.

پیشنهاد ایران مبنی بر تشکیل ائتلاف دریایی با همکاری کشورهای عربی حوزه خلیج فارس در کنار عملیات قهرمانانه سرباز مصری علیه ارتش رژیم صهیونیستی مورد توجه روزنامه‌های جهان عرب بوده است.

به گزارش مشرق، اعلام فرمانده نیروی دریایی ارتش ایران مبنی بر پیشنهاد تشکیل ائتلاف دریایی با حضور کشورهای عربی حوزه خلیج فارس باعث شده، بهانه تراشی‌های آمریکا برای محافظت از این کشورها در برابر ایران، از بین برود. از سوی دیگر دفن پنهانی و فوری پیکر سرباز مصری که سه نظامی صهیونیست را به هلاکت رساند باعث نشد تا مردم این کشور در فضای مجازی نسبت به عملیات «محمد صلاح» بی توجه باشند.

امروز ائتلاف دریایی؛ فردا ائتلاف هسته‌ای

عبدالباری عطوان تحلیلگر مطرح جهان عرب در سرمقاله خود در رأی الیوم نوشت: هرکس سخنان این روزهای مقامات آمریکایی به ویژه آنتونی بلینکن وزیر خارجه این کشور را در خصوص تلاش برای عادی سازی روابط میان تل‌آویو و ریاض، دنبال کند مطمئن می‌شود که آنها در یک سیاره دیگر زندگی می‌کنند و به کلی از تحولات ریشه‌ای منطقه بی خبرند؛ تحولاتی که به سرعت به سمت پایان دادن به نفوذ سیاسی و نظامی آمریکا در منطقه و به ویژه خلیج فارس حرکت می‌کند.

سخنان دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش ایران در خصوص تشکیل ائتلاف مشترک با چهار کشور عربی حوزه خلیج فارس، باعث شده تمام بهانه تراشی‌های آمریکا و اروپا درباره حمایت از کشورهای حوزه خلیج فارس در برابر خطر ایران، محو شود.

امروز شاهد ائتلاف دریایی مشترک میان ایران و همسایگانش در خلیج فارس هستیم و فردا شاهد ائتلاف موشکی و پهپادی برای تبادل تجارب و تکنولوژی و توانمندی‌های هسته‌ای در زمینه‌های صلح آمیز و نظامی و بعد از آن اتحاد در یک جبهه واحد برای رویارویی با هژمونی کشورهای غربی در منطقه و دشمن مشترک یعنی رژیم صهیونیستی خواهیم بود.

امروز ائتلاف دریایی؛ فردا ائتلاف هسته‌ای

روزنامه القدس العربی در خصوص عملیات ضدصهیونیستی سرباز مصری نوشت: پیکر محمد صلاح که سه نظامی صهیونیست را به هلاکت رساند بدون خبر خانواده اش و به صورت فوری در روستای العمار دفن شد. این در حالیست که مصری‌ها هشتگ «افتخار واقعی اعراب» را با انتشار تصاویر این سرباز مصری ترند کردند.

امروز ائتلاف دریایی؛ فردا ائتلاف هسته‌ای

روزنامه لبنانی الاخبار در خصوص اعدام‌ها در عربستان نوشت: بسیاری از تحلیلگران توقع داشتند توافق میان ریاض و تهران به کاهش سرکوب ساکنان منطقه شرقی عربستان منجر شود اما به نظر می‌رسد این توافق مانع اعدام افراد این منطقه که برخی از آنها زیر سن قانونی بوده‌اند، به اتهام اقداماتی که جرم محسوب نمی‌شود نشده است. عربستان از طریق این توافق به دنبال خلاص شدن از باتلاق‌هایی مانند یمن بود.

امروز ائتلاف دریایی؛ فردا ائتلاف هسته‌ای

روزنامه لبنانی البناء در خصوص سخنان وزیر خارجه آمریکا نوشت: پرونده‌های منطقه‌ای بعد از توافق اخیر ایران و عربستان مسیر حل و فصل را در پیش گرفته به طوری که پرونده هسته‌ای ایران شاهد نشانه‌های جدیدی برای حرکت در این مسیر به ویژه در خصوص آزادسازی اموال بلوکه شده این کشور و فعال شدن همکاری با آژانس بین المللی انرژی اتمی بوده است.

آنتونی بلینکن در سخنان خود در نشست لابی صهیونیستی تاکید کرد که آمریکا روند دیپلماتیک را در قبال پرونده هسته‌ای ایران در پیش می‌گیرد.

امروز ائتلاف دریایی؛ فردا ائتلاف هسته‌ای

روزنامه سوری الثوره در خصوص رژیم صهیونیستی نوشت: ۵ ژوئن مصادف با پنجاه و ششمین سالگرد حمله رژیم صهیونیستی برای اشغال بخش شرقی قدس در کنار کرانه باختری، نوار غزه، صحرای سینای مصر و بلندی‌های جولان سوریه است. این جنگ، دروغین بودن ادعاهای رژیم صهیونیستی مبنی بر به اصطلاح مظلومیت یهودیان و نسل کشی آنها در جریان جنگ جهانی، ثابت کرد چرا که جنایات صهیونیست‌ها در قبال ملت فلسطین و دیگر ملت‌های عربی وحشیانه تر از جنایات نازی‌ها در جنگ جهانی دوم است.

امروز ائتلاف دریایی؛ فردا ائتلاف هسته‌ای

روزنامه یمنی المسیره در صفحه نخست خود نوشت: عربستان در برابر شدیدترین نگرانی‌ها قرار دارد. نمایندگان پارلمان یمن معتقدند که اقدامات صنعاء، ریاض را غافلگیر خواهد کرد و عربستان انگشت ندامت بر دندان می‌گیرد. موضع ملی یمن تغییر نخواهد کرد و پیامدهای جنگ و صلح، تمام منطقه را در برخواهد گرفت.

امروز ائتلاف دریایی؛ فردا ائتلاف هسته‌ای

روزنامه العربی الجدید با اشاره به عملیات در مرز مصر و اراضی اشغالی نوشت: با وجود آنکه چند روز از این عملیات گذشته اما پرونده آن هنوز بسته نشده است. رسانه‌های صهیونیستی بعد از چند روز سکوت، هویت عامل این عملیات را منتشر کردند. با وجود تداوم تحقیقات تل‌آویو در این خصوص، رژیم صهیونیستی تلاش می‌کند این عملیات خدشه‌ای در روابطش با مصر ایجاد نکند.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۲۰:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    3 6
    زبان مشترک ملوانان ائتلاف چیه ؟! انگلیسی ؟!
  • سعید IR ۰۰:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
    5 1
    ائتلاف هسته ای ، مهم تر از همه ائتلاف ها است .
  • IR ۰۱:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
    3 6
    اگ قرار بود اينجوری بشه دهها سال هزینه تنش با اعراب برای چی بود نشرق؟؟؟!!!
  • IR ۰۲:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
    6 3
    اعراب با یک بشکن آمریکا به خط خواهند شد گول نخورید
  • سپیده IR ۰۶:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
    0 1
    ائتلاف خوبه به شرطی که ابزار جاسوسی و سرقت فناوری‌های نظامی و هسته‌ای نشود. دوربین آژانس را قطع کنی نیروی آمریکایی را از طریق عربستان بیاری؟
  • ش. AE ۰۷:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
    1 0
    بله فکر بسیار خوبی هست واقعا ابتکار کار ائتلاف هسته‌ای تن رژیم کودک کش اسرائیل به لرزه درآمده جانم ایران
  • حسن IR ۰۸:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
    2 0
    دوماه پیش تن ماهی ۴۰ تومان بود،الان ۶۵ تومان چند درصد تورم میشه؟؟؟ دیگه مردم تن ماهی هم نمیتونند بخورند!!!هروقت ائتلاف ها تونست تورم را کنترل کند.بیایید حرف بزنید
  • IR ۰۸:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
    0 0
    عزیزم بشکن های آمریکا دیگه صدا نداره.یعنی بی صداست پس بیخیال بشکن شو

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس