کد خبر 1497129
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۱
وزارت خارجه سودان از حملات به مراکز دیپلماتیک خبر داد

وزارت خارجه سودان از اقدام نیروهای پشتیبانی سریع در حمله به مراکز دیپلماتیک خبر داد و از جامعه جهانی خواست که کاری انجام دهند.

به گزارش مشرق، وزارت خارجه سودان امروز چهارشنبه از حمله نیروهای پشتیبانی سریع سودان به سفارتخانه های چین و فلسطین و منزل سفیر عمان در خارطوم خبر داد و از جامعه جهانی خواست که این اقدام را محکوم کنند.

در بیانیه وزارت خارجه سودان امده است: وزارت خارجه سودان به شدت اقدام شبه نظامیان پشتیبانی سریع و متمرد که صبح روز سه شنبه به سفارت چین و مقر سفارت فلسطین و نیز منزل سفیر عمان حمله کردند را محکوم می کند واین نقض آشکار قانون بین المللی در زمینه مصونیت مراکز دیپلماتیک است.

در این بیانیه آمده است: شبه نظامیان شورشی اقدام به سرقت خودروها از مقر سفارت چین و تخریب اثاثیه آن کردند و با حمله به سفارت فلسطین اقدام به شکستن درب و تخریب اثاثیه و سرقت تجهیزات و نیز پول نقد پس از ضرب و شتم کارکنان بومی کردند. آنها همچنین منزل سفیر عمان را مورد حمله قرار داده و فرش و اثاثیه و تجهیزات برقی و الکترونیکی را به سرقت بردند.

وزارت خارجه سودان اعلام کرد: ما ضمن محکوم کردن این اقدام از جامعه بین المللی می خواهیم که این تحرکات را به شدت محکوم کند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس