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۱
نخست‌وزیر جدید کویت

ولیعهد کویت به نیابت از امیر این کشور، به دنبال اعلام نتایج انتخابات پارلمانی و تشکیل پارلمان جدید، نخست وزیر جدید کویت را تعیین کرد.

به گزارش مشرق، «مشعل الاحمد الصباح» ولیعهد کویت که برخی اختیارات قانونی امیر این کشور را دارد، مجدداً «نواف الاحمد الجابر الصباح» را به عنوان نخست وزیر این کشور تعیین کرد.

بر اساس این گزارش، نخست وزیر کویت باید اعضای دولت این کشور را تعیین و نام آنها را به ولی عهد کویت ارائه دهد تا به عنوان کابینه جدید این کشور تأیید نهایی شوند.

قرار است نخست وزیر جدید کویت، کابینه خود را تا قبل از تاریخ ۲۰ ژوئن جاری تعیین کند. در این تاریخ نخستین جلسه پارلمان جدید کویت برگزار خواهد شد.

انتخاب احمد نواف الاحمد الصباح به عنوان نخست وزیر کویت، بعد از گذشت یک هفته از برگزاری انتخابات پارلمانی این کشور که به تغییرات محدود در ترکیب پارلمان کویت در مقایسه با پارلمان قبلی انجامید، صورت می‌گیرد. اکثر نمایندگانی که مواضع معارض با دولت‌های سابق کویت داشتند، در این انتخابات پارلمانی پیروز شدند.

در میان نمایندگان منتخب، تنها نام یک زن دیده می‌شود که از کاهش تعداد کرسی‌های بانوان در مقایسه با دوره پیشین این انتخابات در سال ۲۰۲۲ حکایت دارد.

۷۹۳ هزار کویتی واجد شرایط شرکت در این دوره از انتخابات پارلمان کویت بودند که بر اساس آمار ارائه شده از سوی هیئت شفاف‌سازی کویت، نزدیک به ۵۰ درصد از آنان پای صندوق‌های رأی حاضر شدند و رأی خود را به صندوق انداخته‌اند.

مقامات کویت در ۷ ژوئن جاری استعفای نخست وزیر کویت را بعد از اعلان نتایج انتخابات پارلمانی پذیرفتند.

احمد نواف الاحمد الصباح، پست نخست وزیری را برای نخستین بار در ژوئیه ۲۰۲۲ پذیرفت و در اثر وقوع اختلافات با پارلمان، چندین بار از سمت خود استعفا داد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
    0 0
    پارلمان کشکی .یعنی چه ولیعهد نخست وزیر انتخاب میکنه خب پارلمان چه کاره است همه هم صباح اند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس