ترامپ: حتی اگر محکوم هم شوم از انتخابات ۲۰۲۴ انصراف نمی‌دهم

رئیس جمهور سابق آمریکا می‌گوید که حتی اگر در پرونده اسناد محرمانه محکوم شود، باز هم از نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ انصراف نخواهد داد.

به گزارش مشرق، دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا با اشاره به اتهامات مطرح شده علیه وی درباره انتقال اسناد طبقه‌بندی‌شده به عمارت مسکونی وی در فلوریدا، گفت که حتی اگر محکوم شود، از نامزدی در انتخابات ۲۰۲۴ انصراف نمی‌دهد.

ترامپ اذعان کرد که اگر قصد ترک کردن صحنه سیاست را داشت، مدت‌ها پیش از آغاز چرخه انتخاباتی سال ۲۰۱۶ این کار را می‌کرد.

وی افزود: هرگز انصراف نخواهم داد. ببینید اگر قرار به انصراف بود، پیش از رقابت اصلی انتخاباتی در سال ۲۰۱۶ این کار را می‌کردم. این کار عملاً غیرممکن بود.

رئیس جمهور سابق آمریکا باردیگر انتقادهای خود را از جک اسمیت، مشاور ویژه‌ای که بر پرونده اسناد کشف‌شده از «مار-ئه-لاگو» عمارت وی در فلوریدا نظارت دارد، تکرار کرد و یادآورد شد که به باور او هیچکدام از ۳۷ فقره اتهامی که علیه وی وارد شده، اثبات نخواهد شد.

حتی اگر دادستانی آمریکا موفق به محکوم کردن رئیس جمهور سابق شود، ترامپ باز هم از لحاظ قانونی مانعی برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ ندارد.

در حال حاضر او سه پیش‌نیاز اصلی رقابت در کارزار انتخاباتی را داشته و تنها زمانی از حضور در انتخابات منع می‌شد که مجلس سنای آمریکا در جریان یکی از دو بار استیضاحش، وی را محکوم می‌کرد.

ترامپ گرچه اعلام کرده که هم‌اکنون قصد فرجام‌خواهی ندارد اما به اطلاع خبرنگاران رسانده که اگر موفق شود باردیگر به دفتر بیضی کاخ سفید برود، خود را مشمول عفو نخواهد کرد.

وی تاکید کرد: هیچ کار اشتباهی نکردم. اهمیتی ندارد که اعداد و ارقام نظرسنجی‌ها با درصد زیادی به نفع من بالا رود. دوست ندارم متهم شوم. در طول عمرم هرگز متهم نشده‌ام و حالا هر دو ماه درمیان مرا متهم می‌کنند. این اتهامات انگیزه سیاسی دارد.

ترامپ علاوه بر اتهامات مطرح شده در روز جمعه، پیش‌تر نیز در پرونده کلاهبرداری مالی در ماه آوریل به ۳۴ فقره تخلف متهم شده بود. این پایان دردسرهای ترامپ نبود و او در پرونده تحقیقاتی جداگانه در جورجیا با اتهام تلاش برای برگرداندن نتیجه انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا روبه‌رو است.

در رابطه با پرونده ما-ئه-لاگو، قرار است ترامپ سه‌شنبه هفته جاری در دادگاهی در میامی در ایالت فلوریدا حاضر شود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۰:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
    1 0
    کشتن تو در مقام رئیس‌جمهوری از انتقام سخت است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس