بقعه

فرد یا افرادی ناشناس روز جمعه با ورود به صحن دو امامزاده در مسیر جاده آبدانان به دهلران واقع در استان ایلام اقدام به آتش سوزی بخشی از ساختمان این امامزادگان کردند.

به گزارش مشرق، ظهر روز جمعه تصاویر از سوی برخی کاربران و زائران بقاع متبرکه امامزاده سید یوسف (ع) و سید حبیب (ع) که در فاصله ۶ کیلومتری از هم قرار دارند، در فضای مجازی پخش شد که این تصاویر حکایت از سوختن ساختمان داخلی این دو بقعه متبرکه در مسیر جاده آبدانان به دهلران در استان ایلام داشت.

امام جمعه شهرستان دهلران، شامگاه روز جمعه در بازدید از ساختمان این ۲ امامزاده در دهلران و آبدانان در این خصوص، اظهار کرد: این دو امامزاده در شهرستان‌های دهلران و آبدانان سال‌های متمادی مورد احترام مردم بوده و جایگاه بالایی نزد مردم دارند.

حجت الاسلام سید محسن موسوی با اشاره به جایگاه دینی امامزادگان دهلران و آبدانان، گفت: امروز خبر دردناک حرکت غیر انسانی و غیر دینی آتش زدن ۲ امامزاده در دهلران و آبدانان موجب تاسف مردم و مسئولان شده است.

وی با بیان اینکه مردم انقلابی استان همیشه در صحنه هستند و هرگز اجازه چنین حرکاتی را نخواهند داد، خاطرنشان کرد: از دستگاه قضایی و امنیتی انتظار داریم عوامل این اقدام ضد دینی را شناسایی و مجازات کند.

نماینده مردم شهرستان‌های آبدانان، دهلران، بدره و دره شهر در مجلس شورای اسلامی نیز با صدور پیامی، اظهار کرد: اهانت و آتش زدن بقاع متبرکه امامزاده سید یوسف (ع) و سید حبییب (ع) و کتاب مقدس قرآن باعث جریحه دار شدن احساسات همه مردم بویژه سادات جلیل القدر منطقه گردیده است.

بهزاد علیزاده ضمن محکوم کردن این اقدام بی شرمانه از مسئولین ذی ربط خواهان پیگیری قاطعانه این امر شد و گفت: امیدواریم از این پس شاهد چنین حوادث ناگوار، زشت و دور از انسانیت در منطقه نباشیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام نیز در این خصوص گفت: صبح امروز بقعه‌های مبارک سید یوسف (ع) و سید حبیب (ع) که در فاصله ۶ کیلومتری از هم و در مسیر جاده مورموری - دهلران قرار دارند به طور همزمان طعمه حریق شدند.

حجت الاسلام مرتضی عزیزی ابراز کرد: ساعت هفت صبح این آتش سوزی توسط زائران مراجعه کننده به محل بقعه سید یوسف (ع) مشاهده و توسط نیروهای محلی و کارمندان شرکت نفت واقع در منطقه خاموش شد.

وی با بیان اینکه درب این دو بقعه همیشه باز بوده است، ادامه داد: بر اساس مشاهدات در زمان وقوع حادثه درب این دو بقعه بسته بوده است که باید ابعاد ماجرا با دقت بررسی شود.

آتش زدن بقعه ۲ امامزاده در استان ایلام/ بازداشت چند نفر +عکس

دادستان ایلام: چند مظنون در ارتباط با آتش سوزی بقاع متبرکه دستگیر شدند

دادستان ایلام با اشاره به اینکه دستگاه قضایی مسئله آتش سوزی ۲ بقعه متبرکه در استان را به طور جد پیگیری می‌کند، گفت: چند مظنون در ارتباط با این حوادث شناسایی و دستگیر شده اند.

به گزارش روابط عمومی دادستانی ایلام، دادستانی مرکز استان در خصوص هتک حرمت به بقاع متبرکه سید یوسف (ع) و سید حبیب (ع) اطلاعیه‌ای صادر کرد.

در بخشی از این اطلاعیه آمده است: به اطلاع مردم شهید پرور و غیور استان ایلام می‌رساند، پیرو اطلاع واصل شده مبنی بر هتک حرمت بقاع متبرک سید یوسف (ع) واقع در حوزه قضایی شهرستان دهلران و سید حبیب (ع) واقع در حوزه قضایی شهرستان آبدانان، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان به دادستان شهرستان‌های آبدانان و دهلران و ضابطین خاص و عام قضایی دستورات و تاکیدات لازم جهت شناسایی عامل یا عاملین این عمل جنایتکارانه را صادر کرده است.

عبدالوهاب بخشنده با تاکید بر این که تحقیقات به صورت جدی برای شناسایی عامل یا عاملین این واقعه تلخ آغاز شده است، اظهار کرد: در این خصوص چند نفر مظنون شناسایی شده و پیگیری و رصد آنان در حال انجام است.

دادستان عمومی و انقلاب ایلام خاطرنشان کرد: شکی نیست این عمل وقیحانه و این توهین آشکار به باورهای عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت (ع)، بی پاسخ نخواهد ماند و نقشه شوم دشمنان این آب و خاک در کم رنگ کردن باورهای دینی و مذهبی نقش بر آب می‌شود.

وی گفت: بی تردید توهین و بی حرمتی به مقدسات و باورهای دینی مردم جرمی آشکار و نابخشودنی است و دستگاه قضایی و نیروهای نظامی و انتظامی استان تمام تلاش خود را به کار می‌گیرند تا عاملین این اقدام ننگین شناسایی، دستگیر و به اشد مجازات برسند.

بر اساس اعلام اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آبدانان در پی هتک حرمت به کلام وحی و به آتش کشیدن بقاع متبرکه امامزادگان سید یوسف (ع) و سید حبیب (ع) تجمع اعتراض آمیزی با حضور مردم مومن و خداجوی آبدانان ساعت ۱۰ امروز (شنبه) در مسجد جامع آبدانان برگزار می‌شود.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 49
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 31
  • حقیقت IR ۱۳:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
    17 20
    وقتی مثل اب خوردن اعتماد مردم را نابود میکنید. نتیجه میشه همین. چرا من معلم به خاطر اعتماد به مسولان نظامم .از سال 99 تا الان تمام پس انداز حلال زندگی ام را در بورس غارت کردید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ جواب خانواده و بچه های من چیست. سال 99 و400 سهم پترول را خریدم 500تومان والان قیمتش 220 تومان است؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ فریادرس صدای من مظلوم کیست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    • محمد IR ۱۴:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
      15 5
      چقدر بیشعوری چه ربطی داره؟اگه به اندازه یک ارزن مغز یا حداقل شعور داشتی هیچ وقت این حرف رو نمی زدی،حلا تو بورس باخت دادی باید بری قرآن یا بقعه و امام زاده آتیش بزنی؟
    • IR ۱۴:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
      20 7
      وقتی بی برنامه و بی حساب کتاب وارد بورس میشی نتیجه همین میشه، خود کرده را تدبیر نیست
    • حقیقت IR ۱۴:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
      3 3
      البته من حالا گفتم ولی خدایی این حیواناتی که این کار شنیع را مرتکب شدند ربطی به مطلب من و بحث اعتماد و از این حرفها نداره، بنیادین و تکنیکال خراب هستند.
    • محمد قزل IR ۱۵:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
      11 9
      چشمت کور می خواستی توی بورس سرمایه‌گذاری نکنی از مخ آکبندت استفاده میکردی
    • IR ۱۵:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
      8 1
      چه ربطی داره؟ چون بورس ریزش کرده باید قرآن و امامزاده آتش زد؟! اگه گاز خونه ات قطع شد، انشعاب آب رو نابود می کنی؟! این چه منطقی است؟ تو چه معلمی هستی؟ شاگردان چگونه با مشکلات برخورد کنند؟!!!
    • IR ۱۵:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
      10 4
      به آخوندی بگو
    • IR ۱۵:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
      10 1
      خب حالا مگه این امام زاده ها حق شما رو خوردن که آتش زدن بقعه این بزرگواران رو اینگونه توجیه میکنید ؟ دوم اینکه بورس قواعد خودش رو داره چرا قبل از حضور و سرمایه گذاری با چشم باز و با مشورت افراد متخصص سرمایه گذاری نکردید و اینکه اگر ارزش سهامتون هم افزایش پیدا میکرد میگفتید بخاطر مسئولان نظام بود و نذری و هدیه ای هم پیشکش این بقاع متبرکه میکردید!؟
    • IR ۱۵:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
      7 2
      شما معنی مسئولیت پذیری رو می دونی چیه؟ مفهوم اختیار رو هم بلدی؟ وای به حال مملکتی که معلمش تو باشی. بعد میگن چرا وضع خراب شده. معلم هایی مثل تو که مفهوم مسئولیت پذیری رو نمی فهمند و همه اش دنبال توجیه شکست خودشون هستند (تفکر همه مقصرند الا خود من) آدم هایی با همین طرز فکر رو پرورش میدن.
    • پادشاه IR ۱۶:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
      10 1
      فردی که بهش ظلم شده باید از ظالم انتقام بگیره نه از امام زاده.
    • IR ۱۶:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
      10 4
      خب قماربازی نکن .بعدشم به امامزاده چه ربطی داره
    • IR ۱۶:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
      10 1
      افزایش سرمایه داده الان اگر داری تو سود هم هستی .برو چک کن .بعد این بع آن چه بی تقوا آمده خانه امن ما را آتش زده زده باید مجازات بشه اگر توبه کرد ببخش نکرد مجازات
    • IR ۱۹:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
      2 3
      الحمدلله، حقت همین بوده‌ ان‌شاءالله بدتر سرت بیاد
    • IR ۲۰:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
      4 1
      با این منطق غلط و سراسر مغالطه آمیز شما اکثر مردم باید ضد دین و ضد مذهب بشن و هر روز شاهد آتش زدن اماکن مقدسه باشیم. متدین ترین اقشار جامعه، قشر متوسط و فقیر جامعه هستن. عقده گشایی باعث میشه موقع صحبت کردن، آدم پرت و پلا زیاد بگه
    • IR ۲۱:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
      5 2
      آتش امامزاده محکومه اما در نظام جمهوری اسلامی چرا بورس باید محلی برا باخت عده ای تازه وارد باشد و چرا تبلیغ گسترده برا بورس شد که تازه واردها بیایند توسط همین صدا سیما خب چرا بعد این همه فراخوان و تبلیغ کسی مشاوره به تازه واردان نداد این چه حرکتی بود به اسم روحانی انجام شد
    • IR ۲۱:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
      4 1
      آدم عاقل همه سرمایش رو یه جا نمیبره مخصوصا جایی مثل بورس با اون حبابهاش
    • ستار IR ۲۱:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
      1 0
      تو انگل وقتی به روحانی داشتی رای میدادی و براش تبلیغ میکردی باید فکر میکردی اونم یکی مثل خودت معلم هستی ولی معلم خواندن نوشتن نه علم اقتصاد
    • IR ۱۰:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
      1 0
      اولا لعنت به بانک و بورس و بیمه، سه تا (ب) یعنی سه (بازوی) لیبرالیسم و سه عامل (بدبختی) مردم، دوم اینکه رابطه شما با این ماجرا چیه که اولین نفر اومدی نظر دادی و از این جنایت دفاع کردی؟!!!!! قابل توجه نهادهای امنیتی میتونید از نظرات این سایت به سرنخهایی برسید
  • IR ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
    4 0
    یاخدا
    • IR ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
      6 0
      این افرادی که این کارهارومیکنند کوچکترین ربطی به انتقادات وایران واسلام ودین ندارند یامزدورحقوق بگیرهستند یاروانی اند یاداعشی وتکفیری ضددین انتحاری یا افرادسیاوموسادملعون هستند وبرای اظطراب افکنی وشکستن دیواره امنیتی وخشونت طلبی این تخریب هاراانجام میدهند
  • IR ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
    7 12
    نتیجه حکاقت و دیوانه بازیهای افراد وابسته به زن زندگی آزادی
    • IR ۱۵:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
      3 9
      دمشون گرم شماها رو باید هم اتش بزنن
    • IR ۲۰:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
      5 2
      ۱۵:۵۳ فعلا برو سر قبر سگ توله هایی که سقط کردیم زار بزن تا نوبتت بشه اینا هم دستگیر میشن خخخ
  • IR ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
    8 3
    مسئولا بانکها ومنافقین وحراف بی عمل وبیکاری وتورم سازنده دراین جنایت شراکت دارد
    • IR ۱۵:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
      1 8
      برات متاسفم که کارمندان بانکها را که زحمتکش ترین افراد جامعه هستند درزمره منافقین خطاب می کنی
    • IR ۱۵:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
      10 1
      ربای بانکی
  • IR ۱۴:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
    2 1
    وای چه خبره
  • IR ۱۴:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
    8 4
    گسترش شیطان پرستی با ترویج در ماهواره و فضای مجازی رها شده
  • IR ۱۴:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
    9 6
    اینقدررومخ ملت رفتن بامسخره بازی باعث این خسارت شدن
    • IR ۱۷:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
      7 6
      میشه کمتر چرت وپرت بگید لطفا این حرکت حتی در زمان حمله مغول به ایران صد در صد قفل بوده آدمی که نطفه و لقمه ش حرام باشه راهش رو کج میره
  • IR ۱۴:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
    5 0
    دریغ است ایران که ویران شود
  • IR ۱۵:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
    5 1
    عملکرد مسئول چه ربطی به دزدی و لاابالی‌گری داره؟ اینطوریه چون تو پول نداری خانوادت باید هرکاری کنن!
  • IR ۱۶:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
    4 8
    اعتقادات مذهبی در جامعه بسیار ضعیف شده
    • فاطمه دهباشی زاده مشهد IR ۱۷:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
      4 9
      من کلا بی حجابم و به حجاب اعتقادی ندارم
    • IR ۱۸:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
      5 1
      به درک که به حجاب اعتقادی نداری ولی تا وقتی تو کشوری زندگی میکنی که قانونش حجاب بهتره به خودت زحمت رعایت قانونش رو بدی مثل بستن کمربندایمنی موقع رانندگی
    • IR ۱۹:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
      4 0
      حک.متی که دغدغه مسکن وازدواج وشغل نداردربای بالای 20 درصدنجومی بگیری بازخواست نکردن مسئولان ونابودی استعدادوذخایرراداردوحرافی میکندربطی به اسلام ندارد نبایدمتصل به اسلامش کرد
  • IR ۱۷:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
    5 10
    تو پوشش مردم دخالت بیجا نکنین جامعه داره به خشونت میره تعداد شماها از تعداد ملت خیلی خیلی کمتره
    • IR ۱۸:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
      2 3
      عقده ای آتش زدن امام زاده چه ربطی به پوشش داره چرا فکر می‌کنید هرجایی مناسب عقده گشایی شماست همونایی که تو مغزپوک شما کردن پوشش اختیاریه مطمئنا قوانین خودشون رو در مورد پوشش تو اماکن مختلف دارند
    • IR ۰۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
      2 3
      مرتیکه اسکل معلومه توی نکبت توی ایران نیستی، آتش زدن امام زاده ربطش به این شر و ورهایی که میگی چیه؟ هیچی، جز کثافت بودن ذات خودت! مرتیکه نجس، آمریکات رسما داره لواط رو میکنه تو حلق پدر و مادرهایی که نمی خوان بچه شون لواط کار بشه، قوانین اختیاری آمریکا! اروپا! همجنسبازی اجباری!؟ زهرمار، بزمجه!
  • IR ۱۷:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
    3 5
    لقمه حروم
  • IR ۲۱:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
    1 1
    مشتی عده‌ای فرصت طلب برا پول و گرین کارت هر جنایتی میکنن
  • IR ۲۱:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
    1 3
    این کثافتها فردا پس فردا در مملکت کاره ای بشن حتی به مساجد هم رحم نمیکنن، اینا به پدر و مادر خودشونم فحش میدن که ای فلان فلان شده چرا نماز میخونی! این جماعت یه مشت بیمار سادیسمی هستن
  • IR ۲۲:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
    1 4
    ایلام اعتقادشون کم شده
  • IR ۲۲:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
    1 1
    نماز و قرآن بزنه به کمرشان! شب دراز و قلندر بیدار اگه اینا با این کارای زشت عاقبت بخیر شدن!
  • IR ۰۸:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
    1 0
    تو روستای ما در دهه 50یک سیدی بود بنام سید ولی الله که یکی بود مثل بقیه سیدها الان نوه هاش که وضع مالی خوبی دارند برایش یک بقعه بزرگرست کرده اند و حتی تو گوگل مپ هم به عنوان امامزاده نمایش داده می شود سوال من اینه این بابا رو با چه استدلالی امام زاده معرفی می کنند؟ اگر به سیادت باشه یک سوم مردم روستای ما سیدند
  • IR ۲۳:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
    1 0
    احتمال زیاد میدهم عوامل این کار یا برای درمان نازایی و ازدواج و کسب پول و نجات از خشکسالی و پولدار شدن و جبران خسارت بورس و بازار مالی رفتند کمک و امکان و توان کمک برای امامزاده نبود و منجر به روانی و اتش زدن شده.
  • IR ۲۳:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
    1 0
    احتمالا در بورس و بازار فارکس و ...ضرر کرده و بی اطلاع وارد شده بود بعد رفته کمک بگیره و بعد بورس بیشتر ریخته و تصور کرده کار امامزاده است و منجر به اتش زدن شده و در کل نباید افراد فقط تصور کنند با دعا و توسل به این بزرگان مشکلاتشان حل میشود چه بسا بیمار اگر پزشک نرود و فقط از خدا و پیامبر درخواست شفا یافتن کند در ۹۹ درصد و بیشتر منجر به فوت میشود و توهم کنند و غیر واقع بین باشند
  • 110 IR ۰۸:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
    0 0
    واقعا بعضی کامنتها رو میخونم یاد اهل کوفه می افتم چه قدر مردم بی بصیرت شدن
  • 110 IR ۰۸:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
    0 0
    واقعا بعضی کامنتها رو میخونم یاد اهل کوفه می افتم چه قدر مردم بی بصیرت شدن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس