کد خبر 1497253
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۳
آقای مسی کجا رفتی؟ تیم قعرنشینِ بکام و رده 1500 دنیا!

لیونل مسی با رد پیشنهاد بارسلونا و سعودی‌ها راهی تیم دیوید بکام در لیگ آمریکا شد.

به گزارش مشرق، شب گذشته لیونل مسی به طور جدی از رد پیشنهاد بارسلونا و سعودی‌ها خبر داد. بارسلونا تمایل زیادی به جذب مسی داشت و لئو نیز علاقه‌مند بود تا برای یک فصل هم که شده به جمع آبی‌اناری‌ها بازگردد ولی به دلیل مشکلات مالی این انتقال ممکن نشد.

آقای مسی! کجا رفتی؟

گفته شده که همسر و خانواده مسی مهمترین دلیل برای رد پیشنهاد سعودی‌ها بودند. خود مسی و پدرش علاقه‌مند بودند که راهی عربستان شوند ولی همسر مسی و خانواده‌اش دوست نداشتند تا در کشور سعودی ها زندگی کنند.

خبرنگاران گفتند که ترجیح مسی زندگی در بارسلونا بود ولی وقتی انتقال به این تیم ممکن نشد، ستاره آرژانتینی و خانواده‌اش دوست داشتند تا راهی آمریکا شوند و زندگی در آن کشور را تجربه کنند.

مسی نیز شب گذشته در مصاحبه با رسانه اسپانیایی گفت:می‌خواستم خودم شخصاً برای آینده‌ام تصمیم بگیرم نه شخص دیگری. تصمیمی گرفتم که به فکر خودم و خانواده‌ام باشم. گزارش‌هایی به دستم رسید که لالیگا برای بازگشتم به بارسا چراغ سبز نشان داده اما این کافی نبود. بسیاری از مسائل در باشگاه هنوز حل نشده بود و امکان بازگشتم مهیا نبود. من نمی‌خواستم مسؤول فروش بازیکان‌ها باشم یا باعث شوم تا حقوق برخی بازیکنان کم شود.

بیشتر بخوانید:

مبلغ قرارداد مسی با اینترمیامی فاش شد

همچنین مسی اعلام کرد که حقوق و دستمزد برایم مهم نیست و مدعی شد که بارسلونا قراردادی رسمی به او ارائه نکرد و اگر او می خواست به دنبال پول باشد به عربستان می‌رفت.

خبرنگاران مدعی شدند که قرارداد مسی ۲ ساله است و این بازیکن قرار است سهمی از سود اپل، درصدی از سود آدیداس و سرپرستی تیم بعد از بازنشستگی را در اختیار بگیرد.

سایت RMC گزارش داد که حقوق مسی در اینترمیامی سالیانه ۵۰ میلیون یورو خواهد بود که به عبارتی یک دهم پیشنهادی بود که الهلال و سعودی‌ها به او ارائه کردند.

جدای از مسائل شخصی، انتخاب تیم اینترمیامی به خاطر دیوید بکام و پیشنهاد گران‌قیمت آنها بوده و الا این تیم از لحاظ فوتبال به شدت ضعیف و فاجعه‌بار عمل کرده است.

اینترمیامی در کنفرانس شرق لیگ فوتبال آمریکا از ۱۶ بازی تنها ۱۵ امتیاز کسب کردند و در قعر جدول قرار دارند. از ۱۶ بازی اینترمیامی تنها ۵ بار طعم برد را چشیده و ۱۱ بار شکست خورده است.

آقای مسی! کجا رفتی؟

اینترمیامی از سوی فوتبال رنکینگ در رده ۱۵۴۵ دنیا قرار دارد. آنها در کشور آمریکا رده بیست و دوم هستند و اصلاً از لحاظ فوتبالی آمار خوبی ندارند.

پیشتر ستارگان فوتبال، آن هم در زمانی که دیگر قادر به حضور در فوتبال اروپا نبودند، راهی آمریکا شده بودند.

دیوید بکام آغازگر مسیر انتقال فوتبالی‌ها به آمریکا بود ولی سپس ستارگانی مثل استیون جرارد، فرانک لمپارد و دیوید ویا این مسیر را طی کردند که مسیر آنها از لحاظ فوتبالی آن چنان خوشایند نبود.

تنها زلاتان بود که در لیگ آمریکا توانست نگاه‌ها را به سمت خود جلب کند و آمادگی خود را حفظ کند و سپس با بازگشت به میلان، مهره بزرگ آنها برای قهرمانی در ایتالیا نام گیرد.

آقای مسی! کجا رفتی؟

لیونل مسی که آذر ماه در جام جهانی ۲۰۲۲، با اقتدار قهرمان دنیا شد می‌توانست باز هم در بالاترین سطح فوتبال اروپا بازی کند نه اینکه راهی تیمی دیگر شود.

البته گفته می‌شود مسی نیز علاقه‌مند به بازی در اروپا بود ولی با توجه به دستمزد بالای او تیمی برای جذبش دست به کار نشد و تنها بارسلونا بود که تمام توان خود را به کار گرفت تا اسطوره را به این تیم بازگرداند.

مسی اکنون مدعی اصلی کسب توپ طلاست و باید دید آیا سفر او به آمریکا خدشه‌ای به این عنوان بزرگ وارد می‌کند یا خیر؟ آیا ارلینگ هالند با کسب قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا می‌تواند نگاه‌ها را به سمت خود معطوف کند؟

آقای مسی! کجا رفتی؟

مسی حالا به فوتبال آمریکا رسیده ولی خاطراتش در اروپا و مخصوصاً بارسلونا همواره در یاد هواداران باقی خواهد بود.

ستاره آرژانتینی در فوتبال اروپا ۸۷۵ بازی انجام داد و آمار حیرت‌انگیز و دست نیفتنی ۷۱۰ گل و ۳۳۹ پاس گل را به جا گذاشت.

مسی در کنار دنی آلوز پرافتخاترین بازیکن فوتبالی باشگاهی اروپاست. او از لحاظ فردی ۷ بار توپ طلا را بدست آورده، ۳ بار بهترین بازیکن فیفا شده، ۳ بار بهترین بازیکن اروپا شده، ۱۰ بازی بازیکن سال لالیگا شده و ۲۲ بار نیز توانسته آقای گل شود.

آقای مسی! کجا رفتی؟

لیونل مسی از سوی برخی سایت‌های تحلیلی به عنوان برترین بازیکن تاریخ فوتبال نیز شناخته می‌شود و حالا باید دید مسیر آینده او در آمریکا چگونه طی خواهد شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس