توافق قرقیزستان و چین برای ساخت کارخانه به ارزش 260 میلیون دلار

دولت قرقیزستان پیش نویس توافقنامه سرمایه گذاری بین وزارت کشاورزی و شرکت چینی «Bei Dou Jia » را برای ساخت کارخانه کود در این کشور به مبلغ ۲۶۰ میلیون دلار تصویب کرد.

به گزارش مشرق، دولت قرقیزستان پیش نویس توافقنامه سرمایه گذاری بین وزارت کشاورزی و شرکت چینی «Bei Dou Jia » را برای ساخت کارخانه کود در این کشور به مبلغ ۲۶۰ میلیون دلار تصویب کرد.

برنامه ریزی شده است که این شرکت سالانه تا ۲۰۰ هزار تن کود ترکیبی هیومیک و ۳۰۰ هزار تن اوره هیومیک تولید کند. ظرفیت کارخانه ۳۰۰ هزار تن محصول در سال خواهد بود و نیازهای داخلی این کشور را پوشش می‌دهد. این کارخانه برای ۲ هزار نفر اشتغال یابی می‌کند که بعداً قصد دارند تعداد کارگران را به ۳ هزار نفر برسانند.

ساخت این کارخانه به طور کامل توسط طرف چینی سرمایه گذاری خواهد شد. کل سرمایه گذاری ۲۶۰ میلیون دلار خواهد بود. پس از ۳۰ سال بهره برداری از این کارخانه به این کشور منتقل می‌شود.

کودهای تولیدی به مقدار لازم در کشور باقی می‌مانند و مابقی صادر می‌شود. احتمالاً اولین محصولات کود در فصل پاییز سال جاری تولید خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۵
    2 0
    سرمایه گذاری هایی که باید تو ایران 9 ماه پیش انجام میشد به لطف یه مش گوسفند معترض رفت تو جیب همسایه ها ای تف به رو تون بیاد
  • IR ۰۷:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۵
    1 0
    دم چین گرم ، داره خوب یانکیهای گاوچرون تروریست همجنس باز آدمکش و اروپایی‌های نوکرشون رو از آسیا و آفریقا میندازه بیرون!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس