کد خبر 1499008
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۴

به گزارش مشرق، کانال بیم موج در ایتا منتشر کرد:

جامعه دارای سلسله مراتبی است و در این سلسله مراتب نخبگان و گروه‌های مرجع، نقش موتور محرک جامعه را بر عهده دارند. آنان باید تلاش کنند تا بدنه اجتماعی را در مسیر پیشرفت و توسعه و حرکت به سمت اهداف و آرمان‌های یک جامعه به پیش برند و اجازه ندهند تا انگیزه‌های اجتماعی برای تحول و تکاپو کم رنگ شود. این ضرورت بالاخص در آنجایی بیشتر معنا می‌یابد که حرکت پیشرفت جامعه در دست‌اندازهایی گیر کرده و نیاز به ایمان و امید، بیش از دیگر زمان‌ها احساس می‌شود.

در این میان حفظ انسجام ملی؛ دعوت به همدلی و همگرایی برای حل مشکلات جامعه و کاهش منازعات از طریق تولید زبانی مشترک برای گفت‌وگو و تعاملات اجتماعی، از جمله مهم‌ترین کارکردهای مورد انتظار از گروه‌های مرجع است که حاصل آن حفظ «حال خوب» مردم و افکار عمومی علی‌رغم وجود مشکلات، کمبودها، کاستی‌ها، محدودیت‌ها، اختلاف‌نظرها، و تعارض منفعت‌ها است!

متأسفانه در ماه‌های اخیر بخشی از نخبگان جامعه و فعالان سیاسی وظایف اجتماعی خود را فراموش کرده و به تزریق ناامیدی و یأس در جامعه مشغولند! آنها که خود دچار آشفتگی ذهنی و بن‌بست عملی در ارائه درمانی برای دردهای کشورند و تردیدهای نشسته بر جان‌شان آنها را فرسنگ‌ها از آرمان‌های انقلاب این ملت دور ساخته است! حال بد خود را با در دست داشتن رسانه‌های مختلف به جامعه القاء و اذهان عمومی را مشوش می‌کنند!

عقده‌های جناحی‌شان موجب شده که هیچ اقدام مثبتی از دولتمردان را نبینند، نقاط ضعف را بزرگ‌نمایی کرده و نقاط قوت را نیز تخریب کنند و اجازه ندهند نقطه امیدی برای حل مشکلات کشور در دل‌ها جوانه زند! کافی است چند روزی دل به سایت‌ها، کانال‌ها و رسانه‌های مکتوب آنان بدهی، خواهی دید که همه چیز را سیاه خواهی دید و آنچنان دچار انفعال و اضطراب می‌شوید که جز بن‌بست و نابودی هیچ چیز پیش روی این ملت نخواهی یافت!

در برابر این حرکت القاء یأس و ناامیدی و ناتوانی، رسالت برای دو قشر از جامعه همچنان باقی است. قشر اول نخبگان دغدغه‌مند و گروه‌های مرجع منصف و وطن‌پرستی هستند که باید در برابر این جریان انحرافی محکم بایستند و با افشاگری‌ها و بصیرت‌افزایی‌ها و با جهاد تبیین اجازه ندهند گرد ناامیدی بر فضای جامعه بنشیند! و دسته دوم مردمی هستند که باید بتوانند جریان‌های مافیایی را تشخیص داده و اجازه ندهند احوالات بد خواص ناامید و منحرف، حال آنها را نیز بد کند! جامعه با امید زنده است و هرکس امید را از مردم می‌گیرد! دشمن این ملت و سرزمین است!

مهدی سعیدی

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • سید IR ۰۸:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
    1 0
    حسادت، عداوت، لجاجت، خباثت و کینه تبدیل شده به عقده نسبت به مخالف بلای جان اصلاح طلبان تهوع آور گشته است!!
  • IR ۰۸:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
    0 2
    خخخ با ایجاد حکومت یکدست و استخدام و وام همه رانت ها به حزب الهی ها . اما مالیات سهمگین از همه چیز اونم فقطبرای(( قشر متوسط شهر نشین غیر روستایی)) . انتظار دارید مردم به این ه حکومت و کشور امیدوار هم باشند..خخ
  • IR ۱۱:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
    1 0
    دشمنان امید مردم همین افرادی هستند که در سیستم نفوذ و به مردم دشمنی و خصومت و وطن فروشی کرده حرص و حسد و بخل و کینه و طمع زیاد آنها را وادار به گناهان نابخشودنی می کند و به سبب ظلم زیاد همه آنها را می شناسند و انگشت نما بوده و دیگر خود آنها هم از فرط بی آبرویی شمشیر از را از رو بسته و ریاکاری نمی کنتد آشکارا به غم مردم شادی می کنند!
  • IR ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
    0 0
    خواص من را نا امید نمی کنند واقعیت جهان سرمایه داری که درش خدایی نیست و کسانی که همه پول و قدرت را دارند غرب است من را ناامید می کند الله اکبر واقعیت جهان سرمایه داری سکولار است کاملا به خاطر تخصصی شدن کار ها و مسائل حالا ایرانیان خارج از کشور سرمایه دار جهانی و سالها در بخشهای تخصصی آمریکا فعالیت کردند این مسئله واقعیه خودتون بخونید لطفا در ضمن وجود واقعی ایران مال هتل فرشته پاسارگاد و ... من را نا امید می کند کسانی که آنها را ساختند برای جمهوری اسلامی نساختندش

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس