جنگنده

ارتش کره جنوبی اعلام کرد که چهار هواپیمای نظامی روسیه و چهار هواپیمای نظامی چین بدون اطلاع قبلی وارد منطقه شناسایی پدافند هوایی کره جنوبی شدند.

به گزارش مشرق، با گذشت چند روز از مطرح شدن اظهارات تحریک‌آمیز مقام‌های توکیو، واشنگتن و سئول علیه پکن و مسکو در نشست امنیتی شانگری-لی سنگاپور، رسانه‌های کره جنوبی از ورود جنگنده‌های چین و روسیه به منطقه شناسایی پدافند هوایی کره جنوبی خبر دادند.

ارتش کره جنوبی امروز (سه‌شنبه) مدعی شد که چهار هواپیمای نظامی روسیه و چهار هواپیمای نظامی چین بدون اطلاع قبلی وارد منطقه شناسایی پدافند هوایی کره جنوبی (KADIZ) شدند.

خبرگزاری یونهاپ با اعلام این خبر گزارش کرد که در پی ورود جنگنده‌های روسیه و چین به حریم هوایی کره جنوبی، نیروی هوایی سئول، جنگنده‌های خود را وارد صحنه کرد.

ستاد مشترک ارتش کره جنوبی اعلام کرده است که بین ساعت ۱۱:۵۲ و ۱۳:۴۹ امروز، جنگنده‌های روسیه و چین وارد منطقه شناسایی پدافند هوایی کره جنوبی شده و سپس از آن خارج شدند.

ستاد مشترک ارتش کره جنوبی با این‌حال اعلام کرده که جنگنده‌های مذکور، حریم هوایی کره جنوبی را نقض نکرده‌ اند.

ورود جنگنده‌های چین و روسیه به KADIZ پس از آن صورت گرفته است که رؤسای دفاعی کره جنوبی، ایالات متحده و ژاپن در حاشیه کنفرانس امنیتی سالانه گفت‌وگوهای شانگری-لی در سنگاپور که اوایل هفته برگزار شد، بر تعهد خود به منظور تقویت همکاری امنیتی سه جانبه تأکید کردند.

پیش از این خبرگزاری رویترز گزارش کرده بود که دولت روسیه منطقه شناسایی پدافند هوایی کره‌جنوبی را به رسمیت نمی‌شناسد. دولت چین نیز می‌گوید که این منطقه بخشی از حریم‌ هوایی کره‌جنوبی نیست. پیش از این در آذرماه سال گذشته،‌ چندین هواپیمای جنگی چینی و روسی بر فراز منطقه شناسایی پدافند هوایی این کشورپرواز کردند.

مقامات روسیه و چین پیشر اعلام کرده بودند که هواپیماهای جنگی این دو کشور تمرینات نظامی مشترک در منطقه انجام می‌دهند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس