کنعانی: جزایر سه گانه ایرانی جزء لاینفک و ابدی خاک جمهوری اسلامی ایران است

سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به بیانیه شورای همکاری خلیج فارس، جزایر سه‌گانه ایرانی را جزء لاینفک و ابدی خاک جمهوری اسلامی ایران خواند.

به گزارش مشرق، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه امروز (دوشنبه) ۲۲ خرداد به بیانیه نشست ١۵۶ وزرای خارجه شورای همکاری خلیج فارس واکنش نشان داد.

وی با تأکید بر راهبرد منطقه‌ای و سیاست مبنایی جمهوری اسلامی ایران در خصوص تقویت و تعمیق مناسبات با کشورهای شورای همکاری خلیج فارس و توسعه اصل همسایگی، ابراز امیدواری کرد کشورهای منطقه با نگاه به آینده و به دور از ادبیات سنتی گذشته، چارچوب‌های نوینی را برای همکاری در منطقه بنا نهند.

سخنگوی وزارت امور خارجه روند تحولات ماه‌های اخیر در منطقه را امیدبخش و در چارچوب منافع تمامی کشورهای این حوزه خواند و افزود: کشورهای این حوزه در پیشبرد منافع منطقه دارای مسؤولیت جمعی هستند و ایران همواره از گفتگو و همکاری کشورهای حوزه خلیج فارس به عنوان شرکای منطقه‌ای حمایت کرده است.

کنعانی با تأکید مجدد بر مواضع همیشگی کشورمان، جزایر سه گانه ایرانی ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک را جزء لاینفک و ابدی خاک جمهوری اسلامی ایران خواند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی اشاره بیانیه این شورا در خصوص موضوعات مرتبط با برنامه هسته‌ای ایران را ناوارد دانست و افزود: جمهوری اسلامی ایران بر اساس حقوق و تکالیف خود وفق معاهده عدم اشاعه و موافقتنامه جامع پادمان برنامه صلح آمیز هسته‌ای خود را در تعامل با کشورهای ذیربط و در همکاری با آژانس پی می‌گیرد.

کنعانی در پایان تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران بار دیگر اراده جدی خود را برای نیل به منطقه‌ای با ثبات، امن و شکوفا در همکاری با همسایگان و برادران خود در شورای همکاری خلیج فارس، اعلام می‌دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۱۱:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
    4 2
    آیا تا کنون برای تثبیت مالکیت‌ جزایر سه گانه اقدام موثری شده!!!؟تاسیسات و یا نمادهای ملی ایران و یا عمران و آبادی بیشتر!!؟؟؟ این جزایر را به امان خدا رها کرده اید و به صورت خرابه اداره می‌شود!! حال فکر کنید اگر اینها دست امارات بود چه میکرد؟؟!! هر چند قشم و کیش که مثلا منطقه آزاد بودند هم در حال تخریب و افول است !!!
  • از شهرستان سراب IR ۱۱:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
    9 0
    جمهوری اسلامی اگرم در زمینه اقتصادی موفق نبوده در زمینه میهن پرستی و حفظ اراضی سرزمینی الحمدالله و استقلال سیاسی موفق بوده ان شالله کشور بتونه بر فساد و تورم هم غلبه بکنه چون در زمینه علمی هم پیشرفتهایی چشمگیر داشته که البته باید بیشترم بشه مبارزه با مافیای خودروسازی و قطعه سازی هم باید صورت بگیره
  • Hassan IR ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
    4 0
    به جای دادن این بیانیه های صد من یه غاز یک بار برای همیشه مشکل رو حل کنید مثلا به دولت امارات اخطار کتبی بدهید که چنانچه این لفاظی ها تمام نشود ایران هم به هیچ معاهده ای پایبند نخواهد بود و عذر اون تبعه های اماراتی رو تو بوموسی میخواد و باید خاک بو موسی رو ترک کنن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس