کد خبر 1496418
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۱
سفر وزیر دفاع آمریکا  به هند؛ ارتقای روابط  یا مقابله با نفوذ چین

همزمان با رشد اقتصادی چین و افزایش نفوذ این کشور در جهان،  لوید آستین، وزیر دفاع  آمریکا  (رئیس پنتاگون) که به هند سفر کرده است.

به گزارش مشرق، به نقل از رسانه های آمریکایی، سفر رئیس پنتاگون در حالی انجام می شود که هند در حال تقویت صنعت دفاعی داخلی از طریق دستیابی به فناوری های جدید و کاهش اتکا به واردات، به ویژه از روسیه، بزرگترین تامین کننده تسلیحات نظامی خود است.

در بیانیه وزارت دفاع هند آمده است که آستین و راجنات سینگ همتای هندی او، راه‌های ایجاد زنجیره‌های انعطاف‌پذیر تامین را بررسی کردند. آنها تصمیم گرفتند "فرصت هایی را برای توسعه مشترک فناوری های جدید و تولید مشترک سیستم های موجود و جدید شناسایی کنند و افزایش همکاری میان صنایع دفاعی دو کشور را تسهیل کنند.

در این بیانیه آمده است که آنها همچنین در مورد مسائل امنیتی منطقه ای بحث و گفتگو کردند و متعهد به تقویت همکاری عملیاتی در تمامی بخش های نظامی، با هدف حمایت از نقش پیشرو هند به عنوان تامین کننده امنیت در منطقه هند و اقیانوسیه شدند.

بر اساس بیانیه پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) نیز نقشه راه جدید همکاری های صنعتی دفاعی آمریکا و هند، همکاری ها در زمینه فناوری و تولید مشترک را در زمینه هایی مانند جنگ هوایی و سیستم های زمینی، اطلاعات، نظارت و شناسایی، مهمات و زیردریایی, تسریع می کند.

در بیانیه وزارت دفاع آمریکا آمده است: این ابتکار با هدف تغییر جنبه های همکاری میان بخش‌های دفاعی آمریکا و هند, شامل مجموعه‌ای از پیشنهادات خاص است که می‌تواند دسترسی هند را به فناوری‌های پیشرفته امکان پذیر کند و از طرح‌های نوسازی دفاعی این کشور حمایت کند.

گفتگوها میان وزرای دفاع آمریکا و هند همچنین شامل موضوعاتی از جمله همکاری در فضا، فضای مجازی و هوش مصنوعی شد. آستین همچنین با آجیت دوال مشاور امنیت ملی هند دیدار کرد.

"آستین در توییتی هنگام ورود به هند در روز یکشنبه گفت: من به هند می روم تا با رهبران مهم این کشور در مورد تقویت همکاری دفاعی اصلی آمریکا و هند دیدار کنم..

این دومین سفر آستین به هند به عنوان وزیر دفاع آمریکا است و انتظار می رود وی در این دیدار مقدمات سفر نارندارا مودی نخست وزیر هند به واشنگتن را در ۲۲ ژوئن فراهم کند.

کارشناسان پیش بینی می کنند که مودی در سفر خود به آمریکا، قراردادهای دفاعی بزرگی امضا خواهد کرد.

راهول بدی، یک تحلیلگر دفاعی به شبکه ای بی سی نیوز آمریکا گفت که هند به دنبال خرید ۱۸ فروند پهپاد با طولانی مدت از شرکت جنرال, اتومیکس اروناتیکال سیستمز به قیمت ۱.۵ تا ۲ میلیارد دلار است.

این تحلیلگر افزود که پهپادها احتمالا در امتداد مرزهای ناآرام هند با چین و پاکستان و در منطقه راهبردی اقیانوس هند مستقر خواهند شد.

.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس