کد خبر 1496414
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۳
لهستان از کره‌جنوبی تسلیحات نظامی می‌خرد

وزیر دفاع لهستان اعلام کرد این کشور به زودی سامانه پرتاب موشکی از کره‌جنوبی دریافت می‌کند.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه اینتل ریپابلیک، وزیر دفاع لهستان از برنامه این کشور برای خریداری سامانه پرتاب موشکی از کره‌جنوبی خبر داد.

«ماریوش بلاشاک» وزیر دفاع لهستان روز دوشنبه اعلام کرد که لهستان اولین سامانه پرتاب موشک «کا ۲۳۹ چونمو» با برد ۳۰۰ کیلومتر (۱۸۶ مایل) را در ماه اوت از سئول دریافت خواهد کرد.

این مقام ارشد دفاعی لهستان تاکید کرد که نقش ما تقویت ارتش لهستان است و به لطف همکاری با کره جنوبی اولین مجموعه توپخانه موشکی چونمو، در اوت امسال به ارتش اضافه خواهد شد.

وی افزود که جنگنده های FA-۵۰ نیز تابستان امسال وارد ارتش لهستان خواهند شد، پیش از این نیز چندین دستگاه تانک و هویتزرهای کره جنوبی در اختیار ارتش این کشور گرفته اند.

از جولای سال ۲۰۲۲، وزارت دفاع لهستان چند قرارداد تسلیحاتی را با سئول به امضا رساند که بر مبنای آند ۱۰۰۰ تانک، ۶۷۲ هویتزر خودکششی و سه اسکادران از جت های جنگنده FA-۵۰ در اختیار ارتش این کشور قرار می گیرد. است. لهستان در ماه اکتبر نیز قراردادی برای خرید ۲۸۸ سامانه چونمو از کره جنوبی را به امضا رساند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۵
    0 1
    مدیریت درست میشه این در خودرو و لوازم خانگی و حالا سلاح که همش ارز اوری دارد در مقابل رهبر شکم گنده شمالی که صد سال قبل گیر کرده است و میلیونها نفر فدای خود کرده است
  • IR ۱۶:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۵
    3 0
    این موشک را ترکیه هم از کره جنوبی خریده و با نام تایفون مونتاژ کرده و ادعا می کند خودش ساخته است. اما هرکس یکبار فیلم و عکس موشکها را ببیند متوجه حقیقت می شود
  • ویروگردی IR ۰۶:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
    0 1
    ما چرا سامانه ای در سطح هیمارس یا همین چونمو نداریم راکت انداز و موشک انداز چندگانه اینم فکریه
  • گرین IR ۰۶:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
    1 0
    کره جنوبی هم خودش نساخته و سامانه اش خیلی شبیه هیمارس امریکاییه. تو نت جستجو کنن مانند همن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس