موشک فتاح نمایه

مقامات و کارشناسان آمریکایی اذعان کردند ارتش این کشور سامانه‌های دفاعی برای مقابله با موشک‌های هایپرسونیک ندارد.

به گزارش مشرق، جمهوری اسلامی ایران با رونمایی از موشک هایپرسونیک «فتاح» که به گفته فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دنیا کم‌نظیر است، جزو چهار کشور دارای این فناوری شد.

صبح روزسه شنبه موشک هایپرسونیک «فتاح» به عنوان جدیدترین دستاورد راهبردی نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با حضور آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور، سردار سرلشکر «حسین سلامی» فرمانده کل سپاه و سردار سرتیپ «امیرعلی حاجی‌زاده» فرمانده نیروی هوافضای سپاه رونمایی شد.

به دنبال رونمایی ایران از نخستین موشک هاپیرسونیک خود، برخی منابع رسانه‌ای به واکنش در این باره پرداختند.

خبرگزاری آمریکایی «یونایتد پرس» به دنبال رونمایی از موشک هایپرسونیک فتاح، گزارشی درباره نگرانی واشنگتن در خصوص ناتوانی در برابر این موشک‌ها منتشر کرد.

طبق این گزارش، مقامات دفاعی آمریکا هشدار داده‌اند که تسلیحات هایپرسونیک توسط سامانه‌های زمینی و فضایی موجود قابل شناسایی و ردیابی نیستند.

«مایکل گریفین» معاون سابق تحقیقات و دفاع مهندسی، وزارت دفاع آمریکا چندی قبل در جلسه استماع کنگره گفته بود که ایالات متحده سامانه‌های ندارد که بتواند دارندگان موشک‌ هایپرسونیک را به شیوه‌ای مشابه در معرض خطر قرار دهد. وی خطاب به قانونگذاران آمریکایی اظهار داشت: «ما دفاعی برابر این سامانه‌های موشکی نداریم.»

سامانه دفاعی برای مقابله با «موشک‌ هایپرسونیک» نداریم

وبگاه شبکه خبری «العربیه» نیز امروز سه شنبه اظهار نظرهایی از مقامات آمریکایی منتشر کرد. به گفته دفتر مدیر اطلاعات ملی آمریکا، ایران بیشترین شمار موشک بالستیک در منطقه را دارد. «انجمن کنترل تسلیحات» در «واشنگتن دی سی» اعلام کرد که موشک‌های بالستیک کوتاه برد و میان برد ایران شامل «شهاب-۱» با برد ۳۰۰ کیلومتر، «ذوالفقار» ۷۰۰ کیلومتر، «شهاب-۳» ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ کیلومتر، موشک «عماد-۱» تا ۲۰۰۰ کیلومتر و «سجیل» در حال توسعه تا ۲۵۰۰ کیلومتر برد دارند.

موشک هایپرسونیک «فتاح» را باید جزو پیشرفته‌ترین نسل موشک‌های موجود در جهان دانست که تاکنون هیچ سیستم پدافندی برای مقابله با آن ساخته نشده است.

جمهوری اسلامی ایران با رونمایی از موشک هایپرسونیک «فتاح» که به گفته سردار سرتیپ پاسدار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دنیا کم‌نظیر است، جزو چهار کشور دارای این فناوری شد.

این موشک که از فناوری تک بهره برده است، موشکی رادارگریز است که مسیر آن می تواند بعد از شلیک تغییر می کند. مانور در سرعت سرسام آور و غیرقابل پیش بینی بودن مسیر هم از دیگر ویژگی های موشک فتاح است. توان عبور از سامانه های موشکی موجود هم از ویژگی های دیگر «فتاح» است. نکته قابل توجه دیگر اینکه تا به امروز سامانه دفاعی موثر برای مقابله با این ابرموشک پیشرفته اختراع نشده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 15
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • Ali IR ۲۳:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    7 5
    تازه فهمیدید برای بالستیک معمولیش هم نداشتید و ندارید برای بالستیک مانورکننده هم نداشتید و ندارید برای پهپاد‌ش هم نداشتید و ندارید نه شما نمیفهمید ما درستتون میکنیم💣 ما رو مقصر ندونید شما آدم نیستید ما شما رو درست میکنیم مشکل از نژادتونه نیمی سیاهپوست و نیمی یهودی شده درست میشید🤫
  • IR ۲۳:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    5 10
    ندارید به ما هم مربوط نیست ولی ما فقط موشک داریم از بقیه چیزا خبری نیست
    • ۰۷:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
      2 2
      دروغ میگی! همینی که توی نت ولویی نشون میده که همه چی داری
    • اونجا IR ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
      0 0
      ما میگ و فانتوم هم داریم دروغ نگو
  • IR ۰۰:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
    2 2
    واقعن افتخار آفریدن ولی بدون کلاهک هسته ای قدرت تخریبش کمه کرار رهگیر رو با موشک های برد بلند تر فروسرخ تجهیز کنیم
  • سوشا IR ۰۰:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
    12 1
    دوسدارم قیافه علی آف ببینم .ذوق نان وشوق نام اسراییل ...یا دستپاچگی ازشنیدن موشک ایرانیها..کدومشون
    • حمید ۰۶:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
      1 0
      از دیروز اسمشو گذاشته علی شیاف .خیلی ترررررررسیده خخخخ
  • IR ۰۵:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
    2 4
    کرونا یاب مستعان هم در دنیا نظیر نداشت؟ خدا کند در روز مبادا مثل مستعان نشود که توهم باعث فوت بیش از ۲۰۰ هزار ایرانی شدید
    • آریا IR ۰۳:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
      0 0
      خنگی دیگه ،دست خودت هم نیست ،مستعان کرونا یاب نبود ، کرمکی و خائن و مزدور یاب بود اتفاقاً کارش هم خیلی درست بود نمونه‌اش یافتن تو ... خائن ، دوم ، ایران هرچیش عالی نباشه سلاحی که می سازه ، دشمنان ایران بر اثرش می میرن ، دوستان ایران هم براش می میرن خخخخ حالا بسوز ... ناسوزمان!!!
  • ایران قوی IR ۰۶:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
    3 0
    احسنت به بروبچه های هوا فضا و سردار حاجی زاده دوست داشتنی که دل هر ایران دوستی رو شاد کرد .اگه از این خبر احساس غرور نکردی بدون که تو غرب پرست هستی.
  • IR ۰۷:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
    0 0
    همین لحظه فلفور به اسرائیل حمله کنید تا فرصت نکنند ضدشو بسازن ودر ۵ دیقه نابودش کنید
  • علی IR ۰۸:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
    2 3
    اینا برای حفظ نظام عالیه ولی نون نمی شه برای ما لطفا
  • IR ۱۰:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
    1 0
    چند سال دیگه کشف میشه چون این صنعت پویا است و دوباره موشک جدیدی ساخته میشه
  • IQ ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
    1 0
    ندارید پس بزنید به چاک از منطقه نیروهای شما در خطرند گور تون رو گم کنید مز وران تون هم با خودتون ببرید امریکا
  • امادگی برای مقابله با افقانی IR ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
    0 0
    خدارو شکر برای مقابله با موج حمله طالبان امادگی داریم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس