مرندی: پیشرفت‌هایی در مذاکرات وین صورت گرفته است

مشاور تیم مذاکره کننده هسته‌ای ایران تأکید کرد که تهران تا زمانی که همه پرونده‌های ادعایی آژانس اتمی حل و فصل نشود، توافقی را امضا نخواهد کرد.

به گزارش مشرق، محمد مرندی، مشاور تیم مذاکره‌ کننده ایران در گفتگوهای مربوط به لغو تحریم‌ها و مذاکرات هسته ای، با اشاره به اینکه متن توافق هسته‌ای آماده و در انتظار امضای اروپایی‌هاست، تأکید کرد که تهران قبل از حل و فصل همه پرونده‌های مربوط به آژانس بین المللی انرژی اتمی، توافقی را امضا نخواهد کرد.

مشاور تیم مذاکره کننده ایران امروز دوشنبه در گفتگو با شبکه "المیادین" تصریح کرد: دولت‌های غربی مدام در مورد فعالیت هسته‌ای ایران دروغ می‌گویند و امروز این موضوع ثابت شده است. پس از حل و فصل دو پرونده اخیر، تعداد پرونده‌های موجود در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره برنامه هسته‌ای ایران کاهش یافته است.

او با بیان اینکه توافق هسته‌ای آماده و در انتظار امضای اروپایی‌هاست و زمان آن فرا رسیده است، تاکید کرد: تا زمانی که همه پرونده‌ها در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی حل و فصل نشود، تهران این توافق را امضا نخواهد کرد.

مرندی با تأکید بر اینکه توافق هسته‌ای باید به گونه‌ای تنظیم شود که مجال تقلب در آن وجود نداشته باشد، گفت: رافائل گروسی، مدیرکل فعلی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی «مستقل» نیست.

مرندی با اشاره به اینکه ایران دیگر منتظر آمریکا نخواهد ماند و با کشورهای دیگر از جمله کشورهای آسیایی روابط برقرار خواهد کرد، تصریح کرد: سیاست واشنگتن در غرب آسیا حفظ و بقای اختلاف به نفع اسرائیل است. آمریکا به دنبال ایجاد سرگرمی در منطقه است و ایران بهانه‌ای برای آن است. با این وجود، جهان در حال تغییر و توسعه است و قدرت آمریکا در حال کاهش است که این امر موجب می‌شود تا تحریم‌های ایران کاهش یابد.

پیش از این، رافائل گروسی، مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی در جلسه شورای حکام آژانس در وین اعلام کرده بود که روند اجرای بیانیه مشترک توافق شده در ماه مارس گذشته بین آژانس و ایران آغاز شده و پیشرفت‌هایی حاصل شده است.گروسی درباره نصب دستگاه نظارت بر غنی‌سازی در تأسیسات فردو و نطنز نیز گفت: این تجهیزات به ما کمک می‌کنند تا هرگونه تفاوت در سطوح غنی‌سازی در این تأسیسات را سریع‌تر تشخیص دهیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 31
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۰۸:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    12 3
    پرفسور حل فصلم کنید فرداش دوباره یکی باز میکنند
    • IR ۰۹:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
      11 2
      شما بسپار به استاد مرندی(زمستان سخت)، خیالت تخت.
    • پدی لزپیج همسایه IR ۱۴:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
      5 1
      مرندی جان منم اگر ماهی ۱۵تاحقوق الکی میگرفتم برای حرف مفت زدن واز تحریما ماهی چندصدملیون کاسب بودم هر روز از زمستان سخت و تفاوت نداشتن ۲۰۶بالندکروز و هزارتا پیش شرط برای مذاکره میذاشتم. تاحالا باحقوق ۶ملیون کارگری اجاره خونه دادی؟داروهاتو میارن جلوی دریا صف وامیستی؟میدونی فلافل ۲هزاری شده ۵۰هزار؟یا فقط استیک میزنی؟میدونی بچه برای رشد به ویتامین وپروتیین و گوشت ودوچرخه و۲۰۷... نیاز داره؟
  • سربدار IR ۰۹:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    3 3
    درود بر شما آمریکای جهانخوار مدام حسرت خواهد خورد برای گذشته اش ولی کار دنیا همین است خداوند رحمتش کند آیت الله شهید بهشتی فرمودند« ای آمریکا از دست ما عصبانی باش وبا این عصبانیت بمیر » مرگ بر آمریکا به آمریکا بگویید آن دوران گذشت که ملعونین نفوذ داشتند و همه اطلاعات کشور را به شما توسط عربستان می رساندند آنها به درک واصل شدند
  • IR ۰۹:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    6 3
    مرده شور خودتون وهسته ای برجام همه رو باهم ببره
    • IR ۱۵:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
      3 4
      منم مردشور تو و افاکارتو ببرن
    • IR ۱۶:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
      6 4
      مرده شور شما غربگداها و اغتشاشو های بی ناموس خود خوانده و اربابهای یانکی گاوچرون تروريست همجنس باز آدمکشتون رو با هم ببره، الهی آمین!!!
    • IR ۰۰:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
      0 0
      مرده شور جماعت شکم و ...شکم
  • IR ۰۹:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    1 3
    آفرین عالی گفتید ولی طوری پیش بزیدتابنفع ملت ایران باشه نه دروغگویان آمریکایی..هرروزیه بهانه مثلامیخاهندبه ملت ایران کمک کنندتاتونستندمردم رااذیت کردند..مردم خسته شدن به فکری کنید...
  • رضا موحد IR ۰۹:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    2 1
    باشه. همین جا باش تا خبرش کنم.
  • NL ۰۹:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    0 2
    برادر این نظر شماست،مملکت رهبر و رییس جمهور دارد..این نوع اظهار نظر جنابعالی یعنی ادم برداشت میکنه که شما با هرگونه صلح مصالحه در خصوص برجام مخالفید..شما قراره گره ای از مشکل مملکت باز کنید نه با اینگونه اظهار نظرها گره ها رو سفتتر کنید و مشکل بر مشکل کشور افزون کنید.
  • FR ۱۱:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    3 3
    ایشون یه روز به نعل میزنه یکی به میخ .میگن مشاوره ولی به نظرم رئیس ایشونه و گرا رو از دور میده و افکار غربگرایانه ای داره.آدم قحطی بود.دکتر ولایتی خیلی خوب بود
    • حاجی از سه راه جوبشور قم IR ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
      3 1
      ن مرندی به درد میخوره ن ولایتی
  • IR ۱۱:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    5 4
    یعنی چندین سال مردم زیر بار هزاران مشکلات باقی بمانند.تا حضرات تصمیم بگیرندکه با چه شرایطی دوباره مذاکره کنند.
    • IR ۱۲:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
      5 1
      نان این افراد چه با تحریم و چه بی تحریم تضمین شده است بچه ها که آن طرف دنیا مشغول مثلا تحصیل هستن و خانواده ها هم که این طرف در لواسان در حال کیف دنیا هستن خودشون هم از مسیر های ویژه اتوبوسرانی تردد می کنن
  • IR ۱۱:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    2 5
    یعنی چندین سال مردم زیر بار هزاران مشکلات باقی بمانند.تا حضرات تصمیم بگیرند
    • CA ۱۷:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
      1 1
      این آدم خودش شهروند آمریکا هست بر اساس قسمی که خورده در راستای منافع آمریکا عمل باید بکنه . این آدم خطرناک هست ولی خب چون خودی هست کسی باهاش برخورد
  • IR ۱۱:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    3 5
    یعنی چندین سال مردم زیر بار هزاران مشکلات باقی بمانند
  • IR ۱۱:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    4 5
    یعنی چندین سال مردم زیر بار هزاران مشکلات باقی بمانند.تا حضرات تصمیم بگیرندکه با چه شرایطی دوباره مذاکره کنند.
  • جمال IR ۱۱:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    5 4
    اگر آژانس دنبال توافق باشد و استقلال خود را حفط کند و برده رژیم صهیونیستی نشود ان شاء الله توافق خواهد شد
  • IR ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    1 0
    ایجاا اغتشاش در ایران باید برای امریکا هزینه داشته باشه.توافق با آژانس فقط برای انتخابات امریکاست و ما باید از اظهار نظرهایی که همسو با اظهارات گروسیه خودداری کنیم.ایران باید علنی بگه که توافقاتش ربطی به امریکا نداره و صبر کنه بعد از انتخابات هر توافقی را امضا کمه
    • پدی ازپیج همسایه IR ۱۵:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
      1 1
      اره مثلا توافق با توی متحجر خیلی توی محبوبیت و نظر مردم امریکا تاثیر داره.واقعا تندروی متحجر چی توی خودت دیدی که فکر میکنی خیلی توی انتخابات قدرتمنذترین کشوردنیا تاثیرگذاری؟یه عقب افتاده توی خاورمیانه ای دیگه اندازه ی سگ برای مردم امریکا ارزش نداری که بخوان بهت فکر کنن.متوهم
  • هادی IR ۱۲:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    5 0
    غرب گرایی تو مسئولین جمهوری اسلامی نهادینه شده. هر توافقی با غربیا بکنید میزنن زیرش. ولی چون نمیتونن از غرب دل بکنن هنوز دنبال برجامن.
  • IR ۱۲:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    3 1
    یک کلام از ممل آمریکایی
  • CA ۱۷:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    2 1
    یک آدم با تابعیت آمریکایی را مشاور مذاکرات کردن توقع دارند در راستای منافع ایران عمل کنه .‌‌ ایشان اگه صداقت داره تابعیت آمریکایی را پس بده .
    • IR ۱۸:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
      0 0
      احسنت
  • جهانگیر چگینی IR ۱۹:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    0 0
    سلام سربازان گمنام واقعی امام زمان کسانی هستند که باسخت موشک وایجاد قدرت میدانی برای زعمای شیعه در عصر غیبت و شاید عصر ظهور قدرت بازدارندگی ایجاد میکنند تا به توانند امت را به سر منزل مقصود هدایت و رهنمون کنند.دست مریزاد
  • IR ۲۰:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    0 0
    احسنت 🌹 👏 همیشه فقط مقاومت جواب داده
  • IR ۲۰:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    1 0
    مذاکره مشکل ما را با آمریکا حل نمی‌کند، زیرا شیطان بزرگ همیشه به‌دنبال باج‌خواهی است و هرگز به تعهدات خود عمل نکرده، نمی‌کند و نخواهد کرد. تنها راه موفقیت ما، مقاومت در برابر شیطان بزرگ حیله‌گر و عدم توافق است. هرگونه توافقی با دشمن غدار، قطعاً به ضرر ما تمام می‌شود؛ آمریکا هرگز تمام تحریم‌ها را لغو نخواهد کرد و با توافق یا بدون توافق، هر روز بر تحریم‌ها خواهد افزود. باید سلطه‌ی دلار را بشکنیم و تحریم‌ها را خنثی و بی‌اثر کنیم، از پیمان عدم اشاعه خارج شویم و به نظارت‌های پادمانی و فراپادمانی جاسوسان آژانس خاتمه دهیم.
  • حاجی اذری IR ۲۲:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    0 0
    خیلی از کشورها عضو NPTهم نیستند واجازه حضور سازمان‌های بین المللی درکشورشان را هم نمیدند شمارابه خدا عزت این کشور وملت را به حراج نذارید.صبرملت حدی دارد .
  • IR ۲۳:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶
    0 0
    میدونید یکی از بزرگترین بحرانهایی که قراره تو مملکت اتفاق بیافته چیه؟ بحران نوشیدنی های الکی . چیزی که بهیچ وجه نمیتونید جلوشو بگیرید. حالا ببینید چجوری .امروز بیش از چند میلیون مصرف کننده نوشیدنی الکی داریم که از هر طریقی نوشیدنی خودشونو تهیه میکنند و بدون مصرف الکل واقعا عصبی و خشن میشوند. حالا این افراد که بالای چند میلیون نفر هستند دارند نوشیندنی غیر‌ مجاز تهیه میکند این یعنی با بحران پیری نسلی که داریم بیش چند میلیون بیمار کبدی ناشی از مصرف الکل دستی هم داریم. کمر بیمه و‌نهادهای بهداشتی شکسته می شود اگر هم دولت هزینه این افراد را بر عهده نگیرد با اعترضات چند میلیون نفری روبرو میشود و‌یک بحران تمام عیار.پس هر جور شده نوشیندنی الکلی خوب و سیگار مرغوب و چای و قهوه درجه یک بدست ملت برسانید چرا که کم کاری و سهل انگاری در این موضوع می تواند هزینه ها وحشتناک بهداشت درمان را بر کشور تحمیل کند که باید دولت هر جوری که هست پرداخت کند پس درست فکر کنید اقایان مذهبی . ما هم خیلی دوست داریم مثل شما شاعرانه فکر کنیم اما حقیقت چیز دیگری است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس