کد خبر 1495740
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۵
لوید آستین

وزیر دفاع آمریکا ضمن تاکید بر گفتگوی بین واشنگتن و پکن، گفت این اقدام به جلوگیری از اشتباهاتی که می‌تواند منجر به درگیری شود، کمک خواهد کرد.

به گزارش مشرق، لوید آستین پس از رد دعوت پکن برای دیدار رسمی بین او و همتای چینی اش لی شانگفو، در سنگاپور در کنفرانس گفتگوی دفاعی شانگری-لا این اظهارات را بیان کرد. هر دو وزیر در عین حال برای اولین بار در مراسم شام افتتاحیه این کنفرانس با یکدیگر دست دادند و صحبت کردند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، آستین در سخنانی گفت: آمریکا معتقد است که خطوط باز ارتباط با جمهوری خلق چین، به ویژه بین مقامات نظامی و دفاعی ما ضروری است.

وی افزود: هرچه بیشتر گفتگو کنیم، می‌توانیم از سوء تفاهم‌ها و قضاوت‌های نادرست که می‌تواند منجر به بحران یا درگیری شود، جلوگیری کنیم.

آمریکا از لی دعوت کرده بود تا در حاشیه کنفرانس با آستین ملاقات کند. اما پکن نپذیرفت و یک سخنگوی رسمی گفت که آمریکا به وضوح می‌داند که چرا در حال حاضر مشکلاتی در ارتباطات نظامی بین دو کشور وجود دارد.

لی شانگفو که مارس گذشته وزیر دفاع شد، در سال ۲۰۱۸ توسط دولت آمریکا به دلیل خرید تسلیحات روسی تحریم شده بود. اما پنتاگون می‌گوید که این مانع از گفتگوی رسمی آستین با او نمی‌شود.

وزیر دفاع آمریکا در این کنفرانس ابراز تاسف کرد و گفت: دست دادن صمیمانه در هنگام شام، جایگزین یک تعهد اساسی نیست.

لوید آستین در حال حاضر در یک تور آسیایی به سر می‌برد. وی پیشتر از ژاپن دیدار کرده بود و قرار است به هند نیز سفر کند. این سفر بخشی از تلاش‌های واشنگتن برای تقویت ائتلاف‌ها و مشارکت‌های خود در منطقه در مواجهه با ظهور چین است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
    0 0
    عجب پر رو هایی هستند این یانکی ها خودشان وزیر دفاع کشور مقابل را تحریم کرده اند بعد می‌خواهند با چیزی که خودشان تحریم کرده اند ارتباط برقرار کنند!
  • IR ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
    0 0
    این آستین که هیچ چی ، پاچه هم نیست مرتیکۀ یانکی تروریست کلنگی !! آخه چین دیگه شماها رو آدم حساب میکنه ؟ الان یکی دوماهه التماس میکنین با وزیر دفاع چین ملاقات کنین جواب تلفنتونم نمیدن !! خخخخخخخخخخخ
  • IR ۱۳:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
    0 0
    این چین اون چینی نیست که تو با حرف سرجاش بشونی!
  • کیارش GB ۱۶:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
    0 0
    آمریکا اکنون واقعاً به این نتیجه رسیده که نمی تواند چین و روسیه را در یک زمان با هم ازبین ببرد و بهتر است اول با یکی بر علیه دیگری صلح کند و پس از شکست روسیه بسراغ خود چین باز گردد و آنگاه یکسره کردن کار دیگران کار بسیار آسانی خواهد بود.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس