کد خبر 1498975
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۸
ریزش سنگ

مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران ضمن توصیه به مردم جهت فاصله گرفتن از مسیل‌ها و رودخانه‌ها طی امروز و فردا در خصوص خطر ریزش سنگ در محورهای کوهستانی استان نیز هشدار داد.

به گزارش مشرق، با اعلام پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران، حامد یزدی مهر بعد از ظهر سه‌شنبه در جمع خبرنگاران از صدور هشدار زرد هواشناسی مبنی بر احتمال وقوع رگبار و رعدوبرق، بارش تگرگ، و وزش باد شدید و بروز گردوخاک در برخی مناطق اظهار داشت: طبق اعلام هواشناسی این سامانه از امروز سه شنبه ۲۳ خردادماه تا فردا چهارشنبه ۲۴ خرداد ماه فعال خواهد بود.

یزدی مهر با اشاره به اینکه سامانه مذکور طبق اعلام سازمان هواشناسی در نیمه شمالی استان تهران، به ویژه ارتفاعات فعال می‌شود گفت: از مردم میخواهیم در صورت عدم ضرورت از تردد در محورهای کوهستانی به علت احتمال خطر ریزش سنگ خودداری کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران با اشاره به اینکه طبق تجربه یکی از عوامل درگیری برخی از افراد در مواقع بروز سیل بی توجهی به هشدارها است عنوان داشت: در زمان اعلام هشدارهای فعالیت سامانه‌های بارشی یکی از همکاری‌های مردم با دستگاه‌ها این است که از مسیل‌ها و رودخانه‌ها فاصله بگیرند چرا که در این مواقع احتمال بالا آمدن آب سطح رودخانه‌ها بسیار محتمل، جدی و در صورت بی توجهی خطر آفرین است.

وی به عدم صعود کوهنوردان آماتور و حرفه‌ای به ارتفاعات استان تهران نیز اشاره کرد و بیان داشت: در زمان اعلام هشدارها و احتمال وقوع صاعقه و وزش باد شدید، قطعا وضعیت ارتفاعات و کوهستان تحت کنترل کوهنوردان نخواهد بود لذا توصیه اکید مدیریت بحران این است که به طور جدی از این اقدام خودداری شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس