کد خبر 1496657
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۰
تاوان سنگین برای میلان به خاطر اخراج مالدینی

در پی اخراج اسطوره باشگاه میلان از مدیریت این تیم، ستارگان روسونری هم در اندیشه جدایی هستند.

به گزارش مشرق، پائولو مالدینی، اسطوره باشگاه میلان که در پست مدیر فنی این تیم خدمت می‌کرد، پس از جلسه‌ای پرتنش با جری کاردیناله، مالک این باشگاه، از سمت خود اخراج شد.

مالدینی و ریکی ماسارا، مدیر فوتبالِ باشگاه میلان روز یکشنبه در جلسه‌ای با حضور کاردیناله درباره بحث و گفت‌وگو پیرامون برنامه‌های آتی این باشگاه شرکت کردند اما این جلسه به خوبی پیش نرفت و ۲ طرف در جلسه‌ای پرتنش نتوانستند به توافق برسند.

وبگاه ایتالیایی کالچومرکاتو خبر داده علاوه بر مالدینی، ماسارا نیز از سمت خود در پست مدیر فوتبال میلان اخراج شده است.

روزنامه دیلی میلی جدایی مالدینی از باشگاه میلان را یک ضربه اساسی به هواداران این تیم توصیف کرده است چراکه مدافع شماره سه پیشین روسونری، جایگاهی اسطوره‌ای در این باشگاه دارد.

مالدینی به عنوان بازیکن ۲۵ سال لباس میلان را پوشید و در بین سال‌های ۱۹۸۴ تا ۲۰۰۹ هفت قهرمانی سری آ ایتالیا و پنج جام قهرمانی اروپا را برای این تیم به ارمغان آورد.

او پس از بازنشستگی، در سال ۲۰۱۸ با پست مدیر توسعه به باشگاه میلان بازگشت و پس از آن جایگاه او به عنوان مدیر فنی ارتقا یافت.

مالدینی در این مدت بازیکنانی نظیر رافائل لیائو را به میلان آورده که در سن سیرو شکوفا شده‌اند و پس از ۱۱ سال، با کنار زدن اینتر در سال گذشته، موفق شدند فاتح اسکودتو شوند.

با این حال، اوضاع باشگاه در ۱۲ ماه گذشته روبراه نبوده است و بازیکنان جدید میلان نظیر دیووک اوریگی و شارل دکتلاره نتوانستند آن گونه که باید، خود را نشان دهند.

میلان نیز در این فصل نتوانست از عنوان قهرمانی خود دفاع کند و با اختلاف ۲۰ امتیاز نسبت به ناپولی، در رده چهارم سری آ ایتالیا قرار گرفت. آن‌ها به نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا نیز رسیدند اما مغلوب رقیب سنتی خود یعنی اینتر شدند.

آنتونیو کاسانو، ملی‌پوش پیشین ایتالیایی از این تصمیم کاردیناله به شدت انتقاد کرده و گفته است: مالدینی کار فوق‌العاده‌ای در میلان انجام داده و کاردیناله فقط بلد است عکس بگیرد. مثل همیشه، این آمریکایی‌ها چیزی از فوتبال نمی‌فهمند.امیدوارم پائولو، او را به گند بکشد و جایی دیگر کار کند.

میلان هفته گذشته موفق شد لیائو، ستاره پرتغالی خود را متقاعد کند تا قراردادی طولانی‌مدت با این باشگاه امضا کند اما ممکن است او در این تصمیم خود تجدیدنظر کند.

لیائو در واکنش به اخراج مالدینی از میلان، توئیتی منتشر کرد و نشان داد از این تصمیم باشگاه راضی نیست.

روزنامه لاریپوبلیکا ایتالیا گزارش داده علاوه بر لیائو، چند ستاره دیگر میلان هم از این تصمیم خشمگین شده‌اند.

رسانه ایتالیایی خبر داده تئو هرناندز، ستاره فرانسوی روسونری هم ممکن است تصمیم‌هایی درباره آینده خود بگیرد و مایک مانیان، دروازه‌بان این تیم هم مایل به تمدید قرارداد خود نیست.

دروازه‌بان فرانسوی میلان مورد توجه باشگاه انگلیسی چلسی قرار گرفته و گفته می‌شود مائوریسیو پوچتینو، سرمربی جدید آبی‌های لندن او را برای پست شماره یک تیمش در نظر گرفته است.

کریستین ویری، ستاره سابق تیم‌های اینتر و میلان هم از مالدینی حمایت کرد و گفت: سال گذشته میلان قهرمان شد و امسال به نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا رسید. اگر جای کاردیناله بودم، با مالدینی قرارداد ۱۰ ساله می‌بستم.

پس از خداحافظی احساسی زلاتان ابراهیموویچ از میلان در شامگاه یکشنبه، حالا دومین شوک هم به میلانی‌ها در کمتر از ۲۴ ساعت گذشته وارد شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس