کد خبر 1496058
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۰
کشته شدن 54 سرباز اوگاندایی در حمله گروه «الشباب»

پس از بیانیه گروه تروریستی «الشباب» درباره حملات انتحاری به محل استقرار هیأت اعزامی اتحادیه آفریقا، اوگاندا اعلام کرد که ۵۴ سرباز این کشور در این حمله جان باخته‌اند.

به گزارش مشرق، یووری موسونی رئیس‌جمهور اوگاندا اعلام کرد که حدود یک هفته پیش، در حمله گروه تروریستی «الشباب» به یک پایگاه در سومالی، ۵۴ سرباز اوگاندایی کشته شده‌اند.

منابع محلی پیشتر گزارش داده بودند که گروه سومالیایی الشباب، روز بیست و ششم ماه می، به یک پایگاه در شهر «بولو مریر» در ۱۱۰ کیلومتری جنوب موگادیشو پایتخت سومالی حمله کرده‌اند؛ پایگاهی که نیروهای اوگاندایی وابسته به هیأت اعزامی اتحادیه آفریقا در سومالی در آن مستقر بودند.

گروه الشباب در همان روز در بیانیه‌ای ضمن برعهده گرفتن مسئولیت این حمله، اعلام کرد که عناصرش با انجام حملات انتحاری ۱۳۷ سرباز را کشته‌اند. با این حال، دولت سومالی و هیأت اعزامی اتحادیه آفریقا بیانیه‌ای در این خصوص صادر نکردند.

رئیس‌جمهور اوگاندا به‌تازگی در اظهاراتی رسما کشته شدن نظامیان این کشور در حمله گروه تروریستی الشباب را تایید کرد.

سومالی از سال ۱۹۹۱ به صحنه جنگ داخلی تبدیل شده و از سال ۲۰۰۷ شاهد شورش یک گروه مسلح موسوم به «الشباب» است. این گروه در تلاش برای براندازی دولت مشروع سومالی است و از آن زمان تاکنون عملیات‌های تروریستی زیادی را در موگادیشو و دیگر شهرهای سومالی انجام داده و شمار زیادی از افراد قربانی این حملات شده‌اند.

گروه تروریستی الشباب در سال ۲۰۱۱ از موگادیشو پایتخت سومالی رانده شد و بسیاری از پایگاه‌های خود را از دست داد؛ اما این گروه همچنان بر مناطق روستایی زیادی سیطره دارد. ارتش سومالی با کمبود تجهیزات و سوء سازماندهی برای مقابله با تهدیدات گروه تروریستی الشباب مواجه است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس