سه برنامه مهم سازمان بورس در سال ۱۴۰۲

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: یکی از اولویت‌ها و مباحث جدی سازمان بورس مربوط به موضوع تامین مالی می‌شود.

به گزارش مشرق از سازمان بورس، «مجید عشقی» با بیان اینکه عمق بازار سرمایه و بازیگران آن نسبتاً رشد داشته و به دنبال این موضوع نهادهای مالی نیز افزایش پیدا کرده‌اند، اعلام کرد: نهادهای قدیمی از قابلیت و ابزارهای جدیدی رونمایی کردند و عمدتاً در حوزه آی‌تی تحولات خوبی رقم خورده است. با چنین بستری، نمایشگاه صنعت مالی فرصت مناسبی را برای به اشتراک‌گذاری تجربیات و این توانمندی‌ها به وجود آورد.

وی افزود: همیشه ابهامی در مواجه سهامداران و نهادهای مالی وجود دارد که از جمله آن می‌توان به پرسش‌هایی همچون سهامداران حقوقی چه افرادی هستند و چه فعالیتی انجام می‌دهند، اشاره کرد؛ در این نمایشگاه فرصت خوبی برای طرح پرسش‌ها و رفع ابهام فراهم شد.

عشقی بیان کرد: عمده فعالان بازار سرمایه از راه‌اندازی ابزارهای جدید استقبال کردند، نهادهای مالی استقبال خوبی از ابزارهایی همچون آتی سهم، انواع صندوق‌ها همچون صندوق بازنشستگی، تضمین اصل سرمایه و… داشتند.

رئیس سازمان بورس افزود: حساسیت اصلی بازیگران سهام عمدتاً مربوط به نمادهای متوقف می‌شد، این مسئله نقدینگی بازار را نیز کاهش می‌دهد. همچنین دغدغه و حساسیت بالایی درخصوص دامنه نوسان وجود دارد که درمورد این موضوع نیز کارشناسی برخورد خواهیم کرد و تمام جوانب سنجیده می‌شود؛ مباحث مربوط به دامنه نوسان مطابق برنامه گذشته پیش خواهد رفت.

وی گفت: ابزارهای غیرمستقیم به روان شدن بازار کمک می‌کند اما فرهنگسازی استفاده از این نوع ابزارها زمان‌بر است؛ باتوجه به پیچیده شدن ابزارها باید به سوی سرمایه‌گذاری غیرمستقیم پیش برویم.

‌عشقی تشریح کرد: یکی از اولویت‌ها و مباحث جدی سازمان بورس مربوط به موضوع تامین مالی می‌شود. تامین مالی از بستر بازار سرمایه (از زمان درخواست تا دریافت وجه جهت تامین مالی پروژه) باید روان بشود و در مدت کوتاهی به سرانجام برسد؛ امیدواریم تا سال آینده دست‌آورد خوبی درمورد این هدف داشته باشیم.

‌رئیس سازمان بورس گفت: توسعه زیرساخت‌های آی‌تی نیز یکی دیگر از اولویت‌های سازمان بورس به حساب می‌آید. در سامانه معاملات و پس از معاملات تحولات جدی خواهیم داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ملت کیلو چند؟ IR ۲۲:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
    2 0
    فقط یه باشرف به این عشقی بگه که سهم پترول سهامداران واقعی خودش را از سال ۹۹ تا الان بیچاره کرد و همه ناظران هم کورند
  • IR ۰۷:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
    0 0
    برنامه های عشقی و تصمیمات بورس مردم را به خاک سیاه نشاند خودِ من و خانمم کلی در بورس متضرر شدیم
  • IR ۲۱:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۵
    0 0
    در اردیبهشت ماه که دلار هنوز کاهشی نشده بود، شاخص کل بورس از ۲ میلیون ۷۰۰ هزار واحد به خاطر دستکاری عشقی بی کفایت، نالایق وبیسواد به ۲ میلیون ۲۰۰ هزار واحد سقوط می کند ، عشقی گاگول که فرق بین اصلاح را با سقوط نمی فهمد ، میاد میگه این اصلاح هست و نه سقوط باید فاتحه ی بورس خوانده شود .
  • IR ۱۶:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
    0 0
    آقای عشقی درمدت 45روز بیش از بیست درصد سرمایه من ازدستم رفت مدت بیست سال است که دربورس فعالیت میکنم شرکتها راموظف بکنید سود تصویبی مجامع را درکمترین مدت زمان به سهامداران پرداخت کنند ودرصد تقسیم سودشان را بالا ببرند تاکمی اززیان سهامداران جبران شود وحقوقیهایی که باعرضه آبشاری بازار رابه سقوط میکشانند برخورد قاطع انجام شود تصمیم به خروج ازبازارگرفته ام امیدم راازدست داده ام

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس