کد خبر 1496824
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۲
اعضای شبکه هرمی مجازی اخلالگر در نظم اقتصادی دستگیر شدند

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان قزوین از دستگیری ۱۳ اخلالگرعمده نظام اقتصادی در حوزه ارز دیجیتال فعال در یک شرکت هرمی مجازی خبر داد.

به گزارش مشرق، حسین رجبی با اعلام خبر دستگیری ۱۳ اخلالگر عمده نظام اقتصادی در حوزه ارز دیجیتال و اقدامات گسترده متهمان اظهارکرد: بر اساس تحقیقات و گزارش ضابطان قضایی یک شرکت هرمی مجازی از طریق عضوگیری اقدام به خروج غیرقانونی ارز از کشور می‌کردند.

وی افزود: در همین خصوص پرونده‌ای تحت عنوان اخلال عمده در نظام اقتصادی کشور در یکی از شعب بازپرسی دادسرای قزوین تشکیل و دستورات قضایی برای شناسایی متهمان صادر شد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان قزوین ادامه داد: این شرکت به صورت هرمی اقدام به عضوگیری کرده و بر اساس اقرار متهمان این شرکت صرفاً در حوزه‌های واهی از جمله «زمین مجازی» فعالیت داشته است.

رجبی تصریح کرد: بر اساس اطلاعات بدست آمده در این شرکت ۹۰ سرشبکه اصلی و ۱۶۵ سرشبکه درجه ۲ و ۳ در برخی شهرها از جمله «قزوین، تهران، اصفهان، شیراز و...» فعال بوده و هریک بیش از ۲ هزار عضو و زیرمجموعه را جهت فعالیت در این حوزه جذب کرده‌اند.

وی با اعلام اینکه در حال حاضر ۱۳ متهم اصلی این شرکت در استان قزوین و سایر استان‌ها شناسایی، دستگیر و با صدور قرار بازداشت موقت روانه زندان شدند، افزود: از کیف پول الکترونیک یکی از متهمان مبالغ قابل توجهی ارز دیجیتال کشف و تمامی اموال آن‌ها نیز توقیف شد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان قزوین همچنین تاکید کرد: این پرونده در مرحله تحقیقات مقدماتی است و از آنجایی که متهمان در استان‌های مختلف، ابتدا در استان قزوین تحت تعقیب قضایی قرار گرفتند، این استان صالح به رسیدگی است و تحقیقات در جهت شناسایی ابعاد تخلفات این متهمان و شناسایی سایر متهمان احتمالی ادامه دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • بشار عبدالواحد IR ۱۷:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    1 1
    زنده باد خاوری
    • IR ۲۳:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
      1 0
      خفه
    • بشار عبدالواحد IR ۰۰:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
      0 1
      ببخشید امشب اور دوز کردم. مثل دیشب. گور پدر خاوری و من
  • بشار عبدالواحد IR ۱۷:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    1 0
    ایرانی ها ... خخخ
    • IR ۲۳:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
      1 1
      تومگه ایرانی نیستی؟پس چته هارشدی؟عکس پرچم ایران روشناسه پیامته یعنی خط موبایلت وخودت توخاک ایران پس این مزخرفات چیه همیشه میگی؟عربی عجمی سنی یاوهابی هرچی میخوای باش وقتی توخاک ایران داری نفس میکشی ازبرقوگازوخدمات دولت فعلی مصرف میکنی وازدست رنج کارمندانوکارگران این ملتواین کشوراستفاده پس دلیل یاوه گوییت برعلیه وطن من وهم وطنای دیگه ام چیه؟
    • IR ۲۳:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
      0 0
      ما ایرانی ها بهتر از شما سوسمار خورها هستیم
    • بشار عبدالواحد IR ۰۵:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
      0 1
      من عذر میخواهم. کامنت هایم را جدی نگیرید. بیکارم، تفریحم این هست، چه کنم، کار دیگری بلد نیستم. خبرها را میخانم و حتی نمیخانم و زیرشان چرند مینویسم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس