ابراز نگرانی توکیو و سئول از گشت‌زنی هوایی چین و روسیه

دبیر کابینه ژاپن با ابراز نگرانی از مرحله دوم گشت‌زنی هوایی مشترک هواپیماهای چین و روسیه در شرق آسیا، گفت که توکیو و سئول جنگنده‌های خود را برای نظارت بر وضعیت اعزام کردند.

به گزارش مشرق، گشت‌زنی هوایی مشترک هواپیماهای ارتش چین و روسیه برفراز بخش غربی اقیانوس آرام با واکنش سراسیمه و همراه با نگرانی ژاپن و کره جنوبی مواجه شد.

نیروی هوایی چین امروز (چهارشنبه) مرحله دوم گشت‌زنی مشترک با نیروی هوایی روسیه را بر فراز دریای ژاپن و دریای شرقی چین تکمیل کرد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، ارتش‌های کره جنوبی و ژاپن با ابراز نگرانی درباره مفهوم امنیت ملی، جنگنده‌های خود را برای نظارت بر وضعیت منطقه و گشت هوایی مشترک چین و روسیه - به عنوان بخشی از طرح همکاری سالانه نظامی‌ - اعزام کردند.

امروز هم «هیروکازو ماتسونو» دبیر ارشد کابینه ژاپن گفت که این گشت هوایی، نگرانی جدی برای امنیت ملی این کشور است و این نگرانی‌ها را از طریق کانال‌های دیپلماتیک به چین و روسیه منتقل کرده‌اند.

ماتسونو طی نشست خبری در توکیو توضیح داد: «چنین پروازهای مشترک مکرر شامل بمب‌افکن‌های راهبردی دو کشور در مجاورت کشورمان، نشان‌دهنده گسترش فعالیت‌ها در مجاورت ژاپن است و به وضوح قصد اقدام خودسرانه علیه کشور ما را نشان می‌دهد».

به نوشته رویترز، این مرحله از پروازهای چین و روسیه، ششمین دوره گشت‌زنی هوایی مشترک دو کشور از سال ۲۰۱۹ است و کارشناسان احتمال می‌دهند که تنش‌ها در منطقه افزایش یابد زیرا واشنگتن و پکن در حال افزایش فعالیت‌های نظامی خود هستند.

پیش از این نیز وزارت دفاع تایوان گفته بود که در بیست‌وچهار ساعت گذشته، هفت هواپیمای نظامی و پنج کشتی جنگی چین در اطراف تایوان گشت‌زنی کردند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۷:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
    0 0
    وووی، گوگول مگولیا هم مگه نگران میشن... روسیه و چین رو ول کنین بابا، سعی کنین همین جور کیوت بمونین پوستتون خراب نشه، یه کاسه ده لیتری رامن بزنین به بدن همه نگرانیها رو بشوره ببره
  • ش. AE ۰۷:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
    0 0
    روسیه و چین باید مراقب شما سگهای قلاده بند آمریکا در شرق آسیا باشن
  • IR ۰۸:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
    0 0
    ایشالا به زودی نابودی رژیک کثیف زلنسکی
  • IR ۰۸:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
    0 0
    پوتین از بزرگ مردان تاریخ🔥🔥🔥
  • IR ۰۸:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
    0 0
    ناتو عملا زمین گیر شده و نمیتونه در برابر روسیه هیچ کاری بکنه. به زودی شیطاین غربی نابود خواهند شد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس