مقام آمریکایی: علاقه مند به مسیر کاهش تنش با ایران هستیم

یک مقام ارشد آمریکایی اعلام کرد: ایالات متحده آمریکا علاقه مند به مسیر کاهش تنش با جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش مشرق، یک مقام ارشد آمریکایی گفته است که ما در پیام‌های ارسالی به ایران از طریق هر کانال موجود، کاملاً صریح بوده‌ایم.

تارنمای آمریکایی دیپلماتیک به نقل از این مقام آمریکایی بدون اشاره به اقدامات تخریبی غرب در مسیر مذاکرات با تهران به ویژه دولت بایدن ادعا کرد: ما در پیام‌های ارسالی به ایران از طریق هر کانال موجود، کاملاً صریح بوده‌ایم مبنی بر اینکه اگر ایرانی ها اقدامات بیشتری را انجام دهند، به نقطه‌ای بسیار خطرناک خواهیم رسید و ما کاملاً صریح بوده‌ایم که ایرانی ها باید از این اقدامات اجتناب کنند.

این مقام ارشد آمریکایی که نامش فاش نشده، در عین حال تاکید کرده است: ما (آمریکا) به طور جداگانه به آنها (ایران) گفته‌ایم که به یک مسیر کاهش تنش علاقه داریم.

این مقام آمریکایی بدون اشاره به کارشکنی ها، اتهام زنی ها و دخالت های واشنگتن از سال گذشته در پی ناآرامی ها در ایران و جنگ اوکراین و کنار گذاشتن مذاکرات از سوی دولت بایدن مدعی شده است: باید ببینیم که آیا آنها (تهران) برای انجام این کار آماده هستند یا خیر.

وی در تداوم سناریوی همیشگی غرب مبنی بر انداختن توپ در زمین ایران، ادعا کرده است: سوال این است که آیا آنها مایل به برداشتن گام برای تغییر مسیر فعلی آماده هستند یا خیر. این می‌تواند فرصت‌های متفاوتی را ایجاد کند و زمینه متفاوتی را برای یک فرآیند دیپلماتیک بالقوه ایجاد کند.

این مقام ارشد آمریکایی همچنین مدعی شده است که ایران در مقطعی حرکت به سمت مذاکرات مستقیم را در راستای منافع خود خواهد دید اما هنوز در این مرحله نیستیم.

تارنمای دیپلماتیک نوشت که مقامات آمریکایی در پاسخ به این سوال که آیا انتظار می رود مذاکرات آمریکا (غیر مستقیم) با ایران در عمان (یا هر جای دیگر) به زودی برگزار شود، پاسخ مستقیم ندادند.

این مقام ارشد آمریکایی گفته است: فکر نمی‌کنم هیچ مذاکراتی برای آینده نزدیک برنامه ریزی شده باشد.

این رسانه آمریکایی همچنین در تداوم سناریوی ایران هراسی واشنگتن در خصوص پیشرفت های برنامه هسته ای ایران بدون اشاره به عهدشکنی های غرب به ویژه آمریکا به نقل از مقامات آمریکایی مدعی شد مقامات آمریکایی می گویند که اخیراً مذاکرات غیرمستقیم با ایران انجام داده‌اند تا پیام های «واضحی» به تهران بدهند مبنی بر اینکه ایران نباید غنی‌سازی در حد تسلیحات انجام دهد و از ایران بخواهند اقداماتی که نشان دهنده علاقه این کشور به کاهش تنش است انجام دهند.

این مقام ارشد آمریکایی گفته است: چنین اقداماتی مانند دسترسی بیشتر به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و آزادی شهروندان آمریکایی زندانی در ایران، چشم‌انداز یک فرآیند دیپلماتیک احتمالی را تقویت می کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
    0 4
    کاهش تنش با امریکا خوبه چون تورم رو تا حدی کنترل میکنه
    • محمد IR ۰۱:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
      4 0
      با کاهش تنش موافقم ولی روزی دست خداست، آمریکا خر کیه؟
    • IR ۰۴:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
      3 0
      کاهش تنش با امریکا در دولت روحانی اقتصاد کشور را فلج کرد. کاهش تنش با امریکا برابر است با سقوط قیمت نفت و کاهش شدید درآمد دولت از همین مقدار تفتی که می فروشد. دفن برجام و استیفای حقوق به تاراج رفته هسته ای و آسیب ابدی وارده به استقلال کشور بواسطه برجامچای دستچخت نادانان و بی خردان از نان شب هم واجبتر است نه کاهش تنش با امریکا چون امریکا خبیث هرگز بدنبال کاهش تنش با کشورهای در تکاپوی استقلال نیست و باور دروغهای یانکیها خریت محض است.
    • IR ۱۳:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
      0 0
      آمریکا هر موقع احساس ضعف می کند از این پیامها به ایران می دهد و عشوه می آید . در چند نوبت ایران فریب آمریکا را خورده و نباید به آمریکا اعتماد کرد . حکومت آمریکا برای حسن نیت خیلی کارها باید انجام بدهد تا ایران باورش شود .
  • ش. AE ۲۳:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
    4 0
    خفه شید نفتکش ایران رو پس بدید تا چند روز آینده ۲ تا نفت کش آمریکا توقیف میشه
  • IR ۰۰:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
    8 0
    باز از در دغلکاری و حقه بازی برای فریبکاری وارد شده اند آهای مسئولین به هوش باشید آزموده را آزمودن خطاست
  • IR ۰۰:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
    0 2
    ما ملت مدتهاست که می دونیم آمریکا و انگلیس پشت شماست
  • علیرضا IR ۰۱:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
    3 0
    آمریکا در حال مذاکره با ایران تحریم هم می کند !! ما را چی فرض کردین !! چهار تا عاقل تو آمریکا نیستن !!
    • IR ۱۰:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
      0 0
      نه بابا همه عاقلها ایران جمع شدن
  • بی نام IR ۰۲:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
    0 0
    صلح و تفاهم در صورتي که منافع طرفین در آن رعایت بشه بهترین راه حله
  • IR ۰۳:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
    1 0
    این یانکیهای وحشی یه روده راست تو شکمشون نیست
  • IR ۱۲:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
    0 1
    والله ملت ایران هم همینجوریند
  • شعبان IR ۱۴:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
    0 0
    یادم میادسولانا بامسئول پرونده هسته‌ای ایران جناب دکتر جلیلی،خیلی واضح میگفتنداروپاوغرب کلا میخواهند ایران هسته ای نشودحتی صلح آمیز!نتیجه مقاومت ملت شداین که امریکامیخواهدغنی سازی تسلیحاتی نکنیم!!حتما چندسال دیگه میگن حالا که شد!!!فقط به خاک امریکانرسد!!!امان ازمقاومت!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس