کد خبر 1497780
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۲
لباس

کارگروه ساماندهی مد و لباس وزارت فرهنگ با صدور اطلاعیه ای از رصد کامل و برخورد قاطع با تمامی تحرکات خلاف مقررات و تبلیغات غیر قانونی موسسات حوزه مد و لباس در فضای مجازی خبر داد.

به گزارش مشرق، با اعلام روابط عمومی شورای فرهنگ عمومی در این اطلاعیه که با عنایت به حمایت از حقوق فرهنگی هنرجویان این حوزه و همچنین برخورد با فعالیت های آموزش های هنری غیر قانونی صادر گردیده، آمده است: بی شک بخشی از زنجیره ارزشمند مد و پوشاک کشور،آموزش های کاربردی و تکمیلی، رویدادها و نمایشگاه های طراحی و کارگاه های تخصصی است، کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور،در چارچوب قوانین و وظایف خود،نظارت و حمایت از این حوزه را برعهده دارد لکن رویداد های بدون مجوز، زیرزمینی و فاقد استانداردهای علمی و پاسخگویی و فعالیت اشخاص حقوقی؛ بدون پروانه موسسه تک منظوره مد و لباس،که بسادگی می توان از مواهب آن برخوردار بود، زمینه ساز تخلفات، بی نظمی و چالش های فرهنگی عدیده ای در فرهنگ عمومی کشور بوده و هست.

در ادامه این اطلاعیه ذکر شده است: کارگروه ضمن تقدیر از همه فعالان حقیقی و حقوقی شناسنامه دار که مراعی قانون و احترام به جامعه هستند، به خاطیان و مروجان ابتذال و انحراف در نظم ملی مد و لباس کشور هشدار می دهد، مراتب تخلفات کاملا تحت نظر و از طریق مراجع قضایی و ضابطین محترم، بدون مماشات مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت و بر همین اساس به منظور صیانت از حقوق فعالان و موسسات محترم آموزشی، مجوز موارد متخلف که خصوصا در فضای مجازی بازنمایی غیر عرفی دارند،ابطال و از ادامه فعالیت جلوگیری می شود.

کارگروه ساماندهی مد و لباس وزارت فرهنگ در ادامه این اعلامیه آورده است: عطف حمایت از اصناف محترم، هر رویداد و نمایشگاه طراحی و یا عرضه پوشاک که مجوزهای کارگروه را اخذ ننماید، غیر قانونی است و سالن ها، واحدهای مسکونی یا اداری و تالارهایی که فضا در اختیار ایشان قرار می دهند، با پیگیری کارگروه و از طریق پلیس نظارت بر اماکن فراجا مورد اعمال قانون فوری و قاطع خواهند بود.

در پایان این اطلاعیه به صراحت آمده است: بر همین اساس، مجوز فعالیت یکی از موسسات دارای مجوز آموزشی که تبلیغات غیرقانونی و برخلاف هنجارهای اخلاقی در فضای مجازی داشته است متوقف می شود.

کارگروه سامان دهی مد و لباس کشور، مجموعه ای از هشت عضو حقوقی و حقیقی است که بر اساس مصوبه سال ۱۳۸۵ مجلس تشکیل و ریاست آن با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و دبیرخانه آن وظایف و مصوبات این حوزه را اجرایی سازی و پیگیری می نماید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محمد IR ۱۲:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
    9 1
    2 دهه هست که مدام میگید کارگروه ساماندهی مد لو لباس. تاثیرش کو؟ چرا یکبار برای همیشه قانون وضع نمیشه؟ نکنه خود مسولین سودی میبرن از این ماجرا؟
    • IR ۲۰:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
      0 1
      اول یکی وزیر کشور غضنفر رو که عرضه جلوگیری از کشف حجاب تو ادارت حتی سالن وزارت کشور رو نداره عزل کنه مبارزه با تهاجم فرهنگی پیشکش
  • IR ۱۲:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
    13 0
    مانتو هاوشده شومیز همون بلوز شلوار
  • یاران امام IR ۱۳:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
    5 1
    چرا لباس های زنانه که در کشور خود ترکیه بپوشند مطابق قانون برخور می کنند ولی درایران حتی اجازه فروش در ویترین مغازها در دید عموم قرار می گیرد. لباسهای غیر اسلامی و غیر ایرانی و مدل غربی را می توان کنترل کرد در هنگام تردد گمرگ می توان اجازه ورود به کشور را نداد. اگر قاچاقچیان هم وارد کنند و اگر در مغازه ها بفروشند جرم محسوب شود. معلوم است این آب از چشمه ارباب نشات می گیرد.
  • IR ۱۳:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
    4 1
    موسسات مد به جای خود اول از این مانتوفروشی ها شروع کنید که به اسم مانتو، تاپ می فروشن و به جای شلوار شلوارک . باید رو مانتوفروشی ها نظارت کنن و از گزارش مردمی هم کمک بگیرن یک شماره و گروه ایتایی ایجاد کنن برای ارسال گزارش تخلف،
  • IR ۱۴:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
    1 1
    از اون آینده نزدیکی میترسم که نماز و روزهای قضای مردم را هم بندازن گردن فراجا
  • IR ۱۷:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
    0 0
    بادی اسپینر.پوپو برند ایرانی با تبلیغ خارجی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس