کد خبر 1498658
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۲
بابا به کدامین گناه کشته شد؟

من کاری به این بهانه‌های نخ نما برای آشوب کردن آرامش مردم ندارم. اما ای کاش کسی در این های و هوی پیدا می‌شد که جواب دختران سروان قنبری را بدهد: «بابا محمد به کدامین گناه کشته شد؟»

به گزارش مشرق، خانه‌ای ساده با دیوارهایی کاهگلی در یکی از روستاهای صیدون. موتوری زوار در رفته که با آن به محل کارش می‌رفت. لباس سبز خدمتی که با تمام جانش عاشقش بود. و چهار دختر تکه‌ی ماه و تک پسر کاکل به سری که مثل همه پدرها، برایشان هزار تا آرزو داشت. این‌ها تمام دارایی سروان قنبری بود؛ جوان‌مردی که هزاران سال بعد از جنگ احد، هندهای جگرخوار به شوق شکافتن سینه‌اش کِل کشیدند و بوی تلخ عفونت فتنه، تمام کوچه‌های شهر را پر کرد.

روزگار عجیبی است. ما غرق در نفاق شده‌ایم. ما داریم در خون خودمان دست و پا می‌زنیم. ما داریم فراموش می‌کنیم که انسانیم و به این حال و روزمان افتخار هم می‌کنیم! اما کجایند چمران‌ها و بروجردی‌ها؟ کجایند سربازان خمینی تا دوباره دست‌های از راه مانده‌ی ما را بگیرند و سر به راهمان کنند؟ بحث شعار نیست اما کجایند تا چشم در چشم فتنه بایستند و به قائله ضدانقلاب خاتمه دهند؟ کجایند؟ که ما بدجور کم آورده‌ایم و دمر شده‌ایم و حالمان خوش نیست. چشم‌هایمان کاسه خون است و قلب‌هایمان داغ‌دار. تیغ بر گلوی هم می‌کشیم و سیلی بر صورت خودمان می‌زنیم و امید به نجات با دستان خون‌آلود شیطان بسته‌ایم!

دخترک دو ساله

چرا دیگر هیچ‌کس به دخترک دو ساله‌ی برادرش فکر نمی‌کند؟ چرا اینقدر بی‌رحم و مروت شده‌ایم؟ چرا هیچ‌کس نمی‌گوید گناه این طفل معصوم چیست که دیگر نباید صدای خنده‌های بابایش را بشنود؟ و چرا به یتیم کردن فرزندان برادرانمان می‌بالیم و نمی‌گوییم گناه آن بابا چه بود که باید به خاک و خون کشیده می‌شد؟

بابا به کدامین گناه کشته شد؟+ عکس

برادرِ سروان قنبری، آشفته، دوید و دختران برادرش را به آغوش کشید؛ دختران یتیم شده، با چشمانی اشک‌آلود سر بر سینه‌ی داغ‌دار عمو گذاشتند و سراغ بابا را گرفتند. عمو اما مثل کوه پشتشان ایستاد و تنها یک سوال از مردم پرسید: «من فقط یک سوال از مردم دارم. برادرم که امروز شهید شد کارش چه بود؟ برای چه در آن منطقه، توی ایست بازرسی ایستاده بود؟ برادرم در دمای پنجاه درجه و زیر آن آفتاب سوزان به خاطر چه ایستاده بود؟» مردم نگاه شرمنده‌شان را به زمین دوختند اما او دل‌سوخته گفت: «برای امنیت شما. به خاطر دفاع از ناموس.»

پوزه گرگ‌ها در خون

و این تاریخِ بی صبر و حوصله، مدام تکرار می‌شود. خوزستان می‌شود پاوه. سنندج می‌شود خرمشهر. دیوارها پر از تیر و ترکش و گلوها، پاره پاره. و آن بالا و پشت مرزها، گرگ‌ها پوزه در خون ما می‌مالند و دندان طمع برای دریدن این خاک، گرد می‌کنند و به سادگی ما پوزخند می‌زنند.

بابا به کدامین گناه کشته شد؟+ عکس

مادر سروان قنبری بر سینه کوبید. و آه از آهِ مادر وقتی که برای خوابیدن غم‌هایش این‌طور لالایی بخواند. زن‌ها دورش حلقه بستند اما سرش را زمین نزد چون چشم‌هایش پر از غرور شیرزنان لر بود: «پسرم با ایمان و اهل نماز و روزه بود. دارا نبود اما به مردم کمک می‌کرد. خیلی به افراد محروم کمک می‌کرد و دستگیر آنها بود. ما هم راضی به رضای خدا هستیم که شهید شد، هیچ وقت از کمک کردن به مردم کوتاه نمی‌آمد و برای اسلام رفت و شهید شد.» زن‌ها زجه زدند اما او به عکس جوانش خیره شد: «شهادت روزی پسرم بود اما محمد پنج تا بچه کوچک دارد. الآن بچه‌هایش چه کار کنند؟»

داغ برادرکشی

الآن ما با این همه داغ برادرکشی چه کار کنیم؟ الآن ما با این زخم‌هایی که هنوز پینه نبسته، سر باز می‌کنند چه کار کنیم؟ الآن ما با میمون‌های فتنه که بر دین و ایمان و زار و زندگی‌مان می‌رقصند چه کار کنیم؟ تا کِی باید به جان هم بیفتیم و دل خوش باشیم به جان دادن آن‌ها برای ما؟ تا کی باید درِ باغ سبز بهشت نشانمان دهند و شعرهایشان را باور کنیم؟ تا کی باید کیان‌ها و سروان قنبری‌هایمان قربانی هوس‌هایشان شوند و لام تا کام حرف نزنیم؟

بابا به کدامین گناه کشته شد؟+ عکس

دختر دو ساله‌ی شهید سرش را روی شانه‌ی عمو انداخت. تازه بابا گفتن را یاد گرفته بود و بابایش دیگر نبود. تازه می‌خواست توی بغل بابا کل خانه را بچرخد و بابایش با صورتی خونی توی بغل خاک خوابیده بود. تازه می‌خواست آب‌نبات چوبی بخواهد و دهنش با «بابا مُرد» تلخ شده بود. من کاری به زن و زندگی و آزادی ندارم. من کاری به این بهانه‌های نخ نما برای آشوب کردن آرامش مردم ندارم. اما ای کاش کسی در این های و هوی پیدا می‌شد که جواب دختران سروان قنبری را بدهد: «بابا محمد به کدامین گناه کشته شد؟»

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 84
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 40
  • IR ۱۶:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
    21 3
    اصلاح طلبانی که به خاطرعطش قدرت وهوای ثروت وسر سپردگی به تشویق هند جگر خوار مادر کیان پیر فلک هم نوا شدند در اینگونه جنایات شریک اند.
    • IR ۰۹:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
      0 19
      کیان کودک معصوم و کودکان و نوجوانان معصوم دیگربه کدامین گناه کشته شدند
  • IR ۱۷:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
    59 22
    کم کاری قوه مجریه . عدم برخورد با اون عفریته
    • IR ۱۷:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
      11 7
      هزاران شکر که پلیس فداکار سرزمینم دخل قاتل را در محل جنایت درآورد و نفله ش کرد تا قوه قضاییه منفعل بدونه سرعت عمل و قاطعیت با جرم آشکار قتل یعنی چه ؟ درووووود پلیس شجاع عزیزم
    • IR ۲۱:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
      38 7
      مردم غیور لر ایذه قاتل سروان قنبری بین خودتان می‌باشد این قاتل کسی نیست جز مادر کیان پیر فلک . این زن دروغگو با فتنه گری پسرش را کشت و حالا هم سروان قنبری را کشت مطمئن باشید این زن عفریته خونخوار در ایذه خون بیشتری طلب خواهد کرد جوانانتان بخاطر این زن عفریته دروغگو یکی یکی خواهند مرد خود دانید
    • IR ۲۳:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
      22 1
      از قوه قضائیه بپرسید که چرا اتفاقات ادامه دارد. و حد یقف و کوتاهی مقابل متخلفین تا کجاست
  • ناشناس IR ۱۷:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
    51 20
    این نتیجه عفو های بی مورد قوه قضاییه است .
  • سید IR ۱۷:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
    44 22
    خدا را شکر که قاتل این شهید دلاور به هلاکت رسیده است!!!
    • IR ۲۰:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
      16 11
      باید اون زن که برای آشوب سوار شتر سرخ مو شده دهنش برای همیشه بسته بشه مادر کیان پیرفلک محرک و عامل اصلی قتل است .
    • IR ۲۳:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
      8 11
      دلاوریش را کجا دیدی
    • چشم برزخی IR ۲۳:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
      9 7
      قاتلان اینچنینی قبل از این که بمیرند هلاک شدند! این افراد قبرهای متحرکند! سالهاست که مرده اند.
    • IR ۰۰:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
      11 7
      از همون جاییکه حق حکم تیر داشت ولی شلیک نکرد تا جاییکه اون ملعون تونست زیرش بگیره ، دست همکارانش درد نکنه که با گلوله توی مخ پوک پوریا پیر فلک زدن انتقام همکارشون گرفتن
  • اسماعیل IR ۱۷:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
    27 7
    لا حول ولا قوة الا بالله _ چقدرسخته مرگ عزیزان بیگناه ايران زمین بویژه جوان برای پدر و مادراشان و بخصوص این شهید جان برکف و سرباران و شهیدان مرزهای کشور عزیزمان
  • اسماعیل IR ۱۷:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
    11 4
    لا حول ولا قوة الا بالله _ چقدرسخته مرگ عزیزان بیگناه ايران زمین بویژه جوان برای پدر و مادراشان و بخصوص این شهید جان برکف و سرباران و شهیدان مرزهای کشور عزیزمان
  • IR ۱۷:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
    16 36
    سروان قنبری از طایفه ی بهمئی از شهرستان باغملک است و کیان پیرفلک و مادرش از قوم بختیاری هستند و این دو قوم با هم کنتاک دارن . چرا باید همچین آدمی بفرستن به سر مزار کیان ، اصن نیرو انتظامی چرا باید بره اونجا ؟
    • مانا IR ۲۰:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
      9 1
      اهای جناب طایفه بندی نکن و طایفه ها را به جان هم نینداز همه تقصیرها گردن دختر عموی قاتل هست
    • IR ۲۲:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
      16 1
      چرا داری صورت مسئله رو عوض میکنی؟!!!! چرا رفته سمت قوم بختیاری؟!!!! آخه آدم ناحسابی، طرف زده یک نفر رو شهید کرده اون موقع تو نشستی فلسفه میبافی؟
    • IR ۲۲:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
      7 1
      خفه شین دیگه بابا. جنایت انقدر واضحه که شروع کردید به چرت گفتن. یهو روایتها برگشت به این حرف مفت که چرا پلیس باید بره اونجا. تو کی هستی که واسه ماموریت پلیس تعیین تکلیف کنی. یا جنایت رو میبرین سمت طایفه بازی. حالا اون قاتل این وسط میدونسته اون از فلان طایفه است، وسط تولد کیان اومده تسویه حساب. انقدر زررررررر می زنین خودتون خسته نشدین. دیگه نمی تونین رو چیزی سرپوش بذارین پس خففففه شییین
    • IR ۲۲:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
      8 0
      چرت و پرت نگو
    • IR ۲۲:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
      10 0
      واقعا نمیفهمی یا خودا را به حماقت زدی دلیل حضور نیروی انتظامی جلگیری از شورش و تشنجه که مادر کیان در این جنایت سهیمه خون بچش ریخته شده و خون شهید ریخته شده و فامیلش قاتل شده بخاطر تفکرات نحس این زن و زنان بی حجاب افسارگسیخته که بی غیرتی پدر و شوهرشون عامل گستاخی اونها در این مدته.
    • وطن پرست DE ۲۲:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
      5 2
      چرا باید این قدر قوم گرا و عقب افتاده باشید شما؟ شماها برای زندگی شهری هنوز نابالغ هستید.
    • IR ۰۰:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
      5 0
      چه ربطی داره؟یه نیروی رسمی مثل پلیس رو چه به عشیره و عشیره بازی؟! یه پاسگاه آدم رفته مگه فقط سروان قنبری اونجا رفته بوده؟ بفرض برای جلوگیری از دعوا دستور بیاد و کسانی رو بفرستن، فقط صرف اینکه چون اینها رفتن به مزار قبر بچه و از قبیله مخالف ،باید بکشنش ؟؟!اصلن ماجرای قتل کیان و تیراندازی ، به امثال سروان قنبری چه ؟؟؟
    • شیمبالا IR ۰۱:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
      5 0
      واقعا ک کم عقلی یا خودتو زدی ب نفهمی. اگه همین نظام و پلیس نبود الان جنابعالی تو فضای مجازی چرت نمیگی. تنها خواسته ی ملت ایران بخصوص قوم بزرگ لر از قوه قضائیه اینه ک باید مادر کیان اعدام بشه و بقیه خانواده شون ب سیستان تبعید بشن
    • داود IR ۰۶:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
      1 0
      روان پزشک خوب سراغ دارم آدرس بدم؟؟؟؟
    • IR ۱۶:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
      1 0
      طایفه بهمئی و بختیاری سالهاست که در جوار هم زندگی می‌کنند و با هم قوم خویشی دارند هیچ مشکلی هم باهم نداشته وندارند.
  • IR ۱۸:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
    1 0
    والا مقام دلاور بهشتی🌺🌺🌺
  • IR ۱۸:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
    5 0
    ضمن عرض تسلیت به خانواده محترم آقای قنبری متاسفیم از قانون ضعف ما که مدافعان امنیت هر روز راحت شهید می شوند مجلس قوه قضذییه از خواب بیدار شوید
  • IR ۱۸:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
    26 6
    شهید عزیز روحت شاد..
  • IR ۱۹:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
    26 6
    بابا شهید شد، و شهیدان زنده‌اند الله اکبر
    • IR ۲۱:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
      10 1
      شهید نظر میکند به وجه الله
  • حسین IR ۱۹:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
    0 1
    ب جرم عطاعت ازیک مشت غاصب مردم
  • حمید IR ۲۰:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
    5 0
    مرگ بر فتنه گر مرگ بر منافق.درود بر سید علی
  • IR ۲۰:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
    2 6
    شما هم کم نکشتید جوان مردم رو .کیان پیر فلک و...
  • Sirvan IR ۲۰:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
    1 3
    از خوبی های اینترنت اینه از خبر شهید شدن این پلیس عزیزمون داغ به دلمون نشست فقط چرا سرعت اینترنت اینقد خرابه؟ نویسنده محترم ارواح همین شهید که براش ۱۰ خط نوشتی یه دوخط هم برای مشکلات و سرعت و فیلترینگ بی خودی اینترنت بنویسید! خب چه کاریه فیلتر شکن بخریم ما؟؟ حتما باید پول خرج کنیم بخاطر تصمیم های اینا؟ ۱۰۰ تومن بدیم فیلتر شکن جیب مافیا پر بشه؟؟ یعنی شما دروغ و حقه به این بزرگی رو نمیبینید که دو خط براش بنویسید؟
  • مسعود IR ۲۰:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
    1 0
    روحش شاد...مظلومانه
  • IR ۲۰:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
    0 3
    برادر کشی راه افتاده!!!! حکومت قادر به حل مشکلات نیست مردم را به جان هم انداخته
  • IR ۲۰:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
    0 0
    اولاخداونداین شهیدبزرگوارراباسیدالشهدامحشورنماینددوماوقتی اینقدرمظلومانه به این وقایع نگاه میکنیم انگاردرسودان واتیوپی هستیم خداشاهداست یک تیم کلاه سبز های ارتش قلدرویاغی درگونی شبانه برمیگردانندوچیزی به اسم خواب ندارند
  • ایرانی🇮🇷 IR ۲۰:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
    2 0
    لعنت و نفرین ابدی بر عاملین و مشوقین این جنایت بزرگ و نابخشودنی. اون زنکه نادون و جاهل باید پاسخگو باشد. شوهرش که بیغیرت و بی اختیار است. البته قربتی مثل اون زنکه رو شوهر ذلیلش حریف نمیشه. باید دادگاهی بشه زنکه همجنسباز عفریطه.
  • جواد بهزادی ساروکلائی IR ۲۰:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
    2 0
    چ جوانانی رفتن و پدران و مادرانشان دیگر صدا خنده هایشان را نمیشنوند. افسوس از این حماقت
  • وحید IR ۲۰:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
    3 0
    خواهان برکناری اژه ای از قوه قضاییه هستیم، آیت الله جوادی آملی حرف قشنگی زده: به آدمهای خوب بی عُرضه مسئولیت ندهید
  • IR ۲۱:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
    0 0
    😂🤣😂 👏👏👏 😁😁😁 😄😀😄
    • IR ۰۱:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
      1 0
      برای سقط شدن قاتل این شهید چه کیفی میکنی
  • IR ۲۱:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
    2 1
    به همون گناهی که بابای من به خاطر نبودن دارو ، از بیماری کشته شد لعنت به اونایی که موجب شدن هیچکس بهمون دارو نفروشه
  • IR ۲۱:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
    4 0
    سر از تن جنازه نجس این قاتل را جدا و از سر در خانه آن زن شیطان صفت آویزان کنید تا عبرت سایر فامیل هایش شود تا دیگر غلط زیادی نکنند...
  • ترابیان IR ۲۱:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
    3 2
    چرا اغتشاشگران را آزاد کردید با تمام زحماتی که قضات برای محاکمه این جانورهای بی شرف کشیدند چرا دکتر قره حسنلو پزشک جنایتکار کرجی و همسرش را که قسم پزشکی خوردند جان انسان‌ها را نجات دهند ولی باعث کشتن جان مدافع امنیت شد را اعدام نکردید هی مماشات کنید یک زره اعتماد به جا مانده هم از دست خواهد رفت
  • RU ۲۱:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
    1 1
    قوه قضائیه چرا با مجرمین و خانواده پیرفلک و سلبریتیهایی که کشف حجاب میکنند برخورد قاطع نمیکند
  • RU ۲۱:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
    3 0
    قوه قضائیه چرا با مجرمین و خانواده پیرفلک و سلبریتیهایی که کشف حجاب میکنند برخورد قاطع نمیکند
  • IR ۲۱:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
    2 1
    خیلیای دیگه م کشته شدن، بی گناه .
  • جمال IR ۲۱:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
    0 2
    خدا رحمتت کنه پویا جان ..تو قهرمان ملی هتی
    • IR ۰۴:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
      2 0
      قهرمان ملی!!!! خخخخخ الاغ ملی
  • IR ۲۱:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
    1 0
    لعنت خدا بر مادر کیان پیرفلک فتنه گر
  • IR ۲۱:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
    1 0
    نتیجه ترحم بیجای قوه قضاییه
  • IR ۲۱:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
    0 0
    به بجه اش بگید شهیدان زنده اند۳
  • مسعودی IR ۲۱:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
    1 1
    لعنت خدا بر مادر کیان پیرفلک که باعث شهادت این شهید شد.5 تا بچش رو یتیم کرد
  • مسعودی IR ۲۱:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
    1 0
    لعنت خدا بر مادر کیان پیرفلک که باعث شهادت این شهید شد.5 تا بچش رو یتیم کرد
  • IR ۲۱:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
    3 1
    همان طوری که به چه گناهی مهسا امینی کشته شد و کوچکترین عذر خواهی نشد به همان بی گناهی کیان پیر فلک و این همه جوانان دیگر و آنگاه شما بی وجدان که یک طرفه جاده را می روید و به جای آشتی ملی و اقتدار ملی با طرفداری یک ژرفه ملت را روبروی یکدیگر قرار دادید.
  • ایرج IR ۲۱:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
    0 0
    همیشه پای یک زن درمیان است
  • IR ۲۱:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
    0 0
    شورش داعشی های کثافت وحشی وطنی
  • رضا IR ۲۱:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
    0 0
    وقتی دسانه نداری تا از ساخت دماوند و فتاح بگی به ملت...از عمل بینایی افراد کور بگی که افتخااااره....ولی دشمن رسانه داره...هر ایرادی رو بزرگنمایی میکنه و با انواع دروغ ملت رو فریب میده....وقتی جامعه به رسانه ملی میگن میلی جرا کسی نمیاد ببینه دلیلش چیه؟؟ ما سالهاست داریم از نداشتن رسانه ضربع میخوریم...ما سال هاست که رسانه ملی مون همسو با دشمنان حرکت میکنه و رسانه ضد مردمه.....اخ اخ اگه فتاح رو ترکیه میساخت بعد میدیدین چطور با تبلیغات گوش فلک رو کر میکنه....هیجی نداره ولی رسانه و تبلیغات دروغ داره....الانم بهشته ایرانیاست....افسوس افیوس
  • رضاح IR ۲۱:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
    0 0
    تا این رافت خانم (رافت اسلامی)راطلاق ندین همینه.
  • IR ۲۱:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
    0 1
    به خاطر گرین زینب مولایی
  • ارمان IR ۲۱:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
    1 1
    این همه نتیجه آزادی یک عده آشوبگر قابل توجه قوه قضاییه
  • IR ۲۲:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
    2 0
    واقعا نمیدونم چی بگم لعنت بر داعشی های وطنی
  • IR ۲۲:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
    2 1
    این زنک عفریته عقرب باید محاکمه بشه یک ساله کارش شده آشوب درست کردن معلومه پول بهش دادن
    • میم IR ۰۰:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
      0 0
      این زنک اندازه ده تا مصی علی‌نژاد تو این مدت کار کرده برای دشمنان مردم ایران. با این رفتارای چندش آورش انشاالله که عاقبت یزید رو پیدا کنه.
  • کیان IR ۲۲:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
    1 1
    لعنت بر قاتل کیان کوچولو
    • جواد IR ۰۹:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
      0 0
      منظورت ننه عفریتشه
  • IR ۲۲:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
    3 3
    مادر کیان پیرفلک پسرشو به کشتن داد، هنوز دست برنداشته، چقدر باید خون بریزه تا دلش آروم بگیره؟؟؟ میدونست که قراره تیراندازی بشه، پسرشو برداشت رفت تو معرکه ای که بوی خون میداد، الان داره برای رفع عذاب وجدانش بقیه رو به کشتن میده
  • مهدی IR ۲۲:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
    2 1
    کم کاری قوه قضائیه در برخورد با مادر کیان اون عفریته هرخونی که ریخته بشه به ناحق مقصرش اون عفریته اس تمام
  • IR ۲۲:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
    4 2
    کیان به کدام گناه کشته شد
    • IR ۰۰:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
      1 1
      مادری که می‌دونه اغتشاشاته و امکان خطر داره با اینکه می‌دونه چه خبره و حتی اگر ندونه و از توی غار هم فرار کرده باشه، هم دیگه کور نیست و داره خودش کاملا میبینه که اوضاع از چه خبره ؟باز چرا اصرار داره پسر کوچکش رو‌ از اون مکان ببره و از راههای دیگه نمیره ؟ این بچه به هر دلیلی که کشته شده پنجاه درصد علت کشته شدن بچه ، قطعا اول خوده مادرشه،مادری که نمیخاد بپذیره که حتی یک درصد مقصره
  • IR ۲۲:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
    2 0
    ملت رو به جان هم انداختید که دودش به چشم همه خواهد رفت
  • IR ۲۲:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
    4 3
    الهی به حق پنجتن آل عبا ،به آه این پنج یتیم طرفداران زن ،زندگی ،آزادی روز خوش نبینن آب خوش از گلوشون پایین نره ،اگه خدایی هس باید به اون عفریته نشون بده ،بچه ها بی ادب نیستم ولی خودم یتیم بزرگ شدم سخته خیلی هم سخته اعصابم داغون شد ،شرمنده
  • قادر IR ۲۲:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
    3 2
    بر سر مزار ‌یک داغ دیده چرا باید میرفت
  • بیسیمچی IR ۲۳:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
    0 0
    توجه کردید؟ تو این دو ، سه روز یه چیز خیلی مهم بوده. از دیوار صدا آمد. ولی از محسنی اژه ای صدا در نیامد. حیف نیروی های امنیتی، انتظامی و بسیجی که .....
  • IR ۲۳:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
    2 3
    نتیجه فوق امنیتی کردن جامعه کجای دنیا هزارتا نیرو می‌بره قبرستان برای حفظ امنیت مگه تو قبرستون می‌خوان چکارکنن
  • IR ۲۳:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
    0 0
    نتیجه عدم حمایت قاطع از پلیس و حکم آب‌دوغ خیاری که پلیس از ترس استفاده از سلاح فقط سنگینی اش حس میکنه نه دفاع و برخورد قاطع حکایت اون سرهنگ شهیدی که تو شیراز باچاقو زد تو گردنش اون اوباش پلیس از ترس عواقب قضایی ترجیح داد جونش بده تا از سلاحش استفاده کنه.
  • IR ۲۳:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
    0 1
    آقای اژه ای قاضی القضاة چرا ؟!..... مادر کیان پیرفلک ماه هاست فتنه گری میکند و هیچ مجازاتی نداشته.....این نتیجه اش
  • IR ۰۰:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
    0 0
    عکس خونین تو را آرام ورق زدم مبادا زخمهای تازه تن کبودت درد بگیرد ، شهادتت مبارک برادر مظلوم ، موسم پر زدن چلچله هاست/ گر ازین غصه بمیریم رواست ،خدایا روحش را قرین رحمت و یتیمانش را پشتیبان باش ،خدایا ای قادر مطلق، حالا که این منافقان و معاندان آدم بشو نیستند پس بحق خون بیگناه این شهید تمام بساط مصی پولینژاد، رسانه های معاند و مخالفان دین رو نابود کن و هلاکشون بفرما، الهی آمین .....
  • عباس ۰۶:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
    1 0
    در اینجا خیلی ها بی گناه کشته میشوند و کسی ککش هم نمیگزد
  • ۰۸:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
    0 0
    دقیقا قوه قضاییه چه میکنه تو این مملک. ظاهرا خود ما باید دست بکار بشیم.
  • ۰۹:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
    0 0
    خدا لعنت کنه سبلریتها و اصلاح طلبها وطن فروشهای داخلی
  • IR ۰۹:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
    0 0
    اگر هر کس به جای خودش از اسلام دفاع میکرد اینگونه نمی شد منظورم با کلام محترمانه و در فضای مجازی حتی
  • حسن IR ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
    0 0
    قاتل را بگیرید ادبش کنید تا عبرت بشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس